Historie modelu Subaru Forester – Třetí generace

SUV Subaru Forester se začalo v první generaci prodávat už před dvaceti lety. Nejdřív v Japonsku a o rok později i v USA. Druhá generace se poprvé ukázala v roce 2002 na Chicagském autosalonu. A stejně jako první byla posazena na podvozku Imprezy. K odhalení třetí generace došlo poprvé v Japonsku na Boží hod vánoční roku 2007.

Forester 3 se nemusel bát ani výletu do přírody

Verze pro Severní Ameriku debutovala na Detroitském autosalonu 2008. Design měl na svědomí tehdejší šéfdesigner Subaru Mamoru Ishii. Japonská varianta využívala základu Imprezy wagon, verze pro Spojené státy Imprezy sedan. Pozoruhodné je, že třetí generace stále neměla bezrámová okna, kterými disponují vozy Subaru od roku 1970.

Nové pojetí

Forester Třetí generace byl na podvozku Imprezy

Automobilka opustila starou konstrukční koncepci a Forester se stal plnohodnotným prostorným SUV. Přepracování se dočkalo také zavěšení zadní nápravy kvůli lepším jízdním vlastnostem. Interiér byl vylepšen o navigační systém, dotykovou obrazovku, Bluetooth a prémiové audio se šesti reproduktory. Čtyřstupňový automat ve třetí generaci řídil počítač a nesl označení Sportshift. Světlá výška auta vzrostla na 230 mm.

Pro Evropu diesel boxer

Subaru Forester třetí generace s vyšší světlou výškou 230 mm

V Evropě jste mohli Forester řídit s dvoulitrovým benzínovým čtyřválcem s aktivním řízením ventilů. Říjen 2008 Evropě přinesl nový dieselový motor boxer s výkonem 108 kW (147k). V Rusku a na Ukrajině jste mohli koupit Forestera s benzínovým 2,5 litrem nebo 2,5 Turbo. Na exhibiční show SEMA výrobce odhalil koncept Forester STI s motorem o výkonu 231 kW (315 k), 410 Nm a také záchranářské vozidlo pro horskou službu National Ski Patrol vybavené střešním nosičem a navijákem. Současná čtvrtá generace Forestera se poprvé ukázala v roce 2012 v čínském Kantonu, zbytku světa se model odhalil v roce 2013 na Newyorském autosalonu.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník