Malé SUV Volkswagenu T-Roc se ukázalo světu

Volkswagen přichází s novým kompaktním SUV, kterému dal netradiční název T-Roc. V pořadí čtvrté „esúvéčko“ od VW se poprvé představilo ve světové premiéře v Itálii. Výstavní premiéru bude mít v září na frankfurtském autosalonu. 

T-Roc je z profilu robustní

Prodeje vozů SUV rychle rostou hlavně v kompaktním segmentu. Podle odhadů automobilek se prodeje v této kategorii aut během deseti let zdvojnásobí. T-Roc se kompaktními rozměry v nabídce německé automobilky zařadí pod model Tiguan. Nový crossover útočí především na emoce barevnými kombinacemi a širokou možností individualizace vozu. T-Roc je prvním SUV značky Volkswagen, které si budou moci zákazníci objednat s dvoubarevným lakováním. Vizuálně odlišena je u něj střecha včetně A sloupků a krytů vnějších zpětných zrcátek.

T-Roc má stylově širokou masku chladiče a rozdělená přední světla se specifickým světelným podpisem. Design prodloužené siluety podporuje výrazné chromování, které se táhne přes celou boční linii střechy. Připomínat tak může sportovní kupé. Terénní image zajišťují tmavé plastové díly po celém obvodu karoserie, které chrání podběhy kol, boční prahy, příď i záď.

 

 

Barvami hýří i interiér

Barevné panely osvěžují interiér

Vnitřní prostor vylepšují barevné plastové díly. Kombinací panelu přístrojů Active Info Display a informačního a zábavního systému vzniká nové, digitální uživatelské prostředí se širokou možností interakce. Díky chytrému telefonu a systému Volkswagen Car-Net bude možné využívat širokou nabídku internetových služeb a aplikací a integrovat telefon.

Při obsazení všech pěti sedadel je k dispozici zavazadlový prostor o objemu 445 litrů, pokud se využije výška až k horní hraně opěradel zadních sedadel. Opěradla zadních sedadel jsou dělená v poměru 60:40 a jejich sklopením se objem zavazadlového prostoru zvětší až na 1290 litrů.

V Česku v roce 2018

Zadní část je opticky rozdělena do pěti pater

Do základní výbavy modelu se vešly systémy „Front Assist“ pro upozorňování na překážky před vozem s funkcemi nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců, multikolizní brzda a asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. V sérii jsou taky klimatizace, informační a zábavní systém „Composition Colour“, zadní světlomety LED, stylový spodní ochranný panel a světlomety LED pro denní svícení v nárazníku.

Stejně jako větší Tiguan bude i nový T-Roc nabízen s úspornými přeplňovanými motory, třemi benzínovými (TSI) a třemi diesely (TDI). V závislosti na zvoleném motoru bude na výběr kombinace pohonu předních nebo všech kol a mechanické převodovky nebo sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Na trh v České republice se Volkswagen T-Roc dostane na začátku roku 2018.

 

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha