Volkswagen ukázal třetí Touareg, má obří dotykový displej

Německá automobilka Volkswagen v Číně slavnostně představila nového lídra značky. Třetí generace Touaregu je výrazným technologickým milníkem a míří na vrcholné příčky v segmentu SUV vyšší třídy.

Flotila VW

Proaktivní technologie

Exkluzivní SUV míří na trhy v Číně, Evropě a v Rusku. Volkswagen zaznamenal téměř jeden milion prodaných kusů minulé generace. Minimálně stejný úspěch plánuje i pro svůj současný model. Technologickými inovacemi chce automobilka oslovit také nové, náročnější zákazníky.

Hlavní inovaci přináší plně digitalizovaný dvanáctipalcový přístrojový štít Innovision Cockpit. O tři palce větší obrazovku najdete uprostřed palubní desky. Obě multimédia jsou vzájemně propojena. K jejich ovládání už nejsou potřeba přebytečná tlačítka. Stačí k tomu dotyk, digitální rozhraní a multifunkční volant. Volkswagen také otevírá řidičům možnosti přizpůsobení asistenčních systémů osobním požadavkům.

Německý design interiéru

Touareg dostal vůbec poprvé noční vidění s termovizí a detekcí osob i zvěře. Základní informace promítne na čelní sklo speciální průhledový displej. Zúžené silnice už nebudou problém díky automatizovanému řízení Roadwork Lane Assist. Pokročilý systém umí udržovat auto v pruhu, zrychlovat a brzdit do rychlosti 60 km/h. Nechybí ani asistence pro průjezd křižovatkou, která reaguje na okolní auta. Prémiové SUV má také aktivní řízení všech kol a stabilizaci náklonu karoserie. Noční tmu pomohou rozrážet inovativní světlomety LED Matrix.

Interiér plný technologií

Diesel, benzín, hybrid

Oproti minulé generaci je nový Touareg delší, širší a lehčí o 106 kilogramů. Rozměry auta umožnili konstruktérům nabídnout více prostoru posádce. Objem zavazadlového prostoru narostl z 697 litrů na 810 litrů. Kryt samotného kufru může být elektricky ovládaný. Karoserie je ze 48 % z hliníku a z 52 % z vysokopevnostní oceli.

Pod kapotou Touaregu budou ze začátku dva dieselové vidlicové šestiválce s výkonem 231 koní a 286 koní. Vybrané trhy dostanou i benzínový šestiválec s výkonem 350 koní a masivní turbodieselový osmiválec naladěný na 421 koňských sil. Číňané se mohou těšit na plug-in hybrid s celkovým výkonem 367 koní. Přesné datum uvedení této dvoumotorové soustavy v Evropě zatím nebylo stanoveno. Ofenzíva značky v segmentu SUV pokračuje. Brzy se dočkáme i nového Tiguanu a za dva roky přijde plně elektrický I.D. Crozz.

Inovativní auto

Foto: Volkswagen AG

 

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 215 posts and counting. See all posts by Jan Majurník