Expedice Mitsubishi Rumunsko 2017 – Den šestý

Deštivé ráno nás donutilo ke zrychlenému přesunu k nejznámější rumunské magistrále, ze které jsme měli rozporuplné pocity. Cestou jsme navštívili jezera i přehrady a nakonec se utábořili pod hradem, kde pobýval hrabě Drákula. Silniční radovánky jsme si okořenili broděním ve vodním toku a našli největší terénní výhodu našich expedičních speciálů.

Pajero v terénu

Turistický ruch

Pohled na magistrálu

Ráno začíná opět deštěm, rychle balíme věci a vyrážíme směr transfagarašská magistrála, od které nás dělí několik desítek kilometrů. Po cestě se zastavujeme u dvou přehrad, přičemž nad jednou z nich bdí socha strážce. Dostáváme se do turisticky aktivních oblastí, proto míjíme spousty aut a zástupy lidí. I takové je Rumunsko, turistický ruch a všudypřítomné poplatky dorazily také sem. Stoupáme z nadmořské výšky 600 metrů nad mořem a blížíme se k nejatraktivnější části transfagarašské magistrály.

Rozporuplná silnice

Transfagarašská magistrála

Jako první okusí asfalt vyhlášené rumunské silnice Mitsubishi Pajero, ovšem z důvodu rušného provozu se dostáváme nahoru velmi pomalu. Při stavbě této cesty zemřelo mnoho lidí. Dnes už mnohými vychvalovaný asfalt zvrásněl. Turistický ruch je tady denní realitou, takže na vrcholu najdete placené parkoviště a stánky se suvenýry. Mnohými vysněná silnice, zase takový sen není. Na druhou stranu není v tak špatném stavu, abyste si na ní neužili s nějakým sportovním autem. Zcela upřímně musíme napsat, že pro offroady na této silnici moc zábavy není, pokud nesjedete o pár metrů vedle.

Drákulovo obydlí

Okolní pohoří vám nabídne pohled na kameny a zeleň lemovanou domestikovaným dobytkem. Přestávku na oběd nám zpříjemnila místní prasátka, která si svou veselostí vysloužila něco k snědku. Po rozpolcené zkušenosti s nejslavnější rumunskou silnicí jsme pokračovali směrem k tábořišti pod hradem, kde pobýval hrabě Drákula. Kromě krátké zastávky u jezera, kam chodí pít medvědi z okolí, jsme se stavili ještě krátce osvěžit u vody. Sjeli jsme z cesty a pokračovali terénem proti proudu vody. Zatímco L200 zvládala kamení a brody bez problémů, zakrytování podvozku Pajera opět schytalo pár ran. Nezávislé zavěšení Pajera má sice dlouhá ramena, která umožní velké křížení náprav, ale světlá výška s ochrannými plechy někdy nestačí.

Pneumatiky zdolají i kamení

Terénní suverenita

Pajero překonává vodní tok

Dnešní náročná kamenitá trasa dokázala, že Mitsubishi L200 i Pajero jsou ryzí offroady. Jsou na to vybaveny výborně fungujícím připojitelným pohonem přední nápravy s mezinápravovou uzávěrkou, díky kterému zvládáme v terénu překonat opravdu náročné podmínky. Nepříjemnou drobností je malá nádobka na ostřikovací kapalinu. Protože má objem zhruba 1,5 litru, stačí si párkrát očistit čelní sklo i světla a jste na suchu. Zadní ostřik má nádobku s kapalinou samostatně.

Zaparkovali jsme auta a připravili se na táboření. Jelikož mají v Rumunsku o hodinu navíc, máme mírně posunutý časový režim. Přichází noc a my usínáme ve střešních autostanech, společnost nám dělají pouze lišky, které drze chodí pod námi s vidinou, že dostanou něco k jídlu.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 215 posts and counting. See all posts by Jan Majurník