Nový Land Rover Defender asi už v roce 2019

Výrobce terénní legendy odhalil několik nových informací o novém Defenderu. V nabídce bude více karosářských variant, včetně verze s plátěnou střechou. Nová generace by se měla vyrábět na Slovensku. Zachová si Defender terénní DNA nebo se z něj stane moderní SUV?

Nová generace má být ihned rozpoznatelná

Král zemřel v lednu

Nejočekávanějším modelem v historii značky Land Rover je nová generace Defenderu. Původní auto se narodilo v roce 1948 jako Land Rover série 1 a postupně se stalo ikonickou legendou, zachovávající si originální hranatý design. V lednu 2016 ale sjel poslední kus ze Solihullské výrobní linky. Land Rover rád ukazuje svoje nové produkty rok před uvedením, proto očekáváme v roce 2018 další porci informací a koncepční předvedení nového „Ochránce“ 2019.

Původní Land Rover Defender

Retro pravděpodobně nebude

Ačkoli Land Rover neodhalil moc informací, něco málo jsme se přeci jen dozvěděli. Nový Defík bude prodáván globálně na všech trzích, kde výrobce působí. V nabídce bude několik variant karoserie, u kterých vždy poznáte, že jde o Defender. Retro styl však výrobce nepotvrdil. Malou nápovědu hledejme v konceptech dvoudvéřového soft topu a ve čtyřdveřové variantě.

Výroba na Slovensku

Originální Defender byl na ocelovém rámu, nová generace bude pravděpodobně z důvodu plnění emisních a bezpečnostních požadavků vyvinuta se samonosnou karoserií, stejně jako Range Rover a Range Rover Sport. Samonosné řešení je rychlejší, jednodušší a ve finále cenově dostupnější. Nástupce legendy se bude pravděpodobně vyrábět v Nitře na Slovensku. Tamní závod je vybaven pro výrobu vozidel s rozsáhlými hliníkovými částmi karoserie.

Motory Ingenium ve hře

Pod kapotou nového Defendera budou pracovat nejspíše motory Ingenium koncernu Land Rover Jaguar. Ve Spojených státech by to měl být dvoulitrový turbodiesel s výkonem 180 koní a točivým momentem 430 Nm zastavovaný do Jaguaru XE.

Verze Defender soft top

Benzínová pohonná jednotka s turbem o stejném objemu nabídne 247 koní a 362 Nm. V Jaguaru F-Type najdeme ten samý motor, posílený na 296 koní, ovšem jeho uplatnění v novém Defenderu je spíše nepravděpodobné. Není však vyloučena zástavba budoucího šestiválce Ingenium.

Pokud by Defender využíval motor Ingenium v Evropě, mohla by nabídka pohonných jednotek vypadat následovně:

Motor Objem Výkon (koní) Točivý moment (Nm)
Zážehový motor Ingenium: Si4 2.0l 240 340
Zážehový motor Ingenium: Si4 2.0l 290 400
Vznětový motor Ingenium: Td4 2.0l 150 380
Vznětový motor Ingenium: Sd4 2.0l 180 430
Vznětový motor Ingenium: Sd4 2.0l 240 500
Jeden z dalších nákresů

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník