Nejpopulárnější SUV s pohonem 4×4 v Česku

Bahno, sníh, námraza. S pohonem všech kol žádný problém. Některá oblíbená „SUVéčka“ se ale ve verzi 4×4 vůbec nenabízejí. Jiná řidiči raději kupují záměrně s pohonem na přední. Jaká SUV s pohonem všech kol jsou v České republice nejpopulárnější?

Dle statistik Svazu dovozců automobilů se dá jednoduše a přehledně sestavit žebříček těch nejprodávanějších SUV v provedení 4×4. Která vozidla tohoto typu jsou u českých řidičů nejoblíbenější? A proč tomu tak je?

12. Toyota RAV4

Toyota RAV4 je pojem. Poprvé se objevila na silnicích už v roce 1994 a dodnes její první generaci doprovází dobré jméno. Z toho těží i současný model „RAVky“.

Toyota je jednoduše vnímána jako vzor spolehlivosti a technické vyspělosti. Ročně se v České republice prodá kolem 750 kusů, a z toho 514 majitelů volí pohon všech kol. Automobilka navíc nabízí čtyřkolku i jako populárního hybrid.

11. BMW X1

Mezi nejprodávanějšími SUV v České republice patří většinou auta s nižší kupní cenou. V případě SUV s pohonem 4×4 si ale Češi neváhají připlatit. X-jednička je toho také důkazem. Ročně se jí totiž s pohonem všech kol prodá kolem 520 kusů. Přestože na první pohled působí spíš jako kombík, splňuje všechny parametry moderního ,,SUVéčka‘‘.

10. Mercedes-Benz GLE

Mercedes-Benz nabízí GLE ve verzích SUV nebo Coupé. Vozy vychází z dobře známého modelu ML. V rámci přerodu zůstalo GLE ve verzi SUV tvarově věrné svému předchůdci, jen získalo víc sportovní elegance.

Po výrobě verze Coupé sáhli v Mercedesu v reakci na úspěch konkurenčního BMW X6. Podle statistik se u nás ročně prodá něco kolem 500 vozů GLE, a z toho většina s pohonem všech kol 4Matic. O GLE 250 d s pohonem jedné nápravy u nás zjevně zájem není.

9. Audi Q7

První generace Audi Q7 byla prodejně velmi úspěšným vozem a současná se snaží na úspěch navázat. Je prostornější, lehčí, a nepůsobí tak nabubřelým dojmem. Velkým plusem Q7 je obří zavazadlový prostor, který pojme téměř 900 litrů nákladu. „Q-sedma“ je k dostání pouze v provedení Quattro, tedy pohonem všech kol. Ročně se prodá kolem 570 kusů.

8. Mercedes-Benz GLC

Další Němec, který se nabízí jen ve čtyřkolce. Z populárního GLK vzniklo GLC a návaznost mezi těmito auty by člověk ztěžka hledal. „Pryč s hranatými tvary,“ jako kdyby si řekli v Mercedesu. Díky tomu GLC vypadá uhlazenější a nápadně se podobá spíš většímu modelu GLE.

V interiéru ale člověk nesmí čekat nějaká překvapení. Jak je zvykem, kopíruje svoje současné kolegy v rámci značky. V popularitě jen těsně poráží Audi Q7. GLCéčka se totiž ročně prodá něco kolem 580 kusů.

7. BMW X5

Další vůz, u kterého je pohon všech kol standardem. Téměř legendární bavorské SUV stále táhne. Oproti staršímu modelu se příliš nezměnilo, rozměry byly zachovány a design se změnil pouze v rámci evoluce. Na první pohled tak člověk pozná, že jde o X5. Autu dominují klasické bavorácké ledviny tvořící masku chladiče a obří světlomety. Popularita vozu se projevuje i v prodeji. 740 prodaných aut ročně je u nás vzhledem k ceně velmi dobré číslo.

6. Suzuki Vitara

Tady se začíná projevovat cena. Vždyť Vitaru 4×4 All Grip s benzinovým motorem o výkonu 88 kW lze koupit kolem půl milionu. Nejprodávanější model japonské značky láká nejen na přívětivou cenovku, ale i na povedený design a bezpečnost vozu. Z přibližně 1280 prodaných kusů ročně je hned kolem 840 vozů s pohonem všech kol.

5. Volkswagen Tiguan

Menší bratr robustního Volkswagenu Touareg se u nás těší daleko větší popularitě než jeho sourozenec. Tiguanu jako modelu se ročně prodá o zhruba 1900 vozů více. V kolonce Touareg se objevuje téměř čtyřikrát menší číslo. Důvod? Hlavně rozdíl v ceně.

4. Škoda Yeti

Pomalu ale jistě dosluhující model. Nový Karoq dává na Yetiho zapomenout. Název Yeti budí dojem, že na sněhu nebo námraze nebude mít auto problém. Čtyřkolku si při svém nákupu zvolila třetina zákazníků. Kolem 1090 prodaných ,,sněžných mužů‘‘ s pohonem 4×4 vybojovalo nechvalně proslulou bramborovou příčku.

3. Hyundai Tucson

Automobilka svému SUV věří. Všude hlásá, že Tucson je vládce všech. Moderní ,“SUVéčko‘“ s velmi povedeným designem opravdu dokáže upoutat pozornost. S 1170 prodanými vozy 4×4 ročně získal Tucson bronzovou příčku.

2. Dacia Duster

Dacia nedávno představila novou generaci Dusteru, která vychází z úspěšné současné generace. Ta si podmanila českých trh a svádí boj s tuzemskou Škodou. Podobně jako u Yetiho dávají řidiči Dusteru přednost vozům poháněným jednou nápravou.

Přesto je s přibližně 1215 prodanými čtyřkolkami ročně na druhém místě. Duster jednoduše byl, je a s velkou pravděpodobností bude neohrozitelným fenoménem.

1. Škoda Kodiaq

Obrovský zájem o Škodu Kodiaq už nikoho nepřekvapí. Největší mladoboleslavské SUV boduje na všech frontách. Je pohodlné, velmi bezpečné, cenově dostupné a jako bonus má obří zavazadlový prostor. Ne náhodou vyhrálo také anketu Auto roku 2017 v České republice.

Prodejní čísla ukazují, že vyrábět Kodiaqa bez pohonu všech kol snad ani nemá smysl. Z celkového počtu přibližně 3540 prodaných kusů ročně jich 3110 mělo označení 4×4. Kodiaq tak vítězí s neuvěřitelným náskokem.