Klasická Toyota FJ 40 je zpět

Staré teréňáky mají něco do sebe. Někoho zaujme design, jiného terénní vlastnosti. Pokud jste fanoušky čisté jednoduchosti a nostalgie, měli byste se zaměřit na společnost FJ. Tato firma přestavuje terénní auta Toyota FJ40 a FJ43. Přivítejte staro-nový model FJ Sport pro americký trh.

Dva miliony

Všechno se odvíjí od financí. Začněme tedy cenou za kompletně předělanou klasickou Toyotu, včetně moderních prvků a dalších drobností. Sériové auto stojí 90 000 amerických dolarů (necelé dva miliony korun), což rozhodně není nic levného, zvlášť, když s příplatky cena strmě stoupá. Důvod vysoké pořizovací ceny hledejte mimo jiné v nutnosti najít a kompletně zrenovovat originální starou FJ40, včetně podvozku a pohonného ústrojí.

Balíček příplatků

Bohatá příplatková výbava

Model Sport má svůj základ v Toyotách FJ40 nebo v delší a prostornější FJ43. Úpravce použije původní šasi a karoserii, ovšem obojí kompletně zrenovované. Čtyřiadvacetiventilový 4.5 litrový řadový šestiválec 1FZ technici vylepší a spojí s pětistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou. Modifikované převodové ústrojí lépe přenáší výkon 210 koní a zlepšuje cestovní komfort na dálnicích.

Zesílena musí být také tyč řízení. Tlumiče i listová péra dodává společnost Old Man Emu. Přední bubnové brzdy jsou nahrazeny moderními kotoučovými disky. FJ Sport má v základu plátěnou střechu, ale na přání ho můžete mít s pevným hardtopem. Ocelové disky Toyota mají obutí 31“ BF Goodrich A/T KO2 nebo volitelně 33“ BF Goodrich M/T KM2. Rám sloužící pro ochranu při převrácení dostanete v základu, ale za bezpečnostní klec si připlatíte. Mezi další vylepšení patří zesílený systém pohonu 4×4 a přídavné osvětlení.

V Kalifornii má model California emisní výjimku

Téměř totožný s předlohou

Model FJ Sport vypadá jako Land Cruiser z 80. let, liší se širší béžovou maskou chladiče s písmeny TOYOTA. Blinkry, zrcátka a loga jsou také stylizovány do původní podoby. Jednoduchý kovový nárazník dodává úpravce ve standardu, nicméně příplatkově nabízí pevnostní nárazník s gumovými dorazy, tažnými háky, rámem a LED rampou. Do obou nárazníků je možné integrovat naviják Warn.

Do výbavy interiéru patří nejen topení, ale i klimatizace. Přední kožená sedadla jsou vyhřívaná, za příplatek si však můžete užívat posezení v sedadlech značky Recaro. Retro autorádio nabídne připojení přes Bluetooth i možnost volby prémiového audiosystému a parkovací kamery.

Levnější veterán

Pro zákazníky, kterým přijdou dva miliony za renovovanou Toyotu až příliš velká investice, nabízí úpravce levnější variantu Classic za 1 443 000,- nebo California za 1 665 000,-. Pro přestavbu modelu California se používají auta ze začátku sedmdesátých let, která jakožto veteráni nemusí projít emisními zkouškami v Kalifornii. Pokud máte dvě hodiny čas, navštivte web úpravce a postavte si svoji vysněnou FJ40 v rozmanitém konfigurátoru.

Foto: FJ Company

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

jan-majurnik has 107 posts and counting.See all posts by jan-majurnik