Tuning ze Ženevy: Ďábelský G-Wagen a snížená Audi Q5

Renomované tuningové firmy ukázaly na autosalonu v Ženevě svoje nejnovější kousky. Upravená SUV jsou určena pro zákazníky, kteří touží být výjimeční. Také pro ty, kteří mají peněz nazbyt a určitou dávku „nevkusu“. Podívejte se na individuální úpravy populárních čtyřkolek.

Motor vylepšený firmou Mansory

ABT Audi SQ5

Audi SQ5 ABT v modré metalíze

Kde je Q, tam je cesta, hlásaly německé reklamy. Zástupci ABT si myslí, že Audi Q5 nemusí nutně drásat nezpevněné silnice. Úpravce vidí SUV jezdit po klikatých okreskách nebo na dálnici s neomezenou rychlostí. Sériový výfuk je vylepšen technologií Sound Control. Díky tomu si bude moci řidič užívat zvuk naplno. Interiér zkrášlili designéři ABT drobnými detaily.

Standardní benzínový třílitrový šestiválec (354 k, 500 Nm) dostal doping v podobě 71 koní navíc. Celkovou sílu 425 koňských sil doplňuje 550 Nm točivého momentu. Sportovní vzhled dotváří volitelné sady 20“ a 21“ litých kol. Na přání vám ABT nainstaluje stavitelný podvozek s maximálním snížením 35 mm. Tím se stane z plnohodnotného SUV objemný hatchback.

Arden AR 12 Range Rover

SUV má sportovní masku

Osobitou image Range Roveru od Ardenu přináší široký bodykit. SUV vzbuzuje silný dojem, i když jen stojí. Nová maska chladiče doplňuje sportovní vzhled. Stejnou péči věnuje společnost také motoru. Technici do něj nainstalují osm kovaných pístů, modernizovaný kompresor a upraví elektroniku. Dále auto vylepší laděným výfukovým systémem s řízenými klapkami.

Standardní výkon 567 koní a točivý moment 700 Nm vzroste po zásahu Ardenu na 681 koní a 810 Nm. Arden AR 12 s motorem V8 vystřelí z místa na stovku za 4,9 vteřin (původně 5,4 vteřin). Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Karoserii Range Roveru zdobí 23“ litá kola s přilnavými pneumatikami 295/35. Uvnitř úpravce zkrášlil kožená sedadla diamantovým prošíváním a podlahu značkovými koberečky. Ruce řidiče uchopí volant čalouněný kombinací kůže a alcantary. Nášlapy pedálu Arden vyměnil za hliníkové.

 Brabus 900 G65

Nadupaný Mercedes G

Představujeme vám samotného ďábla. Brabus vyrobí pouze deset kusů tohoto nadupaného G-Wagenu. Každý z nich bude stát 666 000 euro. To je v přepočtu skoro sedmnáct milionů korun. Pod kapotu zastavěli konstruktéři dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec 6,3 litru s výkonem 900 koní. Točivý moment 1500 Nm posílá automatická převodovka na všechna čtyři kola.

Motor dostal ocelovou klikovou hřídel s dlouhým zdvihem, ocelové spojky a kované písty. Vylepšením prošel také výfuk a hadice turbodmychadel. Ke zrychlení z nuly na sto potřebuje „devítistovka“ 3,9 vteřin. Maximální rychlost je 270 km/h.

Motor s výkonem 900 koní

Karoserii vylepšili designéři karbonovým sáním, předním spoilerem, karbonovou kapotou, Brabus mřížkou chladiče a karbonovým panelem pod maskou. Rozšířené blatníky a masivní zadní část dotváří bestiální vzhled. Lité disky Brabus mají velikost 23“. G 65 nabídne elektronicky nastavitelné jízdní režimy a vysoce výkonné brzdy. Přední xenony dostaly tmavý podklad a LED denní svícení.

Interiér zahrnuje kožená sedadla s individuální volbou zadních sedadel, černé nebo vanilkové tónování a dekorativní vyšívání. Brabus také vybavil strop stovkami optických vláken.

Mansory Bentayga

Bentayga pro náročně

Pokud jde o tuning luxusních aut, v Mansory ví, co dělají. Bavorská společnost se stala prvním oficiálním úpravcem britského prémiového SUV. Dvě stovky zaměstnanců pracují na autě od návrhu po vytvrzení a montáž karbonových dílů.

Přední část Bentaygy inženýři zkrášlili uhlíkovým vláknem a přidali LED světla. Boční prahy dostaly výrazné rozšiřující nástavce Mansory. Díky tomu působí SUV širokým dojmem. Pro zvýšení přítlaku na zadní nápravu vyvinuli technici dvoudílný střešní spoiler. Spodní difuzor doplňují koncovky výfuku.

Jedním z nejdůležitějších prvků jsou speciální lehká kola Y5/1. Jejich úzké spoje rozptylují přebytečné teplo od brzd. Třiadvaceti palcové disky jsou obuty na pneumatikách Continental 295/35. Výrobce nabízí také o palec menší kola.

Primárním cílem Mansory je nárůst výkonu. Tomu odpovídá instalovaný sportovní výfuk a naladěná řídicí jednotka. Vylepšený dvanáctiválec vyprodukuje 701 koní a 1050 Nm. Maximální rychlost stoupla na 311 km/h.

V souladu s tradicemi automobilky Bentley, která klade vysoký důraz na komfort a luxus, nabízí Mansory nejkvalitnější materiály, odpovídající prémiovému SUV. Uvnitř jsou k dispozici například hliníkové pedály, přepracovaný volant, individuálně prošité koberečky a ručně vyráběné kožené čalounění. Mansory zkrátka nabídne vše, co si náročný majitel může přát.

TechArt Macan Turbo

Německý úpravce nabízí individualizaci a výkonnostní balíčky pro modely Porsche Macan. Na ženevském autosalonu představil TechArt nazbrojené Porsche Macan Turbo. Podívejte se na oficiální video.

 

Startech Range Rover Velar

Vylepšený Range Rover

Společnost Startech představuje pro Range Rover Velar sportovně laděné nárazníky, prahy nebo rovnou celý bodykit. Uvnitř čekají na posádku decentní doplňky s logem společnosti. V nabídce je i několik druhů litých disků. Majitelé dieselových verzí si mohou své SUV vylepšit technologií SoundXtra, která dodá autu zvuk benzínového osmiválce. Pomocí speciální řídicí jednotky podvozku si může řidič snížit světlou výšku o 30 mm.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník