Největší Subaru všech dob odhaleno!

Prémiová vlajková loď japonského výrobce vrací Subaru do hry v segmentu středních SUV. Nový Ascent je největší, nejtěžší a nejdražší auto značky. A to nejlepší, nabídne až osm míst k sezení.

Pod kapotou se objeví plochý čtyřválec s turbem

Návrat třířadového SUV

Po nepříliš úspěšném modelu B9 Tribeca vytasili Japonci nový trumf z rukávu. Poučeni z předchozích chyb představili prostorné SUV se sedmi nebo osmi místy k sezení.  Auto má svůj základ na stejné platformě jako legendární Subaru Impreza a Crosstrek.

Navrženo v Japonsku, vyrobeno v USA

Pod kódovým označením TR8 vyvinuli Ascent inženýři v Japonsku. Auto ale bude sjíždět z výrobních linek továrny Subaru ve městě Lafayette v Indianě (USA). Pro severoamerický trh se vyrobí šedesát tisíc kusů ročně. Podle zástupců automobilky má továrna možnost v případě potřeby navýšit produkční kapacitu.

Ascent se bude nabízet ve výbavových stupních Premium, Limited a Touring. Oficiální ceny budou oznámeny na jaře. Podle odhadů bude základní verze stát přes 32 000 amerických dolarů. To je v přepočtu přes 687 000 korun. Cílem výrobce bylo postavit bezpečné rodinné SUV s dobrými jízdními vlastnostmi.

Nová vlajková loď Subaru

Připraveno pro baterie

Pod kapotou pracuje přeplňovaný plochý čtyřválec s objemem 2,4 litru. Ten naladili konstruktéři na 260 koní a dali mu 375 Nm točivého momentu. O řazení se stará (ve Spojených státech oblíbený) variátor CVT. Jak bývá u Subaru zvykem, točivý moment je přenášen na všechna čtyři kola. Z nuly na stovku to Ascent zvládne za 7,5 sekundy. Konstrukce auta je připravena pro hybridní i čistě elektrický pohon. Alternativní pohony však zatím nebyly automobilkou oficiálně potvrzeny.

Do prodeje v USA přijde na jaře roku 2018

Za auto zapřáhnete přes 2200 kg. Tažení přívěsů usnadní řidiči vestavěný asistent. Kromě systému Symmetrical All-Wheel-Drive má auto také režim X, který pomáhá při jízdě v terénu. Novinkou je také inteligentní zpětné zrcátko napojené na kameru.

Variabilní interiér

Všechna sedadla jsou sklopná. Jejich druhá řada je posuvná. Posádka má k dispozici dobíjecí zásuvky, Wi-Fi a osm USB portů. V Ascentu najdete celkově devatenáct držáků na nápoje. Multimédilní systém umožňuje připojení telefonu přes aplikace Starlink, Apple CarPlay nebo Android Auto. O hudební zážitek se stará audio systém Harman Kardon. Dvě kamery systému Eyesight podporují pokročilé bezpečnostní funkce. Subaru očekává, že nový Ascent dosáhne špičkového hodnocení v nárazových zkouškách.

Ascent v Evropě

Dostupnost modelu Ascent v Evropě je zatím ve hvězdách, jak nám potvrdil Zdeněk Zikmund z českého zastoupení japonské automobilky. Subaru Ascent je prozatím homologováno pouze pro americký trh, pro Evropu zatím nejsou oficiálně známé žádné  prodejní plány.“

Točivý moment přenáší CVT převodovka
Předpokládané cenové rozmězí 687 580 Kč – 902 450 Kč
Kontrukce vozidla Motor vpředu, pohon 4×4, 7-8 míst k sezení, 5 dv. SUV
Motor 2,4l, 260k, 375 Nm, přeplňovaný, DOHC, 16 ventilů, plochý čtyřválec
Převodovka Bezestupňová CVT
Hmotnost 1 950 Kg
Rozvor 2 890 mm
Délka x šířka x výška 4998 x 1930 x 1767 mm
Zrychlení 0 – 100 km/h 7,5 sekundy
Spotřeba Prozatím nezměřeno
Začátek prodeje v USA Jaro 2018

Foto: Motortrend.com, Subaru USA

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 107 posts and counting.See all posts by jan-majurnik