Ferrari připravuje „SUV“ F16X

Italský  výrobce supersportů přinese na trh vlastní pojetí SUV. Pod kódovým označením F16X se chystá sportovní bestie postavená na základě modelu GTC4 Lusso. Pod kapotou by měl pracovat benzínový osmiválec nebo hybridní pohon.

Ferrari připravuje vlastní pojetí SUV

Nový segment

Šéf automobilky Sergio Marchionne na tiskové konferenci prohlásil, že Ferrari pravděpodobně představí koncept auta s prvky SUV. Pokud se tak stane, určitě to bude ve Ferrari stylu. Z historického hlediska definoval italský kůň nové automobilové segmenty. Kódové označení F16X nemá nicméně skrývat klasické SUV, ale něco odpovídajícího značce. Navzdory prohlášení šéfa automobilky informace od tiskového mluvčího hovoří trochu jinak: „S odkazem na nedávné spekulace v mezinárodním tisku, nebude Ferrari vyvíjet SUV.“

Ferrari F16X dle magazínu Autocar

Vlastní pojetí SUV

Automobilový analytik Max Warburton odhaduje, že „SUV“ postavené na základě GTC4 Lusso, bude kategorizováno jako FUV (Ferrari Utility Vehicle) a nebude mít viditelné zadní dveře. Objevily se zprávy o absenci B sloupků, pro snadnější nastupování dozadu. Každopádně zadní dveře nebudou konvenční. Na začátku léta obchodní ředitel Enrico Galliera uvedl v rozhovoru pro magazín Autocar: „Nevyrábíme SUV, protože SUV není sportovní auto. Může být rychlé, ale není to sporťák.  Nevyrábíme čtyřdveřová auta, přestože mohou být rychlá, ale nejsou to sportovní auta.“ Nakonec dodal: „Ferrari musí zůstat konzistentní v tom, co dělá. Vyrábíme auta, která přinášejí emoce, sportovní auta.“

Pod kapotou hybrid

FUV očekáváme nejdřív v roce 2021 s cenovkou začínající zhruba na 7 860 000 Kč. Možnými rivaly budou chystané Lamborghini Urus, Rolls-Royce Cullinan a Aston Martin DBX. Přepokládaná prodejní čísla jsou mezi dvěma a třemi tisíci ročně. Místo tradičního motoru V12 by se mělo F16­X dočkat benzínového osmiválce nebo hybridního pohonu.

Foto: Autocar, theDrive

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 211 posts and counting. See all posts by Jan Majurník