Jeep posílá sedm konceptů na velikonoční safari v Utahu

Dvorní úpravce Fiatu Mopar si vzal do parády nové jeepy a patřičně je vylepšil. Sedm představených konceptů ukazuje auta v odlišných konfiguracích a zaměřeních. Tyhle kousky už brzy vyrazí brázdit moabskou poušť v Utahu v rámci 52. ročníku Jeep Easter Safari.

Sériové Wranglery

Jeep 4Speed

Koncept je lehký, rychlý a hbitý. K tomu mu dopomáhá přeplňovaný benzínový dvoulitr a osmirychlostní automat. Některé části karoserie byly vyrobeny z uhlíkového vlákna. Koncept se může pochlubit elegantním bočním profilem a sportovním designem. Díky ušetřené hmotnosti mohli technici Moparu zvednout světlou výšku o pět centimetrů. Úpravce také auto zkrátil o 55 centimetrů.

Jeep 4SPEED

Obě nápravy mají převodový poměr 4.10. Jednolité 18“ disky jsou obuty na 35“ pneumatikách BF Goodrich M/T. V interiéru najdete upravenou palubní desku a přepracovaná sedadla. Zadní sedačky byly odmontovány a nahrazeny ochranným rámem.

Jeep Sandstorm

Další model je nadupaný terénním hardwarem. Vývojáři se totiž inspirovali závodníky Baja. Jeep má přední i zadní rámový nárazník, integrovaný vzduchový kompresor, upravenou palivovou nádrž v závodním stylu a pomocná světla.

Jeep Sandstorm

Přední nápravu konstruktéři posunuli dopředu a opatřili ji těžkým zavěšením. Zadní nápravu posunuli o pět centimetrů dozadu a kola zavěsili pomocí trojitého ramene. Díky delšímu rozvoru je Sandstrom stabilnější ve vysokých rychlostech. Nápravy Dynatrac nesou sedmnácti palcové ráfky s pneumatikami BF Goodrich Krawler.

Sandstorm má terénní hardware

Uvnitř jsou kožená přední sedadla, zadní nouzová sedadla, přístrojová deska inspirovaná závodními auty a sedmipalcová GPS navigace. Jeep Sandstorm pohání vidlicový osmiválec 6,4 litru, který spolupracuje se šestirychlostním manuálem.

Jeep B-Ute

Jeep B-Ute

Tenhle model je vybaven řadou dílů Jeep Performance pro různé terénní dobrodružství. Exteriér zdobí přepracovaný předek i zadek. Auto dostalo sadu pro zvýšení podvozku, střešní nosič a podélné kolejnice. Mimosilniční průchodnost zvyšují 17“ kola s pneumatikami BF Goodrich T / A Baja Champion.

Poodhalení konceptů

Na posádku čekají designová odvětrávaná sedadla s karbonovými komponenty a reproduktory. Uchycení věcí zajišťuje systém Molle našitý vzadu. Na podlaze leží gumové pryže Mopar. Jeep B-Ute má motor Tigershark s objemem 2,4 litru. O řazení se stará devítistupňový automat.

B-Ute a jeho výbava

Jeep Wagoneer Roadtrip

Tohle SUV budí nostalgické dojmy. Auto si zachovává svoje kouzlo, proto stále obléká původní ocelovou karoserii.

Modernizovaný podvozek má o pět centimetrů delší rozvor než originál. Narostl také rozchod náprav a blatníky. Výrobce kvůli tomu musel upravit některé karosářské komponenty. Wagoneer dostal zesílený rám, nápravy Dana 44 a víceprvkové zavěšení. Retro disky jsou obuty na sedmnácti palcových pneumatikách BF Goodrich M/T.

Jeep Wagoneer Roadtrip

Wagoneer má uvnitř originální lavicová sedadla s koženým čalouněním. Palubní deska auta je téměř autentická.

Pod jeho kapotou pracuje vidlicový osmiválec 5,7 litru. Nádech originality dodává čtyřstupňová automatická převodovka.

Teaser k závodu

Původní Jeep Wagoneer byl prvním SUV s pohonem 4×4 a automatem. Šlo tedy o průkopníka dnešních moderních SUV. Klasický Jeep je dodnes milovanou ikonou s fanoušky po celém světě.

První SUV 4×4 s automatem

Nacho Jeep

Nacho Jeep

Originální žlutý Wrangler Rubicon se po zásahu konstruktérů Moparu změnil v tomhle monstrum. Kapota a sání jsou speciálně upravené pro přívod studeného vzduchu do nového přeplňovaného dvoulitru. Černá maska chladiče kontrastuje s exteriérem Nacho. Výrobce přidal dopředu pevnostní nárazník s navijákem Warn a LED světla Magneti Marelli. Signální LEDky nejdete i vzadu.

Pojízdné monstrum
Pojízdné monstrum

Instalovaný lift kit zvyšuje světlou výšku o pět centimetrů. Obří sedmatřiceti palcové pneumatiky drží na litých „sedmnáctkách“. Kola navíc zdobí kroužky beadlock a pokovené šrouby. Na černých zadních dveří má svoje místo rezervní pneumatika.

Pohodlné kožené posezení značky Katzin se honosí logem Jeep a wolframovým prošíváním.

Jeep Jeepster

Koncept Jeepster stylizuje Wrangler Rubicon do šedesátých let minulého století. Klasický dvoubarevný motiv zrcadlí originál. Bílé lakování ohraničuje také čelní sklo. To má navodit dojem oříznutého kompaktního vzhledu. Světlou linií jsou také ohraničeny půlené dveře. Přídavné LED lampy pomáhají osvětlit cestu výkonem až osm tisíc lumenů. LEDky najdete také na předním pevnostním nárazníku.

Jeep Jeepster

Inženýři zvedli auto o pět centimetrů. Důvodem jsou 37“ pneumatiky BFG KO2. Ty pomáhají při jízdě v terénu. Bočnice gum jsou zvýrazněny bílým nápisem a disky zase ozdobnými kroužky červené barvy. Mezi další vylepšení patří černé víčko nádrže a gumové koberečky.

Náhradní pneumatiku přemístili konstruktéři dovnitř na speciální nosič. Na zadních dveřích najdete speciální úložný prostor pro potraviny nebo spotřební materiál. Konstrukce také umožňuje montáž zadní kamery.

Ikona šedesátých let

Interiér Jeepsteru je laděný do červena. Značková sedadla mají vyšité emblémy Rubicon Red. Cílem Moparu bylo designové spojení interiéru a exteriéru.

Jeep J-Wagon

Jeep J-Wagon

J-Wagon reprezentuje prémiový styl značky. Přepracovaná kapota má upravený tvar pro integrovaný šnorchl. Černý elegán dostal navíc deseti centimetrová LED světla. Designéři nahradili původní masku chladiče černou mřížkou ze sesterského Rubiconu. Prémiový přední nárazník hostí integrované mlhovky Brass Monkey. Od stejného výrobce použil Mopar i 17“ kola.

Auto dostalo zesílenou kapotu a střešní nosič z řady Jeep Performance Parts. Dále má černé víčko nádrže, tažné háky a emblémy Jeep. Náhradní kolo má své místo na vyztužených zadních dveřích. Nahoru montují mechanici i třetí brzdové světlo z dílen JPP.

Luxusní Jeep

Uvnitř navozují prémiový pocit kožené sedačky s hnědým dekorem. Celý interiér návrháři sladili s exteriérem, a to včetně volantu J-Wagonu.

Foto: Mopar, Jeep

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník