Španělský Kodiaq dorazí už letos, jmenuje se Tarraco

Do rodiny velkých SUV se ke Škodě Kodiaq a Volkswagenu Tiguan Allspace přidá i španělský bratr. Zprávu o zrodu dalšího člena famílie přinesl německý deník Auto Motor und Sport. Jeho název vybírali lidé z celého světa z více než deseti tisíc návrhů.

Odloženo na neurčito

Automobilka nové SUV zatím oficiálně nepotvrdila. Německý magazín napojený na výrobní závod však představil jméno nejnovějšího přírůstku skupiny VW už teď. Seat Tarraco se přidá rodiny ke Kodiaqu a Tiguanu Allspace. Jméno mělo být známé už v říjnu loňského roku. Po vypuknutí problémů se sousedním Katalánskem se výrobce rozhodl odložit uvedení na neurčito.

Tisíce návrhů

V současné době oficiální datum představení není známé. Mecenáši společnosti však potvrdili termín „velmi brzy“. Tarraco je původní název dnešního města Tarragona. To leží na území Katalánska na severovýchodě Španělska. Až do července roku 2017 mohli lidé o novém jméně hlasovat. Výběru se zúčastnilo přes 133 000 lidí ze 106 zemí světa. Ve hře bylo celkem 10 130 návrhů.

Koncept sedmimístného SUV

Pojmenování muselo splnit jednoduchá kritéria: odpovídat španělské oblasti, shodovat se s hodnotami obchodní značky Seat a být dobře vyslovitelné ve všech jazycích. Seat Tarraco těmto atributům odpovídá.

Světla jsou podobná Škodovce

Nová tvář značky

Pro španělskou automobilku to bude další velký krok. Zrodí se totiž první moderní sedmimístné SUV značky. Malý crossover Arona sdílí platformu s připravovaným VW T-Cross. Větší Ateca sousedí s T-Rocem a Karoqem. Model Tarraco bude využívat základy Kodiaqu a Tiguanu Allspace. Nejnovější SUV má mít pět i sedm míst k sezení, délku kolem 4,7 metrů a rozvor náprav 2,79 metrů.

Oficiálně až v Paříži

Novinka bude pravděpodobně vyráběna v německém Wolfsburgu. Na španělský trh dorazí koncem roku 2018. Oficiální odhalení by mělo proběhnout v září na pařížském autosalonu. Design auta má ukázat novou tvář a směr, kudy se značka vydá. Vývojáři slibují kufr s objemem přes 600 litrů a prostorný interiér.

Teaser odhaluje detaily

Estráda motorů i převodovek

V základní výbavě Seat nabídne pohon přední nápravy. Dražší verze mohou být vybaveny pohonem 4×4. Řazení zajistí manuál nebo robotická DSG převodovka. Nejslabším benzínovým motorem má být 1,5 TSI (150 koní). Silnější dvoulitr s turbem nabídne 180 zážehových koní. Jestli Terraco dostane i 220 koňový agregát z Tiguanu Allspace zatím není jisté. Ve hře je také systém odpojování dvou válců.

Grafický návrh reálného auta

Milovníci nafty se mohou těšit na oblíbené 2,0 TDI s výkonem 150 a 190 koňských sil. Slabší motory zatím zůstávají v Atece. Seat chce v budoucnu nabídnout také hybridní pohon.

Foto: Seat, Škoda, VW, Autopista.es

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 219 posts and counting. See all posts by Jan Majurník