Ford Tourneo Custom – víceúčelový minivan

Přepracovaný minivan Ford Tourneo Custom nabízí osm nebo devět míst k sezení. K dispozici jsou dvě délky rozvoru, a to 2933 mm nebo 3300 mm. Designéři kompletně přepracovali přední masku a hlavní světlomety s LED denním svícením. Volitelně jsou k dispozici také xenonové výbojky. Co dalšího řidiče čeká?

Karoserii zdobí nové barvy. A to sytá oranžová a stříbrná metalíza. Pojezdová lišta bočních dveří je v omlazeném Tourneo Custom skryta. Ford nabízí také designová litá kola nebo ozdobné poklice. Externí kryt B sloupku je lakovaný do černa. Díky tomu splyne s obvodovými skly a minivan působí jednolitě.

Vybavený a variabilní

Modernizovaná palubní deska hostí přepracovaný přístrojový štít s barevným počítačem. Před ním je nový kožený volant. Tlačítka multifunkce designéři navrhli s důrazem na ergonomii. Centrální konzoli dominuje osmipalcová dotyková obrazovka.

Multimediální systém nabídne konektivitu s mobilními operačními systémy Android a iOS. Mapové podklady jdou aktualizovat zdarma po dobu sedmi let. Pokud si člověk nepřiplatí za navigaci, může využít dokovací stanici a jezdit podle mobilu.

Novinkou je také hlasové ovládání lokalizované do češtiny, audiosystém s deseti reproduktory, USB sloty na C sloupcích a adaptivní tempomat. Digitální klimatizaci výrobce pro Tourneo zatím neplánuje. Druhá řada sedadel jde otočit do protisměru. Ve výbavě Titanium má každý pasažér vlastní křeslo. Standardní konfigurace Trend nabízí uspořádání sedaček třetí řady v poměru dva ku jedné.

Ekologická cesta

Ford svoje dieselové motory nově označuje názvem EcoBlue. Agregáty mají mnohem nižší emisní stopu. K tomu jim pomáhá technologie vstřikování močoviny (AdBlue) do výfukové soustavy. Tourneo Custom lze mít s naftovým dvoulitrem ve třech výkonnostních stupních.

Jde o základních 77 kW/105k/360 Nm, silnějších 96 kW/130k/385 Nm nebo vrcholových 125 kW/170k/405 Nm. Pohonné jednotky standardně spolupracují se šestirychlostním manuálem. Za příplatek může člověk mít vybrané konfigurace také se šestirychlostním automatem.

Samočinná převodovka v Tourneo je poměrně mladou záležitostí. Vzhledem k tradiční konstrukci s hydroměničem je mezi jednotlivými kvalty znatelná prodleva. Převodovce chybí sedmá rychlost. Při rychlosti 130 km/h motor točí necelých tři tisíce otáček.

To je na diesel poměrně hodně. Na hlavici řadicí páky jsou také tlačítka pro pohodlnou ruční změnu rychlosti. Nicméně o automat v Tourneo Custom je velký zájem. Čekací lhůta se momentálně šplhá až k sedmi měsícům.

Konkurence Volkswagenu

Zavěšení kol zůstalo stejné. Tedy přední víceprvek a vzadu tuhá náprava. V příplatcích se však objevila možnost zadního vzduchového pérování. Tehdy si auto samo udržuje konstantní světlou výšku. Výrobce posílil bezpečnost minivanu monitorováním mrtvého úhlu, asistentem pro parkování s přívěsem a technologií upozornění na vozidla blížící se z boku.

Vypínatelnou novinkou je inteligentní tempomat, který automaticky omezí rychlost podle přečtených dopravních značek. Automobilka zatím neplánuje vyrábět obytnou verzi. Konkurenci Volkswagenu California s logem Fordu lze pořídit jen u úpravců.