Test Renault Kadjar – Komfort po francouzsku

Kompaktní SUV Renault Kadjar bojuje s velkou konkurencí komfortem a rozmazlováním jízdními vlastnostmi. Interiér by si ale zasloužil větší důslednost a velkorysost. 

Spotřeba se ustálila na 7,6 l na 100 km

Bratrská konkurence

Kompaktní SUV Renaultu sdílí stejný základ s bratrským Nissanem, což poznáte na některých totožných interiérových prvcích. Francouzi chtějí na trhu posílit, nicméně tento cíl jim nedávno zkomplikoval facelift bratrského modelu Qashqai. Kadjar působí zakulaceným atletickým dojmem, aktuální trendy se ale nesou spíš v ostrých hranách. Kromě nejvýraznějšího loga vpředu stojí za povšimnutí hlavní LED světlomety s denním svícením po obvodu. Vzadu je Kadjar trochu strohý, designéři tady mohli navrhnout zajímavější svítilny, ty současné nám přijdou podobně nevýrazné jako u předfaceliftového X-Trailu.

Uspořádání ovladačů pod drobnohledem

Pokud si něco na interiéru zamilujete, budou to anatomická sedadla, do kterých můžete elegantně zaplout a užívat si komfortu při dlouhé jízdě. Dalším spojovacím prvkem mezi řidičem a autem je volant, ergonomické tříramínko padne dobře do ruky a neklouže. Po stranách volantu najdete ovládací prvky s nepříliš promyšleným uspořádáním. Aktivace tempomatu na středovém tunelu a jeho ovládání vlevo na volantu nám nepřijde logické.

Na volantu bychom uvítali ovladače pro audio, které jsou na konzole pod volantem, kam není vidět. Funkci tlačítek se tak musíte naučit zpaměti. Což u auta, které používáte denně asi není problém. Nicméně přepínání na další skladbu zajišťuje zastaralé otočné kolečko. Nalistovat oblíbenou skladbu tak zabere příliš času a úsilí.

Ovládání multimédií by zasloužilo vyřešit lépe

Kvalitní audio BOSE

Když je řeč o hudbě, audio zástavba BOSE vám hned zlepší náladu, zdánlivě nekvalitní MP3 může v Kadjaru znít o třídu lépe, ačkoli kvůli subwooferu přijdete o dojezdovou rezervu. Středový panel vybízí k umístění velké dotykové obrazovky. Jiný názor ale měli designéři, kteří prostor využili k ovládacím tlačítkům. Místo velkého displeje se tak díváte na menší TFT obrazovku, byť s dobrým rozlišením.

Samotný infosystém R-LINK nepropojí iPhone přes službu Carplay, proto si zrcadlení navigace nebo streamování hudby online nedopřejete. Externí vstupy jsou podporovány ve formě USB nebo AUX. Na druhou stranu v nastavení nechybí možnosti volby zvuku parkovacích senzorů, či hlasitost blinkrů.

Interiér Kadjaru

Nastavení do sytosti

Přístrojová deska nás potěšila svoji digitalizací, kouká se na ni dobře za všech světelných podmínek, jen nevyužila svůj potenciál naplno. Očekávali jsme větší sdílení jízdních dat přímo před očima řidiče. Jas i kontrast zadní parkovací kamery jdou v nastavení vyladit, takže máte celkem ostrý obraz i v noci. Navzdory DNA Renaultu v podobě dostatečného množství přihrádek a schránek nenabízí Kadjar moc míst pro odložení věcí. Pro větší mobil napojený na nabíječku budete těžko hledat kabely nelámající úložiště.

Svižný motor a příliš horlivý STOP/START systém

Pod kapotou pracuje benzínová šestnáctistovka s turbem, která vyprodukuje 120 kW (163 k). V průměru nám při testu spotřebovala 7,6 litru na 100 kilometrů. Spojení se šestirychlostním manuálem dokáže otáčkoměr celkem svižně rozhýbat, jedničku, dvojku, trojku řadíte prakticky hned. Od třetího stupně nahoru potřebuje motor k citelné akceleraci minimálně 2200 otáček, tehdy má turbodmychadlo dostatečný plnící tlak. Na přístrojové desce se zobrazují pokyny pro ekonomickou jízdu, které vás „nutí“ řadit šestku už v 80 km/h a podtáčet motor.

Motor 1.6 s turbem

Softwarovou úpravu by zasloužil jinak bez problémů fungující systém STOP/START, který je schopen vypnout motor při pomalém couvání se spojkou v prokluzu. Pochvalu si zaslouží komfortní nastavení podvozku, který dává posádce při jízdě maximální pohodlí.

Připraven vyrazit za dobrodružstvím

Komfort především

Vysoká míra komfortu spojená s úsporným kulatým designem a praktickou výbavou splňují moderní nároky na rodinné SUV. Auto není žádný závodník, i když nově zastavovaný motor 1.6 TCe s točivým momentem 240 Nm oproti donedávna nabízené dvanáctistovce nabídne přece jen víc jistoty při předjíždění.

Základní technické údaje:

Renault Kadjar Essence Energy Tce 165, BOSE, 1.6 TCe, 6M

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 1618 cm3

Výkon: 120 kW (165 k) při 5600 1/min

Točivý moment: 240 Nm při 2000 1/min

Pohon: přední náprava

Světlá výška: 200 mm

Rychlost: 205 km/h

Zrychlení (0 – 100 km/h): 9,2 vteřin

Spotřeba l/100 km (město/mimo město/kombinovaná):   7,7 – 8,0 / 5,0 – 5,1 / 6,0 – 6,2

Provozní hmotnost: 1 451 – 1 465 kg

Nosnost: 477 – 469 kg

Rozměry: 4449 x 2058 x 1613 mm

Rozvor: 2646 mm

Objem zavazadlového prostoru: 472 l / 1478 l

Základní cena: 659 900

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 215 posts and counting. See all posts by Jan Majurník