Nejsilnější Ford Ranger V6 vyjel na silnice – špionské fotky

První špionské fotografie prototypu pro americký i australský trh zaplavily internet už v roce 2015, ovšem nyní se objevily další snímky, které ulovil čtenář zahraničního magazínu CarAdvice.com. Nová platforma, šestiválcový motor a zadní kotoučové brzdy dávají najevo, že půjde o nejsilnější Ranger vůbec.

Zadní brzdy jsou kotoučové

Konstrukční novinky

Prototyp spatřený na silnici obsahuje konstrukční prvky, které by se měly objevit v sériové výrobě v roce 2018/2019. Z fotografií je patrné, že nejvýkonnější Ranger pravděpodobně dostane:

  • Wattův přímovod (viz. info a video dole)
  • Vinuté zadní pružiny
  • Anténu vzadu
  • Rozšířené blatníky
  • Upravený předek pro vyšší nájezdový úhel
  • Terénní pneumatiky
Pod kapotou pracuje nejspíše šestiválec EcoBoost

Sportovní potenciál

Montáží zadních vinutých pružin dojde ke snížení nosnosti a hmotnosti pro tažení přívěsů, nicméně tohle nejspíše zájemce o sportovní Ranger nebude trápit. Podle autora fotografií zněl motor v Rangeru podobně jako současně montovaný šestiválcový 3,5 litrový EcoBoost s výkonem 336 kW (458 k) a točivým momentem 690 Nm, který výrobce zastavuje do modelů F-150. Tam řazení obstarává desetistupňový automat vyvinutý s General Motors. Ford Ranger Raptor 2019 bude posazen na nové platformě T6, vyvinutou společností Ford Asia Pacific. Identický základ plánuje výrobce také pro nový Ford Bronco.

Dokonalé maskování přední části

Jak funguje Wattův přímovod?

Panhardova tyč slouží k příčnému vedení tuhé nápravy, v dnešní době ji najdeme u lehkých nákladních aut a teréňáků. Při propružení auta dochází vlivem působení tyče k bočnímu posuvu nápravy, což zhoršuje pohodlí posádky a jízdní vlastnosti. Ford Ranger Raptor má na špionážních fotkách instalovaný Wattův přímovod a vinuté pružiny. Tato kombinace naopak komfort i jízdní vlastnosti zlepšuje, protože výsledkem je přímý svislý pohyb nápravy. Jak systém funguje v praxi, si můžete detailně prohlédnout na videu k uvedení Opelu Astra 2010, který byl tímto systémem také vybaven:

Foto: caradvice.com

 

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník