Test Škoda Karoq 1.5 TSI – nový český bestseller?

Malý Kodiaq je hitem, na který Škodovka nebyla připravená. Silná poptávka po čerstvě zvoleném Autu roku České republiky ji zkraje roku donutila rozjet výrobu modelu Karoq i v domácí Mladé Boleslavi. Tisícovky objednávek přibývají a čekací lhůty dávají vzpomenout na porevoluční Favorit. Čím malé SUV dostalo Čechy? A jak táhne nová benzínová patnáctistovka?

Poprvé jsme se viděli na premiéře ve Stockholmu. Obcházel jsem Karoq kolem dokola a živě hlásil do Prahy, jak škodovácká novinka vypadá a čím se liší od medvědího Kodiaqu. Tehdy se rozdíly hledaly na první dobrou trochu obtížně, přeci jen ti dva mají mnoho společného, ale po pár měsících seznamování působí vše o něco zřetelněji.

Svěží interiér Karoqu

Karoq je pochopitelně skladnější, je o školní pravítko kratší než Kodiaq, leč obě auta shodně stojí na podvozkové platformě MQB. Karoq má hranatější světlomety a podstatně kratší zadní převis. Lampy na zádi jsou úplně jiné, škodovácký exdesignér Jozef Kabaň je vytvaroval do zřetelného „céčka“, kterému ukousl spodní linku, aby nezasahovala do pátých dveří – to je poznávací znamení.

Uvnitř se rozdíly stírají ještě důkladněji, Karoq nicméně ctí moderní vizi škodovek a jako první na trh přijde s koncernovým digitálním přístrojovým štítem. Výtka směřuje k dispozím příhradky na mobilní telefony s USB konektory. Je špatně přístupná, mobil budete raději odkládat tam, kam patří lahev na vodu.

Test verze 2.0 TDI s šestistupňovým manuálem si můžete přečíst tady.

Na variabilitu horala Yetiho dává vzpomenout šikovný systém pro praktickou manipulaci se zadními sedačkami. Libovolně s nimi můžete šoupat, vyndávat je a sklápět. VarioFlex stojí u výbavy Style 8600 korun, ale výhodnější je pořídit si celý Style Plus paket za 24 600 korun, protože tak mimo jiné získáte i zadní kameru a dojezdovou rezervu.

Zepředu se od Kodiaqu moc neliší

Plavný a lehký

Karoq sází na plavnou jízdu i po katastrofálně záplatovaných okreskách mimo základní civilizaci. Ukázal to jak při prvním testování na Sicílii, tak doma v Česku. Většinou je to opačně, ale tentokrát podvozek auta důkladněji otestovaly vlásenky na italském venkově, kde se nedodržují ani základní dopravní předpisy a víc než do oprav tam investují do výstražných cedulí, které na rizikové úseky upozorňují. Nic tu nehlučí, nerovnosti Karoq přejíždí s grácií, neuskakuje. Sedmnáctipalcová kola jsou ideální volbou.

Škodovácká novinka má v nabídce prozatím dva benzínové a dva vznětové agregáty, z nichž zážehová patnáctistovka o síle 110 kW je úplně nová. Ve spojení se sedmistupňovým automatem DSG a (zatím pouze) s pohonem předních kol je poměrně potentní a celkem lehké kompaktní SUV dokáže zkraje otáčkového spektra drze probudit z klidu, přičemž vrchol přichází až za 5000 otáčkami. To ale čtyřválec supí a nadává, motor je často vytočený zbytečně vysoko. Vláčnou a ekonomickou jízdu má podpořit systém vypínání dvou válců, ale dochází k tomu jen sporadicky a na spotřebu to nemá výraznější vliv.

Apetit Karoqu vás potrápí především na dlouhých dálničních tazích. Cestou do německého Lipska a zpět jsem naměřil přes 8 litrů, dlouhodobá kombinovaná spotřeba se držela zhruba na sedmi. Litrový tříválec je na tom ve finále o něco lépe, ale u něj se výrazněji projeví každé kilo zátěže navíc. Patnáctistovka je pro Karoq tak akorát. Pokud by ji mladoboleslavská automobilka nabídla i v základní výbavě Active a cenovku stanovila lehce nad půl milionem korun, může jít o nový český bestseller.

„Céčkové“ zadní lampy

Základní technické údaje:

Škoda Karoq 1.5 TSI Style

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 1498 cm3

Výkon: 110 kW při 5000–6000 ot./min.

Točivý moment: 250 Nm při 1500–3500 ot./min.

Rychlost: 203 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 8,6 s

Spotřeba v l (město/mimo město/kombinovaná): 6,6/4,9/5,5

Pohotovostní hmotnost: 1393 kg

Rozměry: 4382 x 1841 x 1607 mm

Rozvor: 2629 mm

Objem zavazadlového prostoru v l: 479–588/1605–1810 (VarioFlex)

Základní cena testované výbavy: 679 900 Kč

Matěj Skalický

Autoliebhaber, externí redaktor. Od roku 2011 reportér Českého rozhlasu informující o světovém dění, vědě a technice a automobilovém průmyslu. Absolvent žurnalistiky na Univerzitě Karlově a student politologie v Hradci Králové.

Matěj Skalický has 41 posts and counting. See all posts by Matěj Skalický