Novinka ISUZU D-MAX: Postupnými krůčky k dokonalosti?

ISUZU v České republice nabízí jediný model, a to velký pick-up D-MAX, který letos prošel dalším výrazným faceliftem. Mezi nejzásadnější změny se řadí nový motor a převodovka.

Představení nového Isuzu D- Max

ISUZU je celosvětově obrovský gigant chrlící jeden autobus či náklaďák za druhým. V kategorii osobních automobilů to zabalil už dávno, přestože špatná auta rozhodně nedělal. V Evropě se v segmentu osobních automobilů, respektive užitkových vozů, už nějaký ten rok rozjíždějí, ovšem rychlost ISUZU připomíná spíš šnečí závody. Na druhou stranu, říká se, že trpělivost přináší růže a s jedním modelem nemůžete chtít zázraky.

Jediným nabízeným vozem je dobře známý středně velký pick-up D-MAX, který je však služebně starším, než byste řekli. ISUZU poctivě uvádí, že tohle není nové auto, ale řádný facelift, takže základ novinky se datuje až do roku 2003. Ono taky co chcete vymýšlet u pracovního pick-upu za novinky, když hlavní, co potřebujete, je nosnost a schopnost utáhnout několik tun na „kouli“.

Design se povedl

Odhodlaná příď D-Maxe

Takže co se vlastně od poslední velké modernizace změnilo? Tentokrát dost. Nejvýraznějším prvkem je kompletně přepracovaná přední část, která vypadá prostě dobře. Tedy ani předchozí D-MAX nevypadal zle, ovšem tentokrát si designéři s tvary přídě skutečně pohráli. Kromě toho D-MAXu nadělili pro ISUZU zcela nové prvky výbavy, jako například LED denní svícení. O dynamickém designu mluvit úplně nelze, ale jak to jen vyjádřit slušně. Ano, mám to. Přední část D-MAXu vypadá hodně naštvaně a vyloženě odhodlaně. Asi jako MMA zápasník, kterému jste v hospodě právě řekli, že jeho holka vypadá jako kluk.

Zepředu D-MAX působí prostě moderně, o dost lépe než Ranger nebo třeba Navara. Tvary přední části vozu však nejsou pouze designovou záležitostí. Klínovitý tvar nabízí vylepšenou aerodynamiku a s přepracovanou střešní částí dokonce umožňuje pokles součinitele odporu vzduchu. Hodnotou se nejedná o nic závratného, ovšem vaše uši rozdíl v kabině zaznamenají. A nebyl by to kompletní facelift, kdyby se nezměnily také zadní lampy.

V interiéru se změnil především přístrojový panel, který je nyní přehlednější. Kromě toho jsou vozy s manuální převodovkou vybaveny ukazatelem nejvhodnějšího převodového stupně. U většiny nabízených výbav se objevují další USB zdířky. V nabídce je také multimediální systém s větším displejem a větší kontrolní displeje.

D-MAX je vybaven přepracovanými sedačkami a pokud vyberete látkové potahy, je vyšší komfort opravdu znát.

Downsizing!

Testovací trať pro novinku od Isuzu

Největší novinkou nového D-MAXu je motor RZ4E-TC. Japonský výrobce pro nový model vybral downsizingovou jednotku o objemu 1,9 litru. Výkon 163 koní a 360 Nm je velmi podobný předchozímu 2,5litru (163 koní a 400 Nm), ovšem pokles o 150 cm3 v každém z válců může vzbuzovat obavy.  Jestli se ptáte, proč ISUZU zvolilo takto netradiční postup, pak vězte, že na vině jsou nejspíš emise. A taky nižší náklady a další legislativa jednotlivých trhů. Nový motor 1,9 litru totiž splňuje nepřísnější emisní normy bez použití systému SCR, tedy vstřikování močoviny. A to sebou přináší nejen finanční úlevu, ale také volnost nabízet D-MAX na většině trhů. Mimochodem, na některých bude 1,9ku doplňovat třílitrový sourozenec. Podle ISUZU však i 1,9ka utáhne 3,5 tuny a odveze tunový náklad.

A hurá do kopce

Projev motoru je velmi kultivovaný, třebaže slyšet samozřejmě je, především ve vyšších otáčkách. Nicméně jeho vibrace nejsou díky vyvažovacím hřídelům tak výrazné, jako dříve. Co se spotřeby týče, tak mnoho příležitostí k měření nebylo, ale s kolegou jsme se při dynamické prezentaci pohybovali okolo 8,5 l/100 km – s vozem vybaveným novou 6stupňovou samočinnou převodovkou. A jestliže jsem ochoten na milost vzít 1,9ku, příplatkový automat bych dlouho zvažoval. Jenže i tady musím upozornit, že těch ujetých cca 100 km nestačí k tomu, abych jeho charakteristiku dokázal jasně rozpoznat. Nový automat má schopnost se učit vašemu jízdnímu stylu, takže potřebuje nějaký čas k tomu, aby se ustálil. Momentálně si myslím, že je na hony vzdálen současným konkurenčním automatům. Manuální převodovka se šesti stupni je také nová a daleko robustnější. První tři stupně mají trojité konické synchrony, což by mělo zaručit jejich delší životnost.

Na závěr si musíme počkat

D-Max je velmi variabilní

D-MAX 2018 je hezčí, lépe vybavený než před tím, nabízí mimořádné a v rámci konkurence unikátní individuální možnosti. Chcete sklápěčku míchačku, nebo snad plnohodnotný pluh s radlicí? Není problém, ve Finsku vám sněžný D-MAX i s homologací vyrobí. Tohle prostě nikdo jiný nenabídne. Otazníky visí nad novými motorem a samočinnou převodovkou, ale jak jsem uvedl, na soudy je příliš brzy. Rozhodně do doby, než přijde na plnohodnotný test. Ceny začínají na 591 tisících Kč za základní SibngleCab s pohonem 4×2.

SUV Magazín

OffROAD 4x4magazín byl jedním z prvních titulů, jež jsme uvedli na trh. Přestože opravdových terénních vozů v posledních letech ubývalo, náš časopis měl stále své věrné čtenáře - možná i proto, že jiné tituly reagovali svým obsahem spíše na trend úspornějších vozů, kterým věnovali většinu prostoru.

suv has 33 posts and counting.See all posts by suv