Indická Tata chystá SUV na platformě Land Roveru

Největší automobilový gigant v Indii se chystá dobýt tamní trh s utilitárními auty. Tata Motors vlastní britský Jaguar Land Rover. Automobilka využije západní technologie k výrobě prémiového sedmimístného SUV. Indické H7X nabídne moderní zpracování a nízkou pořizovací cenu.

Zezadu se podobá Discovery

Britský základ

Indická automobilka Tata Motors nedávno ukázala prémiové pětimístné SUV na výstavě v Dillí. Model H5X začne brázdit silnice na přelomu let 2018 a 2019. Indové také potvrdili sedmimístné utilitární auto. Název H7X však zatím nebyl oficiálně oznámen. Nové SUV převezme platformu Land Roveru Discovery Sport (L550).

Sedmimístná verze se nebudu moc lišit

Plánové rozšíření rodiny

H7X uvede filosofii designu Impact Design 2.0. Kromě SUV představí automobilka během dvou let prémiový hatchback a střední sedan. Ty budou mít dieselový dvoulitr z Jeepu Compass. Luxusní SUV se sedmi místy bude soupeřit na indickém trhu s Hondou CR-V, Toyotou Fortuner a Fordem Endeavour.

Otec a syn

Pod kapotu luxusní Taty zastaví dělníci dvoulitrový turbodiesel Multijet. Motor bude naladěný na 170 koní při 3750 otáčkách za minutu. Maximální sílu 350 Nm poskytne při 1750 otáčkách. Řazení zajistí šestistupňový manuál nebo devítistupňový automat ZF. Nezávislé zavěšení všech kol a technologii Terrain Response dostane H7X od Land Roveru.

Land Rover Discovery Sport
Auto převezme technologie Land Roveru

Indické SUV se pochlubí následujícími vlastnostmi a výbavou.

Třísměrné přední mlhovky
LED světla s denním svícením
Vysoká světlá výška
Sedmimístné provedení
Platforma LR Discovery Sport
Dotykový infosystém
Konektivita iOS, Android
Zadní parkovací kamera
Zadní parkovací senzory
ABS s EBD a brzdovým asistentem
ESP a kontrola trakce
Technologie Terrain Response LR

Díky britské platformě Land Rover L550 nabídne auto lepší ovladatelnost, dynamické jízdní vlastnosti a větší možnosti pro jízdu v terénu. Sedmimístná verze převezme některé designové prvky pětimístného modelu H5X. Půjde například o tvar blatníků, C sloupek, šikmou střechu a široké zadní sklo. Vzadu očekáváme sportovní nárazník, střešní křídlo a kouřová zadní světla.

Cenou proti konkurenci

Ani kabina se nebude příliš lišit. Vzadu přibydou dvě místa navíc. Cestující v každé řadě sedadel se dočkají vlastních výdechů ventilace. Palubní desku zahalí designéři do kůže. Středový dotykový displej infosystému zase poskytne integrované mobilní aplikace.

Zahájení prodeje H7X čekáme do roku 2020. Cenu tlačí Indové dolů, jednoznačně kvůli konkurenceschopnosti. V základu má auto stát od dvou milionů rupií (635 000 Kč) do dvou a půl milionu rupií (795 000 Kč).

Foto: Tata Motors, Rushlane.com, Land Rover 

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník