Luxusní SUV od Genesis se schovává za sériový Hyundai

Maskování je běžnou věcí při testování prototypů. Luxusní divize korejského Hyundaie schovala své připravované SUV pod karoserii modelu Santa Fe Sport. Automobilka Genesis tak brzy rozšíří svoji nabídku o tři nové crossovery. Jedním z nich je GV80, který zachytil fotograf amerického Autoblogu.

Netradiční kamufláž

Minulý rok jsme mohli vidět koncept luxusního SUV GV80. Automobilka se teď pustila do testů předprodukční verze. Klasickou vizuální kamufláž nahradily tvary Hyundai Santa Fe Sport. Některé komponenty však poukazují na prémiový Genesis. Podle proporcí bude GV80 středně velké SUV. Honosnější divize korejského Hyundaie má v plánu ještě menší i větší model.

Genesis GV80 koncept

Větší, širší

Zaměřte se na středové pokličky litých kol. Ty jasně identifikují značku Genesis. Dalším vodítkem je prodloužená přední část. Kapota i blatníky narostly o několik centimetrů. Více prostoru hledejte také mezi koly a čelními A sloupky. Přední nápravu výrobce posunul dopředu. Konstrukční prvky jsou znamením podélně uloženého motoru a pohonu zadních kol. Kromě sportovního Stingeru (KIA) má stejné technické řešení pouze Genesis.

Výrobce dopředu zastavěl šestiválec

Upovídaný štítek

Díky bočnímu štítku víme, že zachycený prototyp má pohon 4×4. Nicméně uspořádání naznačuje i možnost „zadokolky“ pro základní verze. Papírový štítek odhalil i další zajímavé informace. Auto má samočinnou převodovku a 3.5 značí objem motoru. Žádný z modelů Genesis však nemá motor 3,5 litru. Nejblíže mu je atmosférický šestiválec 3,8 litru nebo dvakrát přeplňovaná V6 s objemem 3,3 litru. Takže náš prototyp má pod kapotou buď převrtanou „třitrojku“ nebo menší „třiosmičku“.

Štítek s cennými informacemi

Zlatá střední cesta

Velikostně GV80 zapadá mezi sedmimístný Hyundai Grand Santa Fe a kompaktní Tucson. Auto vyrostlo jen vpředu. To kvůli šestiválci. Prostor uvnitř zůstává beze změn. Střední SUV od Genesis nabídne pravděpodobně jen pět míst k sezení. Nejmenší utilitární model korejského výrobce očekáváme v roce 2021. Modelová řada vyfoceného prototypu by měla odhodit kamufláž o rok později.

Foto: Brian Williams, Genesis

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 193 posts and counting.See all posts by jan-majurnik