Historie SUV Subaru Forester – První generace

Japonské SUV s pohonem všech kol Forester vyrábí společnost Fuji Heavy Industries pod značkou Subaru už dvacet let. Tři ze čtyř generací sdílely podvozek s modelem Impreza. Což platilo už pro tu první vyráběnou mezi lety 1997 – 2002.

Forester debutoval v listopadu 1995 na Tokijském autosalonu jako koncept Streega a do prodeje šel v roce 1997 pro Japonsko a v roce 1998 pro USA. Konstrukce vozu přinesla vyšší posaz, vyšší světlou výšku a pohon všech kol. (přečtěte si test současné generace Subaru Forester)

Podvozek z Imprezy

První Forester na horách

Platformu sdílel první Forester s modelem Impreza, ovšem výrobce do něj zastavoval objemnější čtyřválec DOHC 2,5 litru s výkonem 121 kilowatů (165 koní) a točivým momentem 220 Nm. Stejný motor využíval v té době i Outback. Tehdejšími konkurenty pro Forester byly Toyota RAV4, Mitsubishi RVR a Suzuki Grand Vitara. Nicméně v USA své soky porazil v oblasti bezpečnosti díky nízkému těžišti.

 

Ve výbavě samosvorný diferenciál

S automatickou převodovkou se výkon standardně dělil mezi přední a zadní nápravu v poměru 40/60 a podle jízdních podmínek se přerozděloval. S manuálem byla stálá distribuce 50/50. Za nejzajímavější položku doplňkové výbavy můžeme s klidným svědomím označit viskózní samosvorný diferenciál.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník