Uniklé fotky konceptu BMW X7 vzbudily poprask

Příznivci značky BMW jsou šoku. Vadí jim revoluční design konceptu BMW X7, který odhalily uniklé fotky před jeho premiérou na autosalonu ve Frankfurtu. Hlavně zvětšené ledviny a úzká světla jdou proti DNA značky BMW.

Design studie BMW X7 působí kontroverzně-Autoblog.com

Fotografie se objevily na fóru příznivců BMW. Hned po jejich zveřejnění se začaly množit kritické komentáře typu: „Co se děje, doktore?“ nebo „Vypadá jako čínská kopie skutečného X7.“ Nejčastěji fanouškům vadí přehnaně zvětšené „bavorácké“ ledviny, které ztrácejí oblé tvary. Uživatelům se nelíbí ani velmi úzká světla přední světla a mohutná chromová lišta ve tvaru hokejky na boku.

Futuristický interiér tolik nevole nevzbudil. I když je také revoluční, protože úplně zmizely analogové kulaté přístroje (nebo jejich digitální imitace). Palubní deska je kompletně digitální, plochy dotykových obrazovek narostly.

Nové BMW X7 má být postaveno na nové platformě BMW CLAR (cluster architecture). V jeho konstrukci se uplatní moderní lehké a pevné materiály, tedy uhlíková vlákna, hliník i hořčík. To by mělo přispět k nižší hmotnosti a spotřebě luxusního SUV.

Záď studie BMW X7 je asi nejhezčí-Autoblog.com

Možná, že BMW úmyslně připravilo pro frankfurtský autosalon kontroverzní studii X7, aby vzbudilo poprask a přitáhlo pozornost. Uniklé fotky této teorii nahrávají. Může si tak otestovat reakce svých zákazníků na nové designové trendy a pak přijít s civilnější verzí X7. Vsadili bychom si na úpravu masky chladiče i předních světel, která by u civilnější verze měla být širší jako na renderovém obrázku z BMW blogu.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha