Nový Merdeces-Benz třídy G na špionských fotkách

Fotky kamuflovaného Mercedesu G potvrzují, že novinka si ponechá krabicový design i kulaté světlomety. Interiér prošel modernizací a dostal velkou LCD obrazovku. Přední náprava bude nově nezávisle zavěšená, čímž géčko přijde o část svých legendárních vlastností v terénu.

Krabice pokračuje v širším

Špionážní fotografie nového Mercedesu G nejsou ničím výjimečným, nicméně magazínu autoblog.com se podařilo získat nejnovější snímky, které víc poodhalují i světlomety. Ty budou využívat také technologii LED a to vpředu i vzadu. Verze AMG bude mít navíc jinou masku chladiče. Oproti minulé verzi dostane nová o 10 centimetrů delší rozchod náprav, elektromechanické řízení, moderní asistenční systémy a nezávislé zavěšení přední nápravy.

Nový typ motorů

Pod kapotu se pravděpodobně dostanou řadové šestiválce z nové generace motorů Merdeces-Benz, ty by měly spolupracovat s devítistupňovým automatem. Nadupanější AMG G63 bude mít nejspíš zastavěný vidlicový osmiválec s dvěma turbodmychadly. Navzdory větší šířce zhubla nová třída G o necelých 205 kilogramů, protože konstruktéři použili lehčí materiály.

Tato verze má jiná zpětná zrcátka

LCD dominuje

Zatímco karoserie zůstává hranatá, modernizací prošel pětimístný interiér. V horní části palubní desky má svoje místo přístrojový štít s analogovými ukazateli a velkou LCD obrazovkou. Konstrukční podobnost najdeme v Mercedesu třídy E nebo v luxusní třídě S. Kolem štítu jsou umístěny kruhové výdechy ventilace, dva z nich typicky pod dotykovou obrazovkou. Jak vidno z fotografií, tradiční řadicí páka zmizela. Celkově by auto mělo nabídnout díky modernizaci a větší šířce více prostoru. V interiéru se uplatnilo pár konstrukčních prvků, které nové géčko převzalo z předchozího modelu. Madlo pro jízdu v terénu má stále místo před sedadlem spolujezdce. Tlačítka pro zamykání diferenciálů zůstala mezi středovými výdechy. Samotné čelní sklo je téměř svislé a palubní deska krátká.

Interiér G63

Duch offroadu

Výroba géčka bude pravděpodobně zachována v továrně kanadského giganta Magna ve Štýrském Hradci. Revoluce se ale nečeká, výrobce chce autu zachovat ducha terénního drsňáka, ačkoli mu nezávislé přední odpružení přece jen pár offroadových předností vezme.

Foto: Autoblog.com

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 215 posts and counting. See all posts by Jan Majurník