Nejpopulárnější SUV s pohonem 4×4 v Česku

Bahno, sníh, námraza – s pohonem všech kol žádný problém. Některá oblíbená „SUVéčka“ se ale ve verzi 4×4 vůbec nenabízejí, jiná řidiči raději kupují záměrně s pohonem na přední. Zajímalo nás proto, jaká SUV s pohonem všech kol jsou u nás nejpopulárnější. Prostudovali jsme statistiky Svazu dovozců automobilů (SDA) a přinášíme vám žebříček nejprodávanějších SUV v provedení 4×4 pro rok 2017.

 

12. Toyota RAV4

Foto: Toyota

Toyota RAV4 je pojem. Poprvé se objevila na silnicích už v roce 1994 a dodnes její první generaci doprovází dobré jméno. Z toho těží i současný model „RAVky“. Toyota je jednoduše vnímána jako vzor spolehlivosti a technické vyspělosti. Od začátku letošního roku se u nás prodalo 750 kusů a z toho 514 majitelů zvolilo pohon všech kol. Automobilka navíc nabízí čtyřkolku i jako populárního hybrid.

11. BMW X1

Foto: BMW

Mezi nejprodávanějšími SUV v České republice většinou najdeme auta s nižší kupní cenou. V případě SUV s pohonem 4×4 si ale Češi neváhají připlatit. X-jednička je toho také důkazem. Letos se jí totiž s pohonem všech kol prodalo už 520 kusů. Přestože na první pohled působí spíš jako kombík, věřte, že splňuje všechny parametry moderního ,,SUVéčka‘‘. Pokud vás nejmenší SUV model bavorské automobilky zajímá podrobněji, přečtěte si, jak dopadl v našem testu.

10. Mercedes-Benz GLE

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz nabízí GLE ve verzích SUV nebo Coupé. Vozy vychází z dobře známého modelu ML. V rámci přerodu zůstalo GLE ve verzi SUV tvarově věrné svému předchůdci, jen získalo víc sportovní elegance. Po výrobě verze Coupé sáhli v Mercedesu v reakci na úspěch konkurenčního BMW X6.  Podle statistik SDA se letos u nás prodalo 523 vozů GLE a z toho bylo 522 s pohonem všech kol 4Matic. O GLE 250 d s pohonem jedné nápravy u nás zjevně zájem není.

9. Audi Q7

Foto: Audi

První generace Audi Q7 byla prodejně velmi úspěšným vozem a současná se snaží na úspěch navázat. Je prostornější, lehčí, a nepůsobí tak nabubřelým dojmem. Velkým plusem Q7 je obří zavazadlový prostor, který pojme téměř 900 litrů nákladu. „Q-sedma“ je k dostání pouze v provedení Quattro, tedy pohonem všech kol. Tento fakt Q7 oproti některým konkurentům v našem žebříčku zvýhodňuje. Patří ji 9. místo s 578 prodanými kusy.

8. Mercedes-Benz GLC

Foto: Mercedes-Benz

Další Němec, který se nabízí jen ve čtyřkolce. Z populárního GLK vzniklo GLC a návaznost mezi těmito auty byste ztěžka hledali. „Pryč s hranatými tvary,“ jakoby si řekli v Mercedesu. Díky tomu GLC vypadá uhlazenější a nápadně se podobá spíš většímu modelu GLE. V interiéru nečekejte překvapení. Jak je zvykem, kopíruje svoje současné kolegy v rámci značky. V popularitě jen těsně poráží Audi Q7. GLCéčka se totiž letos zatím prodalo 583 kusů, tedy jen o 5 víc.

7. BMW X5

Foto: BMW

Do třetice vůz, u kterého je pohon všech kol standardem. Téměř legendární bavorské SUV stále táhne. Oproti staršímu modelu se příliš nezměnilo, rozměry byly zachovány a design se změnil pouze v rámci evoluce. Na první pohled tak poznáte, že jde o X5. Autu dominují klasické bavorácké ledviny tvořící masku chladiče a obří světlomety. Popularita vozu se projevuje i v prodeji. 746 prodaných aut je u nás vzhledem k ceně velmi dobré číslo.

6. Suzuki Vitara

Foto: Suzuki

Tady se začíná projevovat cena. Vždyť Vitaru 4×4 All Grip s benzivnovým motorem o výkonu 88 kW koupíte už za 440 450 Kč. Nejprodávanější model japonské značky láká nejen na přívětivou cenovku, ale i na povedený design a bezpečnost vozu. Porovnáme-li počet prodaných vozů s číslem prodaných čtyřkolek, zjistíme, že zájemci o Vitaru dávají přednost čtyřkolce. Z 1281 prodaných Vitar jich totiž 837 má pohon všech kol.

5. Volkswagen Tiguan

Foto: Volkswagen

Menší bratr robustního Volkswagenu Touareg se u nás těší daleko větší popularitě než jeho sourozenec. Tiguanu jako modelu se letos prodalo o zhruba 1900 vozů více. Čtyřkolku pak ve své garáži přivítalo 926 nových majitelů. V kolonce Touareg se objevuje téměř čtyřikrát menší číslo. Důvod? Hlavně rozdíl v ceně. Více o Tiguanu se můžete dočíst také v našem testu.

4. Škoda Yeti

Foto: Škoda

Pomalu ale jistě dosluhující model. Nový Karoq dá na Yetiho zapomenout. Název Yeti budí dojem, že na sněhu nebo námraze nebude mít auto problém. Čtyřkolku si při svém nákupu zvolila třetina zákazníků. 1089 prodaných ,,sněžných mužů‘‘ s pohonem 4×4 vybojovalo nechvalně proslulou bramborovou příčku v našem žebříčku. A jak se s Yetim jezdí? Psali jsme zde.

3. Hyundai Tucson

Foto: Hyundai

Automobilka svému SUV věří. Všude hlásá, že Tucson je vládce všech. Moderní ,“SUVéčko‘“ s velmi povedeným designem opravdu dokáže upoutat pozornost. Ale je opravdu tak dobré? Už dříve jsme pro vás Tucson otestovali a jak dopadl, se dozvíte v testu. S 1168 prodanými vozy 4×4 získal Tucson bronzovou příčku.

2. Dacia Duster

Foto: Dacia

Dacia nedávno představila novou generaci Dusteru 2018, která vychází z úspěšné současné generace. Ta si podmanila českých trh a svádí boj s tuzemskou Škodou. Podobně jako u Yetiho dávají řidiči Dusteru přednost vozům poháněným jednou nápravou. Přesto je s 1215 prodanými čtyřkolkami na druhém místě. Duster jednoduše byl, je a s velkou pravděpodobností bude neohrozitelným fenoménem.

1. Škoda Kodiaq

Foto: Škoda

Obrovský zájem o Škodu Kodiaq už nikoho nepřekvapí. Největší mladoboleslavské SUV boduje na všech frontách. Je pohodlné, velmi bezpečné, cenově dostupné a jako bonus má obří zavazadlový prostor. Ne náhodou vyhrálo anketu Auto roku 2017 v České republice. Prodejní čísla ukazují, že vyrábět Kodiaqa bez pohonu všech kol snad ani nemá smysl. Z celkového počtu 3538 letos prodaných kusů jich 3111 mělo označení 4×4. Kodiaq tak v našem žebříčku zvítězil s neuvěřitelným náskokem.