Mitsubishi představilo sedmimístný crossover Xpander

Jakartský autosalon přilákal návštěvníky mimo jiné na novinku od společnosti Mitsubishi. Crossover Xpander kombinuje vlastnosti MPV (7 míst) a SUV (světlá výška 205 mm), byť jen s pohonem předních kol.

Model se bude prodávat v JV Asii

Rozšířené možnosti

Název Xpander vychází z anglického „expand“ – rozšířit, což v souvislosti s autem přinese potenciálním zákazníkům rozšířené možnosti užívání. Xpander se zatím bude prodávat v jihovýchodní Asii, kde je tento typ aut velice populární, v budoucnu se ho možná dočkají i zákazníci z Ruska.

Atraktivní interiér nabízí 16 držáků na nápoje

S držáky na nápoje se nešetřilo

Nový model rodiny Mitsubishi se bude vyrábět v Indonésii s celkovým počtem 80 000 kusů za rok. Design přední části si nechal výrobce patentovat. A dal mu dokonce název X-theme. Praktický a poměrně konzervativní interiér nabídne 16 odkládacích míst pro nápoje, sklopné opěrky hlavy a všechny sedačky s možností složení do roviny. Ve třetí řadě se pohodlně usadí dvě dospělé osoby a ještě zbyde velký zavazadlový prostor.

Auto nabídne sedm míst k sezení

Na evropské poměry slabší motor

 

 

Výrobce plánuje zastavovat pod kapotu atmosférickou benzínovou patnáctistovku s nevysokým výkonem 105 koní. Motor má být spárován s pětirychlostním manuálem nebo konstrukčně starším čtyřrychlostním automatem, který jsme kdysi mohli najít v modelu Lancer. Ačkoli Mitsubishi hojně využívá bezstupňových variátorů, do Xpanderu se inženýři rozhodli instalovat hydromechanický automat kvůli lepšímu přizpůsobení při provozu v zátěži a na špatných cestách.

Koncept Xpanderu

Čtyřkolka nebude

Pohon všech kol pravděpodobně z ekonomických důvodů nebude. Xpander má být cenově dostupný se základní cenou v přepočtu kolem 300 000 Kč. Navýšení za nejlépe vybavený model má být asi 100 000 Kč navíc. Jako zajímavost dodáváme, že koncept Xpanderu se objevil na Jakartském autosalonu přesně před rokem a už teď  tu máme sériový model.

Koncept interiéru

Rozměry Mitsubishi Xpander:

Délka: 4475 mm

Šířka: 1750 mm

Výška: 1700 mm

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník