SUV Bazar: Honda CR-V 2.2 i-DTEC

Ojeté CR-V se v bazarech příliš neohřeje. Patří mezi spolehlivá SUV, která si majitelé nechávají poměrně dlouho. Ve spolupráci s Auto ESA jsme pro vás otestovali populární japonské „esúvéčko“. Zjišťovali jsme, na co si dát pozor, i v čem jsou silné stránky této Hondy.

Parkovací senzory jsou vypínatelné

Věrný společník

Mezi japonskými ojetými SUV se drží Honda CR-V III. generace vyráběná mezi léty 2006-2012 na prvním místě. Na výkup do bazarů se její majitelé moc nehrnou. Pro svoji spolehlivost a kvalitu si ji nechávají poměrně dlouho.

Xenonové světlomety poskytnou dobrou svítivost

Problémová elektronika

Předfaceliftové modely vyráběné do podzimu roku 2009 trpěly problémy se samovybíjením. Viníkem byl spínač startéru. Trable můžete mít také s audiosystémem, především s navigací. Elektricky sklopná zpětná zrcátka přeskakovala dorazy. V hlavních světlometech často kondenzovala vlhkost. Karoserie je poměrně dobře chráněná proti korozi, problémy se rzí se ale mohou objevit u výfukového systému.

Pozor na diesely z dovozu

Problematické mohou být diesely 2.2 CTDi dovozené z Německa a Švýcarska. Auta jsou vybavena filtrem pevných částic, který je daleko od motoru. Zplodiny dlouhou cestou výfukem k filtru chladnou, a ten nedostatečně regeneruje. To končí jeho úplným zanesením. „Cena filtru DPF je u tohoto vozu aktuálně z druhovýroby okolo 22 000 Kč. Hondy CR-V s tímto motorem prodány jako nové v ČR tento filtr ještě neměly, takže je rozumnější jim dát při nákupu přednost před dováženými,“ radí Pavel Foltýn z Auto ESA.

Neobnovitelný filtr

Facelift Hondy CR-V vyřešil některé zmíněné neduhy. S nástupem dieselového motoru 2.2 i-DTEC však problémy s DPF nezmizely. Výrobce kompletně přepracoval hlavu motoru a otočil výfukové svody. Cesta zplodin k filtru se sice zkrátila, ale snímače diferenčních tlaků a teplotní čidla často vykazují vady. Místo regeneračního režimu auto zvolí nouzový režim. Bohužel až v momentu, kdy je filtr za hranicí možné obnovy. „Zde opět nezbývá nic jiného, než koupit nový filtr. Cena v druhovýrobě je nepatrně levnější než u předchozí varianty motoru a vychází na 17 000 Kč,“ doplňuje Foltýn.

Pohodlí pro všechny

Japonské SUV nabídne posádce velkou dávku komfortu. Díky pohodlným sedadlům a ergonomii interiéru je vhodné i na dlouhé trasy. Pohon 4×4 má sice pomalejší nástup, ale o to větší spolehlivost. Pozor však na jízdu v terénu kvůli nižší světlé výšce. Z důvodu vyšší hmotnosti auta se více opotřebovávají brzdové komponenty. Enormní ceny některých originálních dílů mohou nepříjemně odlehčit vaši peněženku.

Zavazadelník pojme 524 litrů

Léčba faceliftem

Inženýři Hondy dali modernizovanému CR-V lepší podvozek s vyměnitelnými čepy. To zlevní údržbu, protože není nutné měnit celá ramena. Facelift přinesl také kvalitnější světlomety, což se nám během testu potvrdilo. Téměř deset let staré xenony svítily dobře i za prudkého deště. Ergonomický interiér nabídne kvalitnější materiály a karoserie nepatrně kvalitnější lakování. „Jako celek je Honda CR-V velmi spolehlivá a ve své třídě má jedny z nejlepších jízdních vlastností,“ shrnuje Pavel Foltýn z Auto ESA.

Auto je dlouhé 4525 mm

Honda CR-V III. generace (2006 – 2012)

        Komfortní a odolný podvozek

+         Kvalitní zpracování interiéru

        Kultivované motory (benzín i diesel)

+         Výborná ergonomie přístrojové desky

        Komfortní sedadla

+         Přesné převodovky

+         Spolehlivý systém 4×4

+         Dobrá antikorozní ochrana karoserie

 

–          Méně odolné lakovaní karoserie

          Nižší světlá výška vozu, omezené schopnosti v terénu

          kratší životnost komponentů brzd

–          pomalejší nástup připojení pohonu 4×4 díky své specifické konstrukci

–          antikorozní ochrana výfuku

–          spousty tvrdých plastů v interiéru

–          Některé originální náhradní díly jsou enormně drahé

–          U dieselu dříve opotřebovaný dvouhmotý setrvačník oproti konkurenci

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 215 posts and counting. See all posts by Jan Majurník