Expedice Mitsubishi Rumunsko 2017 – Den sedmý

Poslední den naší výpravy začal výšlapem na hrad, kde pobýval hrabě Drákula. Pak jsme se vydali do lesa, kde jsme několik hodin s auty bloudili. Když jsme konečně našli asfaltovou silnici a ujeli pár kilometrů, přišel znovu terén. Legendární Transalpina byla v nedohlednu, ale nakonec jsme na ni trefili. Po dobytí jejího vrcholu jsme zapomněli na Transfagaraš a cestou domů ještě ochutnali místní speciality.

Cesta dolů byla lemovaná slumy

Drákulovo zchátralé obydlí

Na místě našeho tábořiště řádili v noci lišky, takže kdo si nechal venku věci, byl ráno nemile překvapen. Drákulův hrad, respektive to, co z něj zbylo, je místo přístupné pouze pěšky, a to pomocí čtrnácti set osmdesáti schodů. Ranní výšlap tak nastartoval naše těla a řádně jsme se rozhýbali. Samotné trosky jsou přístupné za poplatek necelých čtyřicet korun, ovšem z hradu už toho moc nezůstalo. Takže není patrné, kdo tady žil. Snad jen šibenice, gilotina a figuríny na kůlech napoví.

Ztraceni ve zkratce

Původní plán vyrazit společně po silnici a poté naši skupinu opustit narušila „zkratka“. Vjeli jsme do lesa, kde najdou vyžití hlavně milovníci bláta. Kromě zdolávání krásného terénu začala naše výprava bloudit, několikrát jsme se otáčeli a hledali jinou cestu. Jindy zase čekali na místě, dokud průvodce neobjeví správnou trasu. I tohle k offroadu patří. O zábavu měl postaráno kolega v Mitsubishi L200, pod kterým se propadlo hluboké bláto a pickup zapadl. A tak přišel na řadu naviják se silným lanem, který uvízlé auto bezpečně vyprostil.

Víříme na Transalpinu

Po několika hodinách ve „zkratce“ se ocitáme na asfaltu, ze kterého záhy uhýbáme na nezpevněnou cestu. Víříme prach a blížíme se k dalšímu asfaltu, který by nás měl dovést na transalpinskou silnici. Napojujeme se na hlavní silnici, doplňujeme palivo a pomalým tempem směřujeme dále. Po hodině najíždíme na řidičský ráj s krásným asfaltem a zatáčkami. Stoupáme výš k jeho nejlepší části a ihned zapomínáme na zvrásněný Transfagaraš. Transalpinská silnice nabídne kvalitnější povrch a lepší úhel zatáček, takže je pro sportovní auto jako dělaná, což potvrzuje i zvuk motoru kolemjedoucího Nissanu GT-R.

Na vrcholu Transalpiny

Společně na vrcholu

Na vrcholku uhýbáme ze silnice a blížíme se k náhorní plošině. Poslední terénní radovánky této expedice absolvujeme všichni společně. Ačkoli fouká silný vítr, pořizujeme poslední společnou fotku a vydáváme se směrem domů. Při sjíždění dolů míjíme malé osady a venkovní prodejce s třetinovými cenami v porovnání s těmi na vrcholu. Vidíme tvář rumunského venkova zahalenou v hromadě odpadků kvůli velkému cestovnímu ruchu.

Expedice Rumunsko 2017

Pár kilometrů od úpatí zastavujeme v typické rumunské restauraci a ochutnáváme lokální jídla. Pak už startujeme motory obou speciálů a vydáváme se zdolat tisíc kilometrů domů. Projíždíme skrze rumunské okresky až k maďarským hranicím, kde se napojujeme na dálnici. Volant Pajera jako by nám splynul s tělem a celkem rychle polykáme kilometry až do České Republiky.

Za nezapomenutelný zážitek z offroad expedice do Rumunska děkujeme Mitsubishi Motors ČR a průvodci Radku Šolcovi (www.offroadpruvodce.cz).

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník