Autosalon Frankfurt 2017: Od luxusních SUV po lidovou Dacii Duster

Frankfurtský autosalon nedělá třídní rozdíly. Jeho návštěvníci obdivují luxusní SUV včetně kontroverzní studie BMW X7, ale přitahuje je i novinková lidová Dacia Duster.

Omlazený Lexus NX300h

Lexus NX300h

Mezi zástupce prémiových SUV patří ve Frankfurtu modernizovaný městský crossover NX od luxusní divize automobilky Toyota. Řada NX se představila už před třemi lety, takže facelift už byl moderních automobilových zákonů potřeba. Na pódiu je novinková hybridní verze Lexus NX300h v černém laku s ostrými rysy inovovaného designu zvenčí i uvnitř.

Premiéra BMW X3 přitahovala velkou pozornost novinářů

BMW X3

Nová X3 zhubla mezigeneračně o 55 kilogramů a narostla v rozvoru o pět centimetrů. Základní rozměry vozu ale zůstávají v zásadě stejné. Novinka má opět pohon zadní nápravy, ke které mezinápravová spojka v případě potřeby připojí pohon předních kol.

Bavorácké ledviny u studie BMW X7 megalomansky narostly

Koncept BMW X7

Tato studie na autosalonu ve Frankfurtu budí vášně. Jak jsme už před autosalonem informovali, příznivcům BMW vadí příliš velké přední ledviny a nevyvážené proporce auta. Luxusní SUV využívá moderní lehké a pevné materiály, tedy uhlíková vlákna, hliník i hořčík. To by mělo přispět k jeho nižší hmotnosti a spotřebě. Vystavený koncept BMW X7 je plug-in hybrid.

Opel ve Frankfurtu ukázal nový Grandland X

Opel Grandland X

Grandland X je německým pojetím Evropského auta roku 2017 Peugeotu 3008. Díky výraznému designovému odlišení si obě auta nejsou podobná. Do zavazadelníku se vejde náklad o objemu 514 litrů. Nabídka motorů začíná s benzínovým turbo tříválcem o objemu 1,2 l a výkonu 96 kW (130 k) a dieselem 1,6 s výkonem 88 kW (120 k). Později přibydou i výkonnější motory. Nový Opel Grandland X se objeví na českém trhu už v říjnu.

Design nového Dusteru vychází z předchozí generace

Dacia Duster

Nový Duster si ponechal víceméně stejné vnější rozměry. Design vychází z úspěšné předchozí generace. Podobné jsou i příznivé nájezdové úhly 30° vepředu a 33° vzadu. Čelní sklo bylo posunuto o deset centimetrů dopředu, což pomohlo prostornosti interiéru. Ten byl výrazně přepracován a omlazen. Naopak motorová nabídka zůstává stejná: atmosférický benzínový agregát 1,6 SCe o výkonu 84 kW, přeplňovaný benzín 1,2 TCe s 92 kW a diesel 1,5 dCi ve dvou výkonových verzích 66 a 81 kW. K dispozici bude i pohon 4×4 a verze LPG. Na českém trhu bude novinka k dispozici od ledna.

 

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha