Top kompaktní SUV Ameriky. Žebříček vede Nissan Rogue

Trh s SUV za posledních deset let pořádně vyrostl. Kompaktní auta s vyšším podvozkem pomalu vytlačují sedany a hatchbacky. Šedesát tři procent nově prodaných aut ve Spojených státech tvoří právě kompaktní SUV a crossovery. Doposud vedla prodeje Honda CR-V, ovšem letos ji sesadil Nissan Rogue, evropský X-Trail. Přinášíme vám výběr nejoblíbenějších amerických kompaktních SUV tak, jak ho připravili novináři serveru TheDrive.com.

Nissan Rogue

Nissan Rogue

Samotné auto není agilní, agresivní ani nijak výrazně designově zvláštní, což více než 40 tisícům kupujících za měsíc vůbec nevadí. Zákazníky oslovil především výběr z pohonu přední nápravy nebo všech čtyř kol a benzínový motor o výkonu 170 koní spojený s plynulou CVT převodovkou. V zámoří mají navíc v nabídce hybridní verzi se čtyřválcovým dvoulitrem a elektromotorem. Se čtyřkolkou nezdoláte náročné terény ani neoslníte v davu, ovšem Rogue nejspíš dává americkým zákazníkům i tak vše, co potřebují.

Ford Escape

Ford Escape

Escape je oblíbený v autopůjčovnách a mezi taxikářskými flotilami. Samotní kupci si jej nevyberou primárně kvůli jízdním vlastnostem, ovšem dle amerických novinářů je auto přesné a předvídatelné. Základní provedení nabídne přeplňovaný čtyřválec s výkonem 168 koní. Pokud potřebuje trochu výkonu navíc, sáhněte pro silnější  variantně o výkonu 179 koní. Uvnitř dominuje na palubní desce 8“ dotyková obrazovka s hlasovým ovládáním a vylepšeným systémem SYNC 3.

Audi Q5

Audi Q5

Přestože automobilka ve státech utrpěla aférou dieselgate, svým designem a provedením pohodlně předběhla konkurenční BMW X5. Nyní přichází do Ameriky nová Q5, která už nebude mít v nabídce 3.0 turbodiesel, ale dvě verze přeplňovaného dvoulitru. Ten nabídne 252 koní a točivý moment 370 Nm. Zrychlení z 0 na 60 mil zvládne nová Audi za 5,9 vteřin, což je o 1,1 vteřinu rychleji než u modelové řady 2017. Zákazníci se také dočkají nové dvouspojkové sedmirychlostní automatické převodovky. Inovovaný pohon všech kol Quattro Ultra bude v základní výbavě každé nové Q5.

Jeep Cherokee

Jeep Cherokee

Moderní americká klasika je nejprodávanějším modelem koncernu Fiat Chrysler, proto musí být ambicióznější než ostatní crossovery. Ke splnění nesnadného úkolu v oblasti stabilních příjmů pro mateřskou společnost mu pomáhá standardní čtyřválec 2.4 litru s výkonem 184 koní, případně volitelný šestiválec 3.2 litru s 271 koňmi pod kapotou a devítistupňovým automatem FCA. Ve standardu má Cherokee poháněnou přední nápravu, volitelně obě dvě. Přednosti kompaktního Jeepu najdeme také v outdoorovém provedení Trailhawk s bohatým koženým čalouněním.

Honda CR-V

Honda CR-V

Z trůnu krále kompaktních SUV sesazená Honda CR-V je v USA cenově dostupná a tamní novináři jí téměř nic nevytýkají. Pod kapotou pracuje atmosférický motor o objemu 2.4 litru (184 k), případně můžete zvolit přeplňovanou patnáctistovku s výkonným stádem 190 koní. Oba motory jsou vždy spojeny s bezstupňovým variátorem CVT. Zákazníci si chválí přehledný interiér, velkou dotykovou obrazovku a zadní parkovací kameru, která je standardem pro každý výbavový stupeň. Aktivní přední mřížky pomáhají při vyšších rychlostech snížit aerodynamický odpor, čemuž odpovídá i americká normovaná spotřeba 7,84 l / 100 km.

Subaru Forester

Subaru Forester

Evropskou verzi jsme nedávno otestovali a zanechala v nás vesměs pozitivní dojmy. Subaru si jde svou cestou, proto svým zpracováním a designem nepodléhá módním vlivům. Američané oceňují jeho prostornost a výhled ven. Pod kapotu výrobce montuje benzínový čtyřválec boxer o objemu 2.5 litru s výkonem 170 koní, spojený se šestistupňovým manuálem nebo s variátorem CVT. Pokud sáhnete po vyšších výbavách, bude na vás čekat 250 koní v přeplňovaném benzínovém plochém dvoulitru. Interiér nikterak neoslní, je zkrátka funkční. Uprostřed se nachází buď 6,2“, nebo 7“ dotyková obrazovka. Novinkou pro tento model je asistenční systém EyeSight zahrnující hlídání jízdních pruhů, nouzové brzdění i adaptivní tempomat.

Toyota RAV4

Toyota RAV4

Pětimístné SUV od Toyoty nabídne širokou škálu výbavových stupňů, včetně volitelného pohonu 4×4 a hybridního pohonu. Pod kapotou najdete zážehový čtyřválec o objemu 2.5 litru naladěný na výkon 176 koní, spárovaný se šestistupňovým automatem. Nejnovější RAV4 nabídne sadu standardních bezpečnostních prvků čítajících radarové hlídání dění před autem, nouzové autonomní brzdění, aktivní hlídání vybočení z jízdních pruhů a adaptivní tempomat. Nejvyšší výbava má pro svého majitele připravenou prémiovou audiosoustavu, vyhřívaný volant, panoramatický parkovací systém a upravitelnou navigaci.

Mazda CX-5

Mazda CX-5

Aktuálně jsou prodeje Mazdy CX-5  v USA hluboko pod konkurenční Toyotou. To má změnit modelová řada 2017 svým vyváženým výkonem, přesným řízením, designem a jízdními vlastnostmi sportovního auta. Změny se děly také v interiéru, kde přibylo dřevěné obložení. O pohon přední nápravy se standardně stará 155 koní, které vyprodukuje dvoulitrový čtyřválec.  Další nabízený motor o objemu 2.5 litru posílá výkon 184 koní skrze šestistupňový automat na všechna čtyři kola. Infosystém v autě je jednoduchý a intuitivní. Pro svého řidiče má auto připraveno také balíček moderních bezpečnostních asistentů.

Range Rover Evoque

Range Rover Evoque

Když Land Rover oznámil, že připravuje nové malé SUV, navíc také ve verzi se skládací střechou, dočkal se od mnohých předčasného odsouzení. Jakmile Evoque vstoupil na trh, ukázal se jako prostorné, luxusní a silné SUV. Přestože Range Rover nabídne méně místa než konkurenční BMW X1, dohání to svými terénními vlastnostmi a pohonem 4×4 ve standardu. Hlavním důvodem, proč si zákazníci vyberou Evoque, je hlavně interiér. Měkká kůže, hliníkové i dřevěné obložení a zpracování palubní desky pro jeho kupce nemají konkurenci.

Mercedes-Benz GLC 300

Mercedes-Benz GLC 300

V Americe se tohle auto prostě líbí, elegantní design a luxusní provedení v kompaktním SUV mnohým lidem chybělo. Aktuální GLC sdílí většinu dílů se sedanem třídy C, byť nejsou jeho výkonové charakteristiky stejné, dohání to stylem a jízdními vlastnostmi. Pod kapotu GLC 300 výrobce zastavuje benzínový dvoulitr s turbem, jehož výkon dosahuje 241 koní a točivý moment se zastaví na maximální hranici 370 Nm. Veškerou sílu přenáší devítistupňový automat na zadní nápravu, ovšem GLC 300 můžete mít také s pohonem všech kol 4Matic. GLC 300 ve standardu nabízí 18“ litá kola, LED denní svícení, adaptivní odpružení, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru, hagusy a dešťový senzor. Kromě radarového hlídače vpředu sleduje auto ještě míru vaší únavy.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 215 posts and counting. See all posts by Jan Majurník