Tři Land Cruisery se zářezem do dějin

Legendární Toyota Land Cruiser píše dějiny automobilismu už skoro 66 let. Proslavila se hlavně spolehlivostí, odolností i houževnatostí v terénu. Solidní konstrukce rámu je navíc dobrým základem pro tuningové experimenty. Tady jsou tři parádní kousky, které se proslavily.

Land Cruiser 1960 FJ25 Company

Land Cruiser 20 z kávové plantáže

Tohle auto bylo dodáno na kávovou plantáž v kolumbijských Andách v prvních letech výroby Land Cruiseru. Dnes je to vzácná a cenná památka, zástupce série FJ25 z roku 1960. Rodina pěstitelů kávy si vůz oblíbila natolik, že ho neprodala až do roku 2015. Před dvěma lety automobil odkoupili odborníci z FJ Company, aby ho zrestaurovali. Po 55 let se Land Cruiser používal k přepravě nákladů po nezpevněných cestách. I tak vypadá, jako by se pro něj zastavil čas. Vůz zakoupený americkými tunery byl ve skvělém stavu. Po pečlivé renovaci FJ Company vypadá jako nový.

Land Cruiser 200 pro Rallye Dakar

Land Cruiser 200 na Rallye Dakar

Tým Land Cruiser Toyota Auto Body se stal legendou Rallye Dakar. Letos si dojely dva Land Cruisery 200 tohoto týmu poháněné motorem V8 pro první a druhé místo v kategorii továrních vozů v nejtěžším terénním závodě na světě. Jde už o čtvrtý dakarský vítězný double těchto aut. Třídě továrních vozů na Rallye Dakar automobily značky Toyota dominují už léta.

Dlouhý a nízký Land Cruiser 40 Hot Rod

Land Cruiser 40 Hot Rod

Bratři Andre a Arthur Allersovi se chtěli přesvědčit, jak moc se dá Land Cruiser upravit, aby stále ještě zůstal Land Cruiserem, ale vůbec ho nepřipomínal. Allers Rods & Customs, tuningová firma z jihoafrické Pretorie, si proto vzala do parády živou legendu Land Cruiser série 40 a předělala ho. Snížené zavěšení, dvakrát prodloužené poloosy – a auto začíná připomínat jiného klasika všech dob – Ford Model T. Aby však vůz nebyl příliš historický, pod kapotou se skrývá čtyřlitrový motor V8 z Lexusu LS 400. Land Cruiser Hot Rod získal pro tento model nejtypičtější nátěr – béžový s bílou střechou. Ve stejných barvách sjel z výrobní linky Toyoty v roce 1976.

SUV Magazín

OffROAD 4x4magazín byl jedním z prvních titulů, jež jsme uvedli na trh. Přestože opravdových terénních vozů v posledních letech ubývalo, náš časopis měl stále své věrné čtenáře - možná i proto, že jiné tituly reagovali svým obsahem spíše na trend úspornějších vozů, kterým věnovali většinu prostoru.

SUV Magazín has 41 posts and counting. See all posts by SUV Magazín