Premiéra Pajera Expedition na Ohři

Počasí v polovině prázdnin moc vodákům nepřálo. Půlka posledního červencového týdne propršela. I tak jsme si první sjíždění Ohře užili. I proto, že jsme měli parťáka, který nám byl domovem, dopravním prostředkem i místem odpočinku. Mitsubishi Pajero Expedition.

Připraven na dobrodružství

České zastoupení Mitsubishi se rozhodlo originálně oslavit sté výročí založení japonské automobilky. Postavilo dva expediční speciály na základech modelů Pajero a L200. A nabídlo je na testování. Ani chvíli jsem neváhal, že upravené Pajero pojedu vyvětrat na tradiční vodácký týden s naší partou. Po dvou ročnících na Otavě jsme se rozhodli pro premiéru na Ohři.

Výlet do Chebu

Na cestě za dobrodružstvím

Vodácká expedice s Mitsubishi Pajero začínala cestou z Prahy až k Chebu. Těsně pod ním jsme totiž měli první kemp. Už při prvních kilometrech po silnici mi bylo jasné, že držím v ruce drsné expediční „nářadí“. Terénní pneumatiky Nokian Rockproof s hrubým vzorkem hučely při padesátikilometrové rychlosti tak intenzivně, že jsem si neuměl představit, že s autem pojedu tak daleko. Při vyšších rychlostech ale překvapivě hučení snížilo svou intenzitu. Ideální cestovní rychlost s tímto speciálem byla na silnici okolo devadesáti kilometrů v hodině.

Radost v terénu

Příjezd do kempu po rozbahněné terénní cestě včetně brodu mi daly za pravdu, že jsem pro vodácký týden zvolil ideální auto. Pajero je jeden z posledních opravdových offroadů, se kterým zdoláte opravdu těžký terén. Vybaveno je totiž pohonem Super Select 4WD s rozdělením točivého momentu z 33:67 až na 50:50 a uzávěrkou zadního diferenciálu. Tohle pro něj byla hračka, v brodu plném kamení ani na chvilku nezaváhalo. Vody v něm moc nebylo, takže bychom ho zvládli i bez speciálního sání, kterým je expediční Pajero pro hlubší brodění vybaveno.

Vjezd do kempu zakázán

Stavba autostanu na noc

Autostan na Pajeru je nejen pro vodáky velmi praktický. Díky kvalitní matraci nabízí komfort srovnatelný s klasickou postelí i 100% nepropustnost vody, což jsme si při nočních deštích na vlastní kůži ověřili. Nevýhodou je nutnost zdolávání žebříku před nočním čůráním. A na Ohři má autostan ještě jednu zásadní nevýhodu. Nespíte s partou pohromadě. Do většiny kempů, na rozdíl od Lužnice i Otavy, vás totiž s autem dovnitř nepustí. Takže jsme až na jednu výjimku spali na parkovišti před kempem.

Sání motoru pro brodění

Speciální výbava

Komfort posádky expedičního Pajera zvyšuje dodatečné vybavení, do kterého patří třeba minilednice instalovaná v zavazadelníku, skládací markýza, křesílka i stoleček. Pro případy zapadnutí v terénu je auto vybaveno navijákem, který se dá připojit na přední i zadní část vozu. Auto má i kryt podvozku a nezávislé topení. Na to ale nakonec na Ohři nedošlo, protože od poloviny týdne vykukovalo sluníčko a my jsme si užívali plavbu po řece, která tekla. Při cestě expedičním Pajerem domů už jsem hučení pneumatik na silnici vůbec nevnímal. Spíš se mi hlavou honily myšlenky, jak je mi líto, že už máme týden na vodě za sebou. A taky mě mrzelo, že musím tohle ryzí terénní náčiní, nebo spíš expediční domov na kolech, vrátit.

Doplňková výbava Mitsubishi Pajero Expedition:

Popis                                                                                        Zákaznická cena s DPH
Naviják CBONE WINCH Premium12000                                       12 564
Multi-Mount                                                                                          35 000
Taška Predator 4×4 A seria                                                                   2 203
Rhino-Rack LED kit                                                                               6 050
ARB hliníková skládací židle Sport                                                      1 550
ARB lednice 35 lt                                                                                   23 619
ARB upevňovací sada lednice                                                                  848
Rhino-Rack markýza Sunseeker 2000                                               6 950
Rhino-Rack boční díl k markýze Sunseeker 2000                           3 801
Maggiolina Airlander +                                                                       80 000
Kryty podvozku                                                                                     23 813
Střešní nosič                                                                                            3 886
Pneumatiky                                                                                            36 551
Navigace Pioneer AVIC-F88DAB                                                      45 563
Nezávislé topení Webasto                                                                   42 686
CELKEM                                                                                              325 084

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha