Tourneo Custom je víceúčelový minivan podle Henryho Forda

Důkladně jsme prozkoumali přepracovaný minivan Ford Tourneo Custom. Auto nabídne osm nebo devět míst k sezení. K dispozici jsou dvě délky rozvoru, a to 2933 mm nebo 3300 mm. Designéři kompletně přepracovali přední masku a hlavní světlomety s LED denním svícením. Volitelně jsou k dispozici také xenonové výbojky.

LED DRL

Tourneo Custom rozeznáte od Transitu Custom mimo jiné podle masky chladiče. Zatímco Tourneo má pět podélných lamel, Transit pouze tři.

Karoserii zdobí nové barvy – sytá oranžová a stříbrná metalíza. Pojezdová lišta bočních dveří je v omlazeném Tourneo Custom skryta. Ford nabízí také designová litá kola nebo ozdobné poklice. Výraznou změnu najdete za předními dveřmi. Externí kryt B sloupku je lakovaný do černa. Díky tomu splyne s obvodovými skly a minivan působí jednolitě.

Vybavený a variabilní

Modernizovaná palubní deska hostí přepracovaný přístrojový štít s barevným počítačem. Před ním najdete nový kožený volant. Tlačítka multifunkce designéři navrhli s důrazem na ergonomii. Centrální konzoli dominuje osmipalcová dotyková obrazovka.

Multimediální systém nabídne konektivitu s mobilními operačními systémy Android a iOS. Mapové podklady jdou aktualizovat zdarma po dobu sedmi let. Pokud si nepřiplatíte za navigaci, můžete využít dokovací stanici a jezdit podle mobilu.

Novinkou je také hlasové ovládání lokalizované do češtiny, audiosystém s deseti reproduktory, USB sloty na C sloupcích a adaptivní tempomat. Digitální klimatizaci výrobce pro Tourneo zatím neplánuje.

Ovládací prvky na volantu

Druhá řada sedadel jde otočit do protisměru. Můžete si tak užívat konferenční uspořádání interiéru. V takovém případě musíte kvůli ovládacím prvkům zaměnit levé sedadlo za pravé. Každé z nich váží zhruba třicet kilogramů. Ve výbavě Titanium má každý pasažér vlastní křeslo. Standardní konfigurace Trend nabídne uspořádání sedaček třetí řady v poměru dva ku jedné.

Ekologická cesta

Ford svoje dieselové motory nově označuje přízviskem EcoBlue. Agregáty mají mnohem nižší emisní stopu. K tomu jim pomáhá technologie vstřikování močoviny (AdBlue) do výfukové soustavy.

Tourneo Custom můžete mít s naftovým dvoulitrem ve třech výkonnostních stupních. Jde o základních 77 kW/105k/360 Nm, silnějších 96 kW/130k/385 Nm nebo vrcholových 125 kW/170k/405 Nm.

Pět mřížek masky

Pohonné jednotky standardně spolupracují se šestirychlostním manuálem. Za příplatek můžete mít vybrané konfigurace také se šestirychlostním automatem.

Tažné zařízení

Samočinná převodovka v Tourneo je poměrně mladou záležitostí. Vyzkoušeli jsme ji během novinářské testovací jízdy. Vzhledem k tradiční konstrukci s hydroměničem je mezi jednotlivými kvalty znatelná prodleva. Převodovce chybí sedmá rychlost. Při rychlosti 130 km/h motor točí necelých tři tisíce otáček. Což je na diesel poměrně hodně. Na hlavici řadicí páky jsou také tlačítka pro pohodlnou ruční změnu rychlosti.

Nákladový prostor

Nicméně o automat v Tourneo Custom je velký zájem. Čekací lhůta se vyšplhala až k sedmi měsícům.

Konkurence Volkswagenu

Zavěšení kol zůstalo stejné. Tedy přední víceprvek a vzadu tuhá náprava. V příplatcích se však objevila možnost zadního vzduchového pérování. Tehdy si auto samo udržuje konstantní světlou výšku.

Výrobce posílil bezpečnost minivanu monitorováním mrtvého úhlu, asistentem pro parkování s přívěsem a technologií upozornění na vozidla blížící se z boku. Vypínatelnou novinkou je inteligentní tempomat, který automaticky omezí rychlost podle přečtených dopravních značek.

Automobilka zatím neplánuje vyrábět obytnou verzi. Konkurenci Volkswagenu California s logem Fordu pořídíte jen u úpravců.

 

Nové Tourneo Custom jsme vyzkoušeli v rámci akce Dny otevřených Fordů v královéhradeckém autosalonu společnosti AUTO IN.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 185 posts and counting.See all posts by jan-majurnik