SUV Bazar: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI Sport

SUV boom se projevuje všude kolem nás. Kromě toho, že automobilky plní trh jedním novým SUV modelem za druhým, ovlivnil výrazně i poptávku po ojetých autech. K oblíbeným autům v bazarech patří i Volkswagen Tiguan 2.0 TDI. Ve spolupráci z Auto ESA jsme ho pro vás vyzkoušeli ve verzi s pohonem všech kol z roku 2011. Co jsme zjistili? A na co si dát si při jeho koupi pozor?

Deset let na trhu

Tiguan stále působí mladistvě

Volkswagen Tiguan vstoupil na trh v roce 2007. Jeho název vznikl spojením slov Tiger a Iguana (tygr a leguán). Od té doby získal pověst spolehlivého auta a stal se jedním z nejpopulárnějších SUV u nás. První generace na trhu vydržela devět let. Na přelomu let 2015 a 2016 ji nahradil její současný nástupce. První generace prošla několika designovými i technickými omlazeními. V roce 2011 designéři Volkswagenu přepracovali přední masku včetně světlometů. Tiguan byl nabízen ve dvou verzích. Trend & Fun, případně Sport & Style jsou verze určené pro řidiče, kteří hledají auto hlavně pro jízdu po silnici. Oproti tomu s verzí Track & Field s vylepšeným nájezdovým úhlem se nemusíte bát zajet na nezpevněné cesty a do lehkého terénu.

Zvenku nestárne

Stále dokáže upoutat pozornost

Design prvního Tiguanu stárne pomalu. Jistě, nevypadá jako současné nejnovější modely. Rozhodně ale testovaný model svým vzhledem nedával najevo, že byl vyroben před šesti lety. Zejména zmíněné faceliftované světlomety jsou moderní a v noci dodávají autu ještě větší šmrnc. Interiér může na někoho působit nudně až usedle. Volkswagen prostě sází na jednoduchost a funkčnost.

Pečlivě vybírejte

Pokud se rozhodnete pro koupi ojetého Tiguanu, dávejte pozor, jakou motorizaci si vybíráte. Nedoporučujeme motor 1.4 TSI, který trápí technické problémy, hlavně selhávající rozvody. Ty trpí vinou řidiče v případě, že v kopci nezatahuje ruční brzdu a nechává vůz stát jen se zařazenou rychlostí.

Je to spolehlivý společník

„Doporučujeme sáhnout po voze v dieselovém provedení. Ani naftový dvoulitr není bezchybný, občas ho trápí problémy s EGR ventilem. Ovšem pokud byl vůz dobře udržován, měl by vám dobře sloužit, „ radí Pavel Foltýn z Auto ESA. „Při výběru sledujte i stav zadní nápravy. Častým problémem bývá opotřebení uložení příčných ramen, která hlídají odklon kol. Zadní kola jsou pak naklopená a dochází tak ke sjíždění vnitřních okrajů pneumatik. Zalíbí-li se Vám Tiguan s pohonem všech kol, zkontrolujte hlavně, jestli neuniká olej ze spojky Haldex,“ dodává Foltýn.

Cena vyšší, komfort srovnatelný

Během testování jsme si ověřili, že Tiguan je pohodlné a praktické auto. Přestože zkoušená verze Sport byla vybavena tužšími tlumiči, ani jízda po horším povrchu neznamenala významnou ztrátu jízdního komfortu. Automatická převodovka i po ujetých 180 tisících kilometrech fungovala jako nová.

Interiér je jednoduchý

Spotřeba u vozů vyrobených od roku 2011 je o něco nižší než u starších verzí. Při našem testu se průměrná spotřeba pohybovala kolem 6 litrů. Pokud ale budete jezdit po městě, může se při těžší noze vyhoupnout i přes 9 litrů. „Nevýhodou Tiguanu je v bazarech jeho pořizovací cena  v porovnání s konkurencí. Je znatelně vyšší, přestože komfort nabízí podobný. Je tedy otázkou, jestli raději neinvestovat do jiného auta. Na druhou stranu si Tiguan dobře drží cenu. Takže pokud hledáte auto na kratší dobu, může být stálost ceny výhodou,“ připomíná Pavel Foltýn z Auto ESA.

Základem je správný servis

U každého auta platí, že dobrou péčí zvyšujete jeho životnost a předcházíte technickým problémům. U Tiguanu to platí dvojnásob. Auto je kvalitní. Při odpovídající servisní péči se vám odvděčí nadprůměrnou spolehlivostí. Základem je péče o olej. Po najetých sto tisících kilometrech se mění olej po každých dvaceti tisících, případně po dvou letech. U dieselů se běžně mění řemen po 120 tisících najetých kilometrů. U naftových motorů doporučujeme jako prevenci proti poškození EGR ventilu přidávat do paliva aditiva.

+

  • Univerzálnost a praktičnost
  • Příjemná a pohodlná jízda
  • Stálost ceny
  • Bezproblémový pohon všech kol
  • Výběr z více verzí
  • Tuhá karoserie

  • Nepovedené motory TSI
  • Vyšší cena
  • Jednodušší interiér