Land Rover Defender se vrátí také jako pick-up

Od roku 1948 jste mohli Defender běžně vidět na farmách, v lesích, přírodních rezervacích a pouštích po celém světě. Anglický výrobce Land Rover plánuje comeback svého legendárního „defíka“ také ve verzi pick-up. Dočkáme se ho už v roce 2019.

Dva rozvory, mnoho karoserií

Nový Defender bude mít rozvor 90 a 110 palců, stejně jako jeho předchůdce. Auto bude postaveno na platformě Range Rover D7U. Tedy žádný rám, ale samonosná karoserie. V nabídce budou karosářské varianty hard top, soft top, užitková 4×4, pick-up a prázdné šasi. To bude určené pro nástavby všeho druhu.

Defender 90

Zatímco elegantní design nového Defenderu může vyvolat pochybnosti u „utilitárních“ zákazníků, výrobce slibuje opak. Zástupci Land Roveru tvrdí, že nový model bude velmi schopný v terénu. Tomu má odpovídat i vysoká světlá výška a robustní podvozek.

Motory od píky

Pod kapotou bude pracovat nový motor ze série Ingenium. Jde o čtyřválcový dvoulitr s výkonem 240 koní a točivým momentem 500 Nm. Do roku 2020 přibude řadový třílitrový šestiválec. O řazení se postará buď šestirychlostní manuál nebo devítirychlostní automat ZF.

Problémy s Číňany

Od incidentu s čínskou automobilkou Jiangling Motors, která okopírovala design Range Roveru Evoque (Landwind X7), výrobce přísně tají svoje budoucí modely. Defender není výjimkou. Proto máme zatím jen špionské fotky testovací muly a koncepty. Land Rover zatím oficiálně nezveřejnil žádné snímky. Prosáklo jen několik detailů.

Slovensko, nebo Rakousko?

Potenciálně nová legenda Land Roveru půjde do výroby v roce 2019. Automobilka dosud nesdělila, kde nový model vznikne. Vzhledem k tomu, že továrny v Bromwichi a Solihullu jedou naplno, je pravděpodobné, že auto nebude vyráběné na území Velké Británie. Žezlo výroby převezme buď nový závod na Slovensku, nebo továrna Magna v Rakousku.

Grafický render nové 110

Poválečný zemědělec

Původ Defenderu sahá až do roku 1948, kdy společnost Rover představila auto podobné tehdejšímu Jeepu. Jelikož výrobce cílil na zemědělský sektor, pojmenoval auto Land Rover. V roce 1958 přišla série 2 a v roce 1971 série 3. V roce 1978 se ze značky Land Rover stala právoplatná společnost.

Land Rover série 1

Od roku 1983 bylo auto adaptované na různé rozvory. Ty jsou známé pod číselným označením 90, 110 a 127 (později 130). Koncem osmdesátých let přichází na trh model Discovery a výrobce pojmenovává svůj prvotní model Defender.

Land Rover série 2

Protože byl „defík“ z větší části ručně vyráběný, byl také velmi drahý a neefektivní na výrobu. Ročně jich Land Rover vyprodukoval kolem dvaceti tisíc. Když přišla emisní norma EURO 6, nechal výrobce tuhle legendu zemřít (29.1.2016).

Land Rover Defender

Foto: Land Rover, Carnewschina, Autocar

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 219 posts and counting. See all posts by Jan Majurník