Na český trh vstoupil Eclipse Cross, připomíná atleta

Trochu SUV, trochu kupé, psali jsme v prvních dojmech z novinky Eclipse Cross po mezinárodní prezentaci v Barceloně. To platí, Mitsubishi doplňuje stávající modely ASX a Outlander o další sveřepou čtyřkolku, má ale výrazněji sportovní ladění. Eclipse Cross tento týden oficiálně vstoupil i na český trh, v základu stojí 550 tisíc.

Příď v režii novodobého stylu Mitsubishi, boční linie jako čerstvý vítr svěžího designu. Předloha? Atlet startující z bloků. Dělené zadní okno je šmrncovní, vášnivá červená přidává autu nádech exkluzivity.

Eclipse Cross v pražské Hauch Gallery

Interiér v podání Mitsubishi začíná dospívat. Honza Říha v dojmech z Barcelony psal, že „nový infotainment přeskočil ty v modelech ASX a Outlander ne o jednu, ale rovnou o dvě generace“. Obdobně lze popsat generační proměnu ve zpracování celého vnitřku auta. Je čitelná, dobře ergonomicky vyvážená. Horní části palubky dominují informační systémy a displeje, spodní ovládací prvky.

Poprvé se nové Mitsubishi ukázalo jako koncept XR-PHEV na tokijském autosalonu v roce 2013. Světovou premiéru si vůz odbyl loni v Ženevě, pod o něco méně komplikovaným názvem Eclipse Cross. Eclipse odkazuje na mimořádně oblíbený sporťák vyráběný ve Spojených státech v letech 1989 až 2012. Cross je podle automobilky pozvánkou k výletu za hranice, jak přísluší pravým SUV.

Eclipse Cross dostane dvě motorizace. Na podzim začala výroba zážehových patnáctistovek, v září dorazí i vznětové motory o objemu 2.2 litru. Benzínové agregáty o výkonu 120 kW lze kombinovat jak s pohonem předních, tak všech kol, k dispozici je manuál i variátor. Diesel bude mít výhradně automat.

Eclipse Cross

Matěj Skalický

Autoliebhaber, externí redaktor. Od roku 2011 reportér Českého rozhlasu informující o světovém dění, vědě a technice a automobilovém průmyslu. Absolvent žurnalistiky na Univerzitě Karlově a student politologie v Hradci Králové.

Matěj Skalický has 42 posts and counting. See all posts by Matěj Skalický