Test Škoda Karoq: Zapomeňte na Yetiho!

Nejnovější model mladoboleslavské automobilky začíná dobývat český trh. Moderními technologiemi protkané SUV má vysoké ambice a dohání sesterský Volkswagen Tiguan. Vyzkoušeli jsme nástupce Škody Yeti v plné parádě.

Ve stopách medvěda

Na test Škody Karoq jsem se těšil jako dítě na Vánoce. Všudypřítomná reklama vykresluje auto jako jiné a plné emocí. Karosářské zpracování ve stylu Kodiaqa mu dává svěží glanc. Nejnovější technologie jsou vidět všude. Počínaje aerodynamickými tvary, přes LED světla, až po nápadný radar integrovaný do přední masky. Kompaktní SUV ve vás vyvolává na první pohled velká očekávání.

Před pokořením prvních kilometrů, jsem důkladně prozkoumal celkem prostorný vnitřek vozu. Precizně zpracovaný interiér nabídne komfortní materiály a ergonomické tvary. Řadicí páka a vyhřívaný volant skvěle padnou do ruky. Elektricky nastavitelná a vyhřívaná sedačka řidiče s pamětí nabídne očekávané pohodlí.

Karoq působí svěžím dojmem

Chytrá řešení

Karoq je plný „simply clever“ úložných řešení. Například deštník nebo malý odpadkový koš ve dveřích spolujezdce jsou skutečně praktické vychytávky. Za zmínku stojí i tradiční škrabka ve víčku nádrže a objemný zavazadelník s organizérem. Inženýři ve Škodovce ví, že kufr není jen prázdný prostor s místem pro lékárničku. Samotné páté dveře za vás otevřou a zavřou servomotory.

Dominantou interiéru je velká dotyková obrazovka uprostřed. Ta má v sobě kompletní multimediální systém s podrobnou satelitní navigací. O tepelnou pohodu se postarají dvouzónová automatická klimatizace a nezávislé topení. Bezpečnost mají na starost pokročilí autonomní asistenti. Nejnovějšímu mladoboleslavskému SUV se těžko něco vytýká, nicméně pár detailů jsem našel.

Jako v autoškole

Prvně se autu v tomto ročním období mlží přední světla zevnitř. Středová úložná přihrádka s USB vstupem nejde zavřít, když do ní dám flash disk. Místy mě zlobila automatická elektronická brzda. Několikrát nechtěla včas uvolnit zadní kola, proto moje rozjezdy vypadaly jako při první hodině v autoškole. Falešný poplach zahlásily i senzory tlaku v pneumatikách.

Škoda Karoq je nastavena na pohodlí

Komfort především

Škoda Karoq má podobné proporce jako Volkswagen Tiguan. Blízkost modelů mě nutí auta porovnávat. Podvozek Škodovky naladili inženýři na vysoký komfort. Jízda přes nerovnosti na zimních „sedmnáctkách“ ani nebyla cítit. Na druhou stranu tohle zvládal Tiguan i s dvacetipalcovými koly. Testovaný Karoq měl pohon 4×4. Ostrá jízda na okreskách se autu líbila jen na hladkém asfaltu. Rozbité zatáčky silnic třetí třídy proměnily Karoqa v lehce houpavé a mírně nedotáčivé SUV.

Bez emocí

Testovaná verze má šestistupňový manuál a dvoulitrový přeplňovaný diesel naladěný na 150 koní. Turbo má citelný zátah už od patnácti set otáček. Výrobce papírově slibuje kombinovanou spotřebu 5 l / 100 km. Já jsem však jezdil za sedm litrů na sto, a to spíše defenzivním stylem. Dynamika motoru rozhodně nechybí. Nelíbí se mu jen podtáčení, což dá najevo citelnými vibracemi.

Dvoulitrový diesel s turbem

Levnější než Tiguan

Auto jako celek funguje dobře. Poskytne dostatek komfortu, dynamiku, styl a balík moderních technologií. Jízdními vlastnostmi se hravě vyrovná konkurentovi od mateřského Volkswagenu a předčí Yetiho. Navzdory reklamní kampani mi v Karoqu chyběly očekávané emoce. Auto je spolehlivý pomocník pro jízdu z bodu A do bodu B, včetně dlouhých tras. Nicméně jestli chcete „feeling“ a silnější motory, sáhněte po stylovějším, ale (výrazně) dražším Tiguanu R-line.

Základní technické údaje:

Škoda Karoq 4×4 2.0 TDI

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec

AdBlue: Ano

Objem: 1968 cm3

Výkon: 110 kW (150 k) při 3500–4000 ot./min.

Točivý moment: 340 Nm při 1750–3000 ot./min.

Rychlost: 196 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 8,7 s

Spotřeba l (město/mimo město/kombinovaná): 5,9/4,5/5,0

Provozní hmotnost: 1561 kg

Rozměry: 4382 x 1841 x 1607 mm

Rozvor: 2629 mm

Objem zavazadlového prostoru: 479-508 l / 1605 l

Základní cena testované výbavy: 669 900 Kč

Pohon 4×4 oceníte především v zimě

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 107 posts and counting.See all posts by jan-majurnik