Moderna v krabici. Mercedes ukázal nové ‚géčko‘

Německá automobilka Mercedes-Benz vypustila do světa novou verzi své terénní legendy. Inovované ‚géčko‘ představil výrobce na autosalonu v Detroitu. Tradiční krabicový vzhled zůstal, ale uvnitř se děly velké změny. Podívejte se, které novinky s sebou přivezl přepracovaný Gelandwagen.

Géčko je větší a širší

Očekávané změny

Tohle je nové „géčko“. Ačkoli nám výrobce poodhalil některé novinky už dříve, celou parádu si můžeme prohlédnout až teď. Přední tuhou nápravu nahradili konstruktéři nezávislým zavěšením. Naštěstí má nový G-wagen stále přídavnou redukční převodovku a uzávěrky všech tří diferenciálů. To ovšem naznačily už dříve také špionské fotografie.

Větší krabice

Design se nezměnil. Řidiči Mercedesu třídy G budou pořád jezdit v krabici. Oproti minulé generaci je delší o 5,3 centimetrů a širší o necelých 12,2 centimetrů. Tím konstruktéři dosáhli tolik očekávaného zvětšení vnitřního prostoru. Cestující budou mít více místa pro svoje nohy, ramena i lokty. A to i vzadu. Tam si budou moci pasažéři užít o skoro patnáct centimetrů svobody navíc.

Redukční dieta

Interiér působí luxusněji

Palubní deska nabídne o něco víc luxusu a sex-appealu. Výrobce nezapomněl na masivní madlo pro jízdu v terénu a tradiční tlačítkové ovladače uzávěrek.

Pro cestující jsou připraveny luxusní sedačky

Navzdory větší karoserii „géčko“ zhublo o 170 kg. Výrobce použil na jednotlivé komponenty vysoce pevnostní ocel a hliník. Konkrétně na těle auta převládá ocel, zatímco blatníky, dveře a kapota jsou vyrobeny z hliníku.

Odznak třídy G

Skalní předpoklady

Terénní legendu budou montovat dělníci v Rakousku, ve Štýrském Hradci. Pod kapotou bije dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec s objemem 4,0 litru, známý z modelu G500. Celkový výkon 422 koní a točivý moment 610 Nm přenáší na kola devítirychlostní automat.

Základ třídy G zůstává tedy stejný. Rám, čtyřkolka, redukce a uzávěrky. Přední zavěšení typu dvojitý lichoběžník zlepší jízdní vlastnosti na silnici. Milovníky offroadu to pravděpodobně znepokojí. Modernizací prošlo také řízení. Zásadní změnu hledejte vpředu, nové přední lampy využívají technologii LED.

S počítačem za dobrodružstvím

Výrobce tvrdí, že terénní vlastnosti nového Gelandwagenu budou ještě lepší. To pro vás vyzkoušíme v testu. Na počítači najdete nový režim „G“. Ten se specializuje na nastavení pro jízdu v terénu. Tehdy auto redukuje otřesy, upraví citlivost škrtící klapky i řazení. To kvůli lepšímu ovládání. Řídicí jednotka aktivuje režim automaticky při zařazení redukce nebo uzavřením jednoho z diferenciálů.

Cena nového velkého Mercedesu ještě nebyla oznámena. Nicméně koncem roku 2018 se dostanou první kusy do vybraných dealerství.

Slavnostní představení auta

Foto: Mercedes-Benz

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 117 posts and counting.See all posts by jan-majurnik