SUV Bazar: Mercedes-Benz ML 320 CDI 2. generace

Spousta kluků snila o tom, že si v dospělosti pořídí velký nablýskaný Mercedes. Dnes si sen mohou celkem jednoduše splnit. Na trhu s ojetinami je totiž možné pořídit luxusní „MLko“ za velmi přijatelnou cenu. Ve spolupráci s Auto ESA jsme otestovali Mercedes ML druhé generace s třílitrovým dieselem.

Mercedes se svou první generací modelu ML předběhl dobu. Vždyť například konkurenční BMW představilo svoje luxusní SUV X5 o pár let později. Jízdní vlastnosti úvodní generace nebyly optimální, navíc auto s přibývajícím časem trápily problémy se zadní nápravou. A tak na trh vlétla v roce 2005 generace druhá. Oproti předchozí verzi se více blížila tomu, co od vozů německé automobilky očekáváte. Tedy kombinaci dostatečně výkonných agregátů, skvělých jízdních vlastností, komfortu a povedeného designu.

Krasavec v hledáčku zlodějů

Nestárne a nestárne

Vnější design se opravdu povedl. Kombinace robustnosti a elegance okořeněná sportovním nádechem působí přitažlivě. I po mnoha letech auto vypadá moderně. Testovaný model oblečený do stříbrné metalízy nedával ani v nejmenším znát, že mu je něco přes deset let. Bohužel se líbí nejen zákazníkům, ale i zlodějům, jejichž cílem se „MLko“ často stává. Proto doporučujeme auto parkovat v garáži.

Ovládání automatu za volantem

Páčka na ovládání automatické převodovky

Automobilka zapracovala také na provedení interiéru, které bylo u předchozí generace terčem kritiky. Až na výplň dveří jsou všude použity kvalitní materiály. Ovladače má řidič po ruce. Ze začátku asi bude trochu bojovat s páčkou na ovládání automatické převodovky, která je umístěna nezvykle za volantem. Během několika jízd se s tím ale srovnáte. Naopak vám možná bude chybět pod volantem klasická pravá páčka, pomocí které ve většině aut ovládáte stěrače. Těm v „MLku“ vládnete otočnou koncovkou na levé páčce. Při manipulaci se stěrači můžete omylem spustit blinkry. Pochvalu si zaslouží volant, který vypadá skvěle a interiéru dodává sportovnější vzhled. Jediným jasným indikátorem stáří vozu je pak LCD displej, který není dotykový a grafika za moc nestojí.

Couvání noční můrou

Jízda s ním je radost

Jízda s „emelem“ je naprosto komfortní, vzduchový podvozek skvěle žehlí nerovnosti. Ve vyšších rychlostech se auto v prudších zatáčkách poměrně naklání, ale dál drží stopu. Nedotáčivost přichází až ve vysokých rychlostech. Problém s náklonem karosérie se dá vyřešit dvojím způsobem. Zpomalíte nebo přepnete z režimu Comfort na režim Sport. Tím podvozek výrazně ztuhne, na druhou stranu auto na nerovnostech zase víc odskakuje. Noční můrou je podélné parkování. Dozadu prakticky nevidíte a parkujete tak trochu naslepo. Námi testovaný model měl dodatečně montované parkovací senzory. Rozhodně jejich pořízení doporučujeme.

Počítejte s vyššími servisními náklady

Originální ráfek

Celkově je Mercedes ML považován za velmi spolehlivé auto. Konkrétní problémy jeho druhé generace doplňuje Pavel Foltýn z Auto ESA: „Kratší životností trpí hlavně brzdové komponenty, na kterých se podepisuje vyšší váha vozu. Podvozek i soustava 4×4 nevykazují časté závady a fungují bez problémů. Značně prodražit se mohou problémy se vzduchovým odpružením Airmatic. Výměna prasklých vzduchových vaků vyjde na desetitisíce. U dieselů CDi si dejte pozor na stav vstřikovačů. Ty mohou být opotřebené či zanesené. To se projevuje při akceleraci klepáním nebo zvýšenou hlučností. Pokud vstřikovače včas nevyměníte, může dojít k poškození pístu. Pozornost si zaslouží i automatická převodovka, která by měla řadit hladce bez škubání.“ I přes nižší pořizovací náklady a relativně dobrou pověst se tak může pořízení „MLka“ prodražit. Na výši servisních nákladů řada řidičů zapomíná. Je třeba dobře vybírat a nekupovat neprověřené vozy. Pozor si také dejte na vozy dovezené z USA, ty bývají často problematické.

Plusy
– cestovní komfort
– použité kvalitní materiály
– zajímavá pořizovací cena
– vysoká bezpečnost

Mínusy
– vyšší servisní a provozní náklady
– velký zájem zlodějů
– nízká životnost brzd