Honda CR-V – recenze a test – rozměry, cena, poruchy

Ojeté CR-V se v bazarech příliš neohřeje. Patří mezi spolehlivá SUV, která si majitelé nechávají poměrně dlouho. Na co si dát při jeho koupi pozor a v čem jsou silné a slabé stránky této Hondy? Jak jsou na tom Honda CR-V poruchy? Co říkají Honda CR-V recenze a jaké jsou nejčastější Honda CR-V poruchy?

Mezi japonskými ojetými SUV se drží Honda CR-V III. generace vyráběná mezi léty 2006-2012 na prvním místě. Na výkup do bazarů se její majitelé moc nehrnou. Pro svoji spolehlivost a kvalitu si ji nechávají poměrně dlouho.

Oblíbená je i Honda CR-V 2.0 i-VTEC a Honda CR-V 4×4. Mezi další oblíbené SUV patří i Hyundai Santa Fe, Nissan Qashqai 2.0 dCi, Subaru XV, nebo BMW E83 X3.

Honda CR-V – recenze interiéru

Na základní vlastnosti Hondy CR-V si bude stěžovat jen málokdo. Pedály, sedadlo i volant jsou dobře seřízené. Sloupek řízení má dobrý rozsah nastavení výšky a dosahu a sedadlo řidiče nabízí manuální výškové a elektrické bederní nastavení.

Páčka pro nastavení sklonu opěradla je však nepříjemná – ponechává pouze určitý počet poloh, z nichž žádná se nikdy nezdá být ideální. K dispozici jsou elektricky nastavitelná sedadla, která tento problém vyřeší, ale je potřeba si připlatit za nejdražší výbavu EX. Samotné sedadlo je však na dlouhé cestě opravdu pohodlné.

Digitální displej řidiče si lze nastavit podle potřeby, jako je tomu u přístrojových displejů v Citroënu C5 Aircross a Volkswagenu Tiguan. Jinak je obrazovka dobře čitelná a ostatní tlačítka na palubní desce jsou velká, dobře umístěná a snadno se používají. Mnoho konkurentů CR-V, včetně Seatu Tarraco a Tiguanu, má pro ovládání klimatizace hmatatelnější tlačítka citlivá na dotyk.

Problémová elektronika

Předfaceliftové modely vyráběné do podzimu roku 2009 trpěl, problémy se samovybíjením. Viníkem byl spínač startéru. Trable může mít také audiosystém, především navigace. Elektricky sklopná zpětná zrcátka přeskakovala dorazy. V hlavních světlometech často kondenzovala vlhkost. Karoserie je poměrně dobře chráněná proti korozi, problémy se rzí se ale mohou objevit u výfukového systému.

Pozor na diesely z dovozu

Problematické mohou být diesely 2.2 CTDi dovozené z Německa a Švýcarska. Auta jsou vybavena filtrem pevných částic, který je daleko od motoru. Zplodiny dlouhou cestou výfukem k filtru chladnou, a ten nedostatečně regeneruje. To končí jeho úplným zanesením.

Cena filtru DPF je u tohoto vozu aktuálně z druhovýroby okolo 22 000 Kč. Hondy CR-V s tímto motorem prodány jako nové v ČR tento filtr ještě neměly, takže je rozumnější jim dát při nákupu přednost před dováženými.

Honda CR-V nabízí prostorný interiér s velkým nákladovým prostorem.

Neobnovitelný filtr

Facelift Hondy CR-V vyřešil některé zmíněné neduhy. S nástupem dieselového motoru 2.2 i-DTEC však problémy s DPF nezmizeli. Výrobce kompletně přepracoval hlavu motoru a otočil výfukové svody. Cesta zplodin k filtru se sice zkrátila, ale snímače diferenčních tlaků a teplotní čidla často vykazují vady. Místo regeneračního režimu auto zvolí nouzový režim.

Bohužel až v momentu, kdy je filtr za hranicí možné obnovy. Zde opět nezbývá nic jiného než koupit nový filtr. Cena v druhovýrobě je nepatrně levnější než u předchozí varianty motoru a vychází na 17 000 Kč.

Pohodlí pro všechny

Japonské SUV nabídne posádce velkou dávku komfortu. Díky pohodlným sedadlům a ergonomii interiéru je vhodné i na dlouhé trasy. Pohon 4×4 má sice pomalejší nástup, ale o to větší spolehlivost. Pozor však na jízdu v terénu kvůli nižší světlé výšce. Z důvodu vyšší hmotnosti auta se více opotřebovávají brzdové komponenty. Enormní ceny některých originálních dílů mohou nepříjemně odlehčit peněženku.

Léčba faceliftem

Inženýři Hondy dali modernizovanému CR-V lepší podvozek s vyměnitelnými čepy. To zlevní údržbu, protože není nutné měnit celá ramena. Facelift přinesl také kvalitnější světlomety. Ergonomický interiér nabídne kvalitnější materiály a karoserie nepatrně kvalitnější lakování. Jako celek je Honda CR-V velmi spolehlivá a ve své třídě má jedny z nejlepších jízdních vlastností.

Motor, rychlost 0-60 km/h a převodovka, Honda CR-V benzin

Hybridní motor 2.0 i-MMD Hondy CR-V je opravdu živý, s okamžitou reakcí standardní automatické převodovky CVT na sešlápnutí plynu a s dostatečnou razancí, aby se auto rozjelo na 70 km/h.

U CR-V si lze vybrat mezi pohonem dvou a čtyř kol a při volbě čtyř kol auto utrpí jen nepatrnou ztrátu na spotřebě paliva.

Kdo by očekával, že bude moci s CR-V táhnout slušný náklad, bude možná šokován, protože maximální hmotnost tažného zařízení je 750 kg. To je trochu zklamání a u některých hybridních konkurentů, včetně Toyoty RAV4 s pohonem všech kol (1 500 kg), Fordu Kuga 2.0 FHEV (1 600 kg) nebo Hyundai Santa Fe (1 650 kg), lze převážet mnohem větší hmotnost.

Honda CR-V poruchy

Hondy jsou velmi spolehlivé a dobře vyrobené, v průzkumech spokojenosti zákazníků získávají vysoké hodnocení. To je také případ modelu CR-V. Honda poskytuje standardní záruku na tři roky/90 000 km. Po jejím vypršení si lze u Hondy pořídit prodlouženou záruku na základě průběžné smlouvy.

Každopádně Honda CR-v recenze někdy mluví o tom, že časté poruchy Hondy CR-v poruchy jsou: bezdůvodné spuštění brzd, poruchy brzdového systému, problémy s pohonným ústrojím, nebo problémy s elektrickým systémem.

Honda CR-V cena

Cena Honda CR-V odpovídá kvalitě a spolehlivosti. Cena u ojetého vozu Honda CR-V benzin se pohybuje od 200 000 korun do půl milionu. U vozů diesel se ceny pohybují velmi podobně.

Cena automobilu Honda CR-V se může lišit v závislosti na mnoha faktorech, jako je výbava, rok výroby, stav a kilometrový nájezd. Obecně platí, že nové vozy Honda CR-V jsou dražší než použité vozy, a že vyšší výbava a novější ročníky budou také stát více peněz.

Momentálně se cena nového modelu Honda CR-V pohybuje v rozmezí 719 900 Kč až 1 189 900 Kč v závislosti na výbavě a motorizaci. Použité vozy Honda CR-V se pak mohou pohybovat v cenové hladině od 200 000 Kč až po více než 800 000 Kč v závislosti na stáří, stavu a výbavě.

Plusy a mínusy

Honda CR-V III. generace (2006 – 2012)

+         Komfortní a odolný podvozek

+         Kvalitní zpracování interiéru

+         Kultivované motory (benzín i diesel)

+         Výborná ergonomie přístrojové desky

+         Komfortní sedadla

+         Přesné převodovky

+         Spolehlivý systém 4×4

+         Dobrá antikorozní ochrana karoserie

–          Méně odolné lakovaní karoserie

–          Nižší světlá výška vozu, omezené schopnosti v terénu

–          kratší životnost komponentů brzd

–          pomalejší nástup připojení pohonu 4×4 díky své specifické konstrukci

–          antikorozní ochrana výfuku

–          spousty tvrdých plastů v interiéru

–          Některé originální náhradní díly jsou enormně drahé

–          U dieselu dříve opotřebovaný dvouhmotový setrvačník oproti konkurenci

Závěrem lze říci, že Honda CR-V je vynikajícím automobilem, který nabízí kvalitní zpracování interiéru a spolehlivý systém 4×4. Nicméně, některé originální náhradní díly mohou být enormně drahé, což může být pro majitele nepříjemné.

Navíc, kratší životnost komponentů brzd může také zvýšit náklady na údržbu vozu. Nicméně, přestože Honda CR-V není dokonalý automobil, stále se jedná o velmi oblíbený vůz, který nabízí pohodlnou jízdu a spolehlivost. Stejně oblíbeným rodinným autem je i Škoda Karoq.