6 zajímavostí k novému Lamborghini Urus

Lamborghini odhalilo své historicky druhé SUV. Dlouho očekávaný nástupce prvního LM002 dostal tajemný název Urus, navíc vypadá skvěle. Italská stíhačka na kolech má spoustu technologických vychytávek. A taky zajímavostí. Tady je šest z nich.

 

Model LM002

Jméno

Ačkoli jsou auta od Lamborghini pojmenovaná podle konkrétních bojových býků, Urus nese jméno celého plemene. Vyhynulý druh Urus, zvaný také Aurochs, má své nástupce mezi dnešními španělskými bojovými býky.

Lamborghini Urus je superrychlé SUV

První Lamborghini s aktivním řízením

Vysoká hmotnost a výše položené těžiště znamenají vetší náklon vozu v zatáčkách. Automobilka kvůli tomu vybavila Urus systémem aktivního řízení kol. Ten pomáhá v zatáčkách udržovat karoserii rovně. Ke zlepšení jízdních vlastností přispívá i adaptivní tlumení a řízení zadních kol, vypůjčené z Aventadoru S. Auto má také technologii vektorování točivého momentu na zadním diferenciálu.

Lambo je protkané moderními technologiemi

Obří kola a brzdy

Ve standardu přijede Urus na 21“ litých discích. V příplatkovém ceníku však najdete i 23“ kola s karbon-keramickými brzdami. Přední kotouče mají průměr 440 mm a zadní 370 mm.

Příplatková třiadvaceti palcová kola

Poměr výkonu a hmotnosti

Nové italské super SUV bere útokem nejsilnější (707 koní) Jeep Grand Cherokee Trackahwk. Výrobce tvrdí, že Urus má nejlepší poměr hmotnosti a výkonu mezi SUV. Čtyřkolový býk váží 2200 kg a motor V8 se dvěma turby vyprodukuje 650 koňských sil. To znamená 3,38 kg „na koně“. Konkurence od Jeepu těsně zaostává s poměrem 3,44 kg na koně.

Italská stíhačka má skvělý poměr výkonu a hmotnosti

Flexibilní pohon

Velké Lamborghini má pohon 4×4 a středový diferenciál Torsen. Ten standardně rozděluje točivý moment v poměru 40 % dopředu a 60 % dozadu. V zavilosti na podmínkách může být až 87,5 % „krouťáku“ posíláno na zadek. V opačném případě umožní diferenciál přenos 70 % síly na přední nápravu.

Auto má proměnlivý pohon 4×4

Hliník a ocel

Sportovní auta od Lamborghini jsou vybavena zavěšením z uhlíkových vláken. Karbon výrobce používá i pro konstrukci samotné kabiny Aventadoru. Model Huracán je zase uhlíkem vyztužený. SUV Urus má ale podvozek z hliníku a oceli.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 142 posts and counting.See all posts by jan-majurnik