Novinky ze Ženevy: Luxusní Rover a splašený Seat

Světoví výrobci v jedné velké hale předvádějí své nejnovější modely a prezentují pokročilé technologie. Takový je autosalon v Ženevě. Podívejte se, co je nového v segmentu SUV.

Ženevský autosalon

Range Rover SV Coupé

Nejnovější model britské automobilky je nejrychlejší Range Rover v historii. Výrobce nabízí k prodeji pouhých 999 ručně vyrobených kusů pro celý svět. Pod kapotou bije pětilitrové osmiválcové srdce s výkonem 565 koní. Řazení obstarává osmirychlostní automat. Masivní točivý moment 700 Nm přenáší převodovka na všechna čtyři kola. Dvoubarevné provedení najdete také uvnitř luxusně situovaného čtyřmístného interiéru. Základní cena auta je v přepočtu přes šest milionů korun.

Bentley Bentayga Hybrid

Nabíjení luxusního SUV

Prémiová značka koncernu Volkswagen ukázala plug-in hybridní variantu svého SUV Bentayga. Luxusní Bentley má pod kapotou třílitrový šestiválec spárovaný s elektromotorem. Podle výrobce ujede řidič čistě elektricky až padesát kilometrů. Bentayga nabídne čtyři jízdní režimy, a to Sport, Bentley, Comfort a Custom. Sofistikovaný navigační systém komunikuje s řídicí jednotkou a plánuje nasazení elektrického pohonu na trase. Oproti klasické verzi poznáte hybridní SUV díky dvěma víčkům na bocích a hybridním emblémům v měděné barvě. Cenu automobilka zatím nezveřejnila.

Ford Edge ST-Line

Ford odprezentoval na ženevském autosalonu omlazený Ford Edge ST-Line. Na první pohled zaujme modernizovaná přední i zadní partie auta. Karoserii zdobí sportovní maska chladiče, aerodynamické doplňky a dvacetipalcová kola z lehkých slitin. Aktualizovaná verze přináší nové podpůrné systémy. Řidič bude moci využít adaptivní tempomat s asistencí jízdy v pruzích a v kolonách. Nově Ford nabízí asistenta pro vyhýbací manévr. Auto analyzuje okolí a v případě hrozící srážky pomůže řidiči provést úhybný manévr. Pokud dojde k nehodě, auto zatne kvůli prevenci dalšího poškození brzdy naplno.

Pod kapotu se dostal nový motor. Dvoulitr EcoBlue se dvěma turby má výkon 238 koní a sériově spolupracuje s osmirychlostním automatem. Na posádku čeká také nový prémiový audiosystém B&O PLAY, naladěný speciálně pro Edge.

Edge prošel modernizací

Nissan Juke

Nissan Juke

Kontroverzní crossover poslední doby prošel lehkým faceliftem. Auto dostalo masku ve stylu V-motion, světlomety s tmavým podkladem a zatmavené blinkry. Novinkou je také prostorový audiosystém BOSE se dvěma reproduktory v hlavové opěrce řidiče. Ten známe z modelu Micra. Japonský průkopník v crossoverech nabídne větší možnost personalizace. Barevnou paletu laků rozšíří modrá a bronzová metalíza. Kromě nového designu 16“ a 18“ litých kol budou k dispozici od výbavy Acenta přední LED mlhové světlomety. Výrobce použil na potah volantu kvalitnější kůži a upravil informační displej přístrojového štítu. Faceliftovaný Juke se začne prodávat od května letošního roku.

Cupra Ateca

Žhavé španělské SUV pohání přeplňovaný benzínový dvoulitr s výkonem tří set koňských sil. Točivý moment 400 Nm posílá na kola přepracovaná dvouspojková sedmirychlostní automatická převodovka. Z nuly na sto to ostrá Ateca zvládne za 5,4 vteřiny. Maximální rychlost je 245 km/h. Adaptivní podvozek sportovní divize Seatu nabídne šest jízdních nastavení. Jde o režim Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road a Cupra.

Interiér sportovního Seatu

Oproti sériové Atece má Cupra agresivnější design karoserie. Předek zdobí maska chladiče s výplní ve tvaru včelích pláství osazená novým logem divize. Devatenácti palcová kola doplňují brzdy Brembo. Vzadu najdete čtveřici výfuků, umocňující sportovní vzhled. První zákazníci se dočkají auta v polovině příštího roku.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník