Test Renault Koleos, díl první – Rande s luxusem

Lídrem mezi velkými SUV na našem trhu je Škoda Kodiaq, která získala titul Auto roku 2017 v ČR. Mezi jejími soupeři najdeme i luxusně orientovaný Renault Koleos. Francouzská automobilka ho nabízí ve třech výbavových verzích. My jsme si na dlouhodobý test vybrali nejvyšší variantu Initiale Paris.

Loga Initiale Paris jsou uvnitř i na karoserii

Už dávno neplatí, že škodovky jsou automaticky výrazně levnější než jejich zahraniční konkurence. Potvrzuje to i cenové srovnání Kodiaqu s Koleosem. SUV od Škody ve čtyřkolce, s automatem a srovnatelným naftovým motorem 2,0 TDI 140 kW pořídíte za 1 035 900 korun. Koleos Energy dCi 175 4×4 X-Tronic se ve vrcholné výbavě vejde pod milion, konkrétně na cenovku 979 900 Kč. Počítat u něj ale musíte s tím, že má o 12 kilowatů nižší výkon a sedmistupňovou převodovku CVT.

SUV osobnost

Diodové kly

Zatímco předchozí generace Koleose se příliš nepovedla, ta současná nabízí líbivý, uhlazený, ale přitom robustní design. Příď (ale vlastně i záď) zůstává věrná designu současných modelů značky Renault. Dominuje jí obrovské kosočtvercové chromované logo a originální světelný LED podpis ve tvaru obrovského bumerangu protaženého do nárazníku. Něco podobného platí i o zadních světlech, která jsou světelnými trubicemi protažena skoro po celé šířce zadních dveří. Koleos tak za tmy vypadá ještě větší, než je.

Co nabízí Initiale Paris?

Francouzi si na komfort potrpí. Do výbavy Initiale Paris pro Koleose nacpali devatenáctipalcová hliníková kola, vyhřívané i ventilované přední sedačky, čelounění v kůži Nappa i Bose Surround systém s dvanácti reproduktory. I na nich je znát mezigenerační pokrok v modelové řadě Koleos. Zatímco v té předešlé plasty při „volume doprava“ slyšitelně rezonovaly, v nové generaci jsme nic takového nezaznamenali.

Top verze Initiale Paris

Vzorem pro multimédia tablet

Renault patří k automobilkám, které příliš nelpí na tradicích. Už dávno místo klíčů dostanete k jejich novému autu dvě poměrně masivní karty velikosti kreditky pro snadný přístup do vozu. Co se týká multimédií, konstruktéři vsadili na moderní obrazovku alá tablet „postavený“ na kratší stranu. Dotyková obrazovka velikosti 8,7“ uprostřed palubní desky je branou do multimediálního a navigačního systému nazvaného marketingově R-Link 2. Ten zvládá hlasové ovládání, obsahuje dynamickou navigaci TomTom HD Traffic s mapovým pokrytím Evropy a umožnuje Bluetooth handsfree připojení telefonu s funkcí audiostreamingu. Klikáním na obrazovku ale můžete ovládat i klimatizaci a další funkce vozu.

Analog mizí

Jednoduchá grafika přístrojového štítu

Ani na místě řidiče už moc klasických prvků nenajdete. Přístrojový štít má jen dva malé analogové budíky (teploměr a palivoměr), jinak ho tvoří velký barevný displej rozdělený rámečky. Hravé duše mohou snadno měnit jeho barvu i rozložení a druh informací, které zobrazuje. Na změnu barvy displeje reagují i LED pásky rozmístěné po interiéru vozu. Prostě si snadno můžete nastavit červenou, zelenou nebo třeba modrou náladu.

Vysvědčení za luxus

Renault Koleos ve vrcholné verzi Initiale Paris rozhodně netrpí nedostatkem komfortu. Ať už jde o zpracování interiéru, pohodlné sedačky i ovládací prvky. Jednoduše řečeno, i za cenu pod milion korun vás bude nadstandardně rozmazlovat.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha