Autosalon Frankfurt 2017: Land Rover překvapil drsnou verzí Discovery

Překvapením prvního dne frankfurtského autosalonu je podle iSUV.cz „drsňácká“ verze Land Roveru Discovery s přízviskem SVX. Půjde o první model značky, který bude ručně sestavován specialisty v technickém středisku divize SVO. Do výroby se dostane v roce 2018.

Discovery SVX zvýrazňují oranžové designové prvky

Tohle auto se vrací ke kořenům „esúvéček“. Má kompetence pro jízdu těžkým terénem a nová dobrodružství. „Ve spolupráci s našimi inženýry jsme transformovali naši vášeň pro dobrodružství do atraktivního a všestranného automobilu,“ připouští návrat k offroadové tradici značky Land Rover John Edwards z managmentu automobilky.

Odkaz na Camel Trophy

Do zádi je integrovaný naviják

Designéři zdůraznili robustnost a všestranné schopnosti SVX použitím detailů převzatých ze speciálů pro Camel Trophy nebo G4 Challenge. Součástí výbavy je ochranný kryt pod motorem a oranžová tažná oka. Každé z nich je schopné utáhnout více než šest tun. Na offroadových výletech se bude hodit rampa s dvojicí přídavných světel i integrovaný elektrický naviják vzadu.

Discovery SVX kombinuje mimořádné terénní schopnosti s moderními prvky luxusních vozů SUV. „SVX je pro nás příležitostí nabídnout kvalitní terénní schopnosti automobilky Land Rover atraktivnějším způsobem. Vytvořili jsme všestranné robustní SUV propojené s okolním světem. Discovery SVX vzniklo s cílem dopřát offroadovým nadšencům ještě lepší terénní dovednosti v kombinaci s vysokou praktičností a nadprůměrným komfortem,“ dodává manažer automobilky Mark Stanton.

V terénu pomůže vyšší zdvih kol

Pátá generace modelu Discovery je postavena na hliníkové platformě odolné pro jízdu v těžkém terénu. S verzí SVX přichází nově do nabídky pro modelovou řadu Discovery systém Hydraulic Active Roll Control (H-ARC). Ten zvyšuje zdvih kol a vylepšuje stabilizaci karoserie. SVX má vylepšené nájezdové úhly i přechodový úhel.

Kovaná kola Discovery SVX sluší

Vůz dostal tlumiče s vysokým zdvihem, přepracované klouby a terénní pneumatiky Goodyear Wrangler 275/55 R20 obuté do kovaných kol. Discovery SVX disponuje aktivním mezinápravovým a elektronicky řízeným zadním diferenciálem. Úpravu do terénu doplňuje software osmistupňové automatické převodovky vybavené redukcí. Discovery SVX, které se na trhu objeví v příštím roce, bude nabízeno výhradně s kompresorem přeplňovaným benzínovým osmiválcem naladěným na maximální výkon 525 koní. Cenu automobilka zatím nezveřejnila.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha