Test Peugeot 5008 GT 2.0 HDI – Totální moderna

Dřevěné dekory v interiéru, prošívaná alcantara. Místo budíků displej. Trochu ulítlý exteriér. Ještě šílenější vnitřek. Nová 5008 se vůbec nepodobá svému modelovému předchůdci. Z MPV je SUV. Navíc dost luxusní. A co víc, sedmimístný francouzský elegán přináší naprosto úchvatný interiér.

Asi nejpůsobivější je ten prožitek v noci. Odlesky pouličních lamp se míhají na palubní desce, auto plyne středem města a uvnitř se v tlumeném světle odehrává půvabná virtuální show. Je to trochu jako ve všech těch ultra high-tech mileniálních filmech, které každý sci-fi fanatik tak bezbřeze zbožňuje. Totálně kosmický interiér si designérské trio Daniel, Deberdt a Rapatel opravdu vychutnalo.

Plně digitální přístrojový štít

Takový plně digitální přístrojový štít, co v Rennes vymysleli už pro menší 3008, posunuje automobilovou modernu o pořádný kus dál. Všechno se v něm ustavičně hýbe, přesouvá, otáčí. Je plný naskriptovaných grafických cinkrlátek a působí jako samostatná počítačová hra přímo tam, kde jiná auta zatvrzele drží statické budíky s obyčejnými ručičkami. A přitom proč, když jsou digitální sekvence jemné, plynulé a esteticky vyladěné k dokonalosti.

Tuhle ódu pěju rád. Nekonvenční, drobný a oboustranně zploštělý volant s jádrem ve tvaru diamantu dokonale ladí s osobitým vesmírem 5008. Stejně jako velkolepě pojatý středový tunel. I nádherně tvarovaná a návykově příjemná alcantarová křesla. Je to jako si sednout do úplně jiného světa. Jestli si mě něčím Peugeot spolehlivě dostal, je to právě i-Cockpit. Jedním dechem.

I-Cockpit vás dostane

Čistě módní záležitost

Samozřejmě že tímhle ekvilibristickým návrhářstvím utrpěl jednak vnitřní prostor, jednak ergonomie. Nadávám na vypínání stop-start systému v nabídce infotainmentu, a ne přes tlačítko na palubce. On multimediální systém samotný je občas dost nemotorný, trvá mu to. Bezpečně mě pak mate výběr těch pár ovládacích tlačítek na středové konzoli i jejich funkce. Od širokého tunelu pak bolí pravá čéška a sedadla rozhodně nejsou pro korpulentní postavy. Dlouho a obtížně budete hledat ideální posez za volantem.

Grafika zadních světlometů ve tvaru lvích drápů

Poměrně výstřední exteriérový design taky nelahodí všem očím. O vnitřknu nemluvě. To se můžete dočíst v testech od mnohých kolegů. Spílají Peugeotu, že třeba Kodiaq je uživatelsky mnohem přátelštější. Připomínají, že na rozdíl třeba od X-Trailu nemůže být 5008 čtyřkolka. A já tu kritiku vlastně plně chápu, souhlasím s nimi. A zároveň vnímám tohle poselství Peugeotu jako nesmírně povedenou a absolutně plnohodnotnou image story novodobých modelových řad francouzského výrobce. Tohle auto je do města, pro zábavu, aby se líbilo.

Navíc, nebuďme tak přísní. Sedmimístný francouzský elegán má skutečně rozšafný rozvor 2840 milimetrů a poměrně slušnou světlou výšku 236 milimetrů. A daří se mu především to hlavní, co Peugeot od přesunu 5008 od MPV k SUV žádal, tedy upgrade směrem k luxusnější konkurenci. Vrcholné provedení GT pak dostalo dvoulitrový turbodiesel, který se pyšní 180 koňmi a šestistupňovou automatickou převodovkou. Je silný, pružný, s trvale příznivou spotřebou lehce nad 6,5 litrem. To je ale to poslední, co zákazníky podobných řad zajímá. Tohle je prostě stylovka. Jasně, stojí 930 tisíc. Ale máte to se vším všudy.

Základní technické údaje:

Peugeot 5008 GT 2.0 HDI AT

Motor: vznětový čtyřválec

Objem: 1997 cm3

Výkon: 132 kW (180 k)

Točivý moment: 400 Nm

Rychlost: 208 km/h

Zrychlení 0–100 km/h: 9,1 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 5,5/4,4/4,8

Pohotovostní hmotnost: 1530 kg

Rozměry: 4641 x 1844 x 1646 mm

Rozvor: 2681 mm

Objem zavazadlového prostoru: 780 l / 1940 l

Základní cena testovaného auta: 930 000 Kč

Matěj Skalický

Autoliebhaber, externí redaktor. Od roku 2011 reportér Českého rozhlasu informující o světovém dění, vědě a technice a automobilovém průmyslu. Absolvent žurnalistiky na Univerzitě Karlově a student politologie v Hradci Králové.

Matěj Skalický has 42 posts and counting. See all posts by Matěj Skalický