Test Subaru Forester – Řidič je pán!

Hajný je lesa pán…? Ale kdeže! Majitel Foresteru je pán! Japonské SUV v sobě skrývá řadu vylepšení, o která se dělí hlavně se svým pánem. Někdy ovšem potřebuje vyvenčit a ukazuje svoji druhou tvář. Nízké těžiště i stálý pohon všech kol z něj dělají auto pro nadšené řidiče.

Komfortní i při jízdě mimo silnice

Klame tělem

Na první pohled působí Forester docela obyčejně, vždyť oproti předchozí modelové řadě se jeho design příliš nezměnil. Můžete se před něj postavit a prohlásit, že jde o běžné SUVéčko, jakých po silnicích jezdí nespočet. Hledat na něm něco extravagantního je stejně zbytečné, jako hledat jehlu v pokoji patnáctiletého studenta. Jenže tohle auto, stejně jako jiné vozy Subaru, musíte prožít, tedy řídit, abyste pochopili, v čem vynikají. Bylo stvořeno pro řidiče, nikoli jen jako uživatelský dopravní prostředek. Má prostě působit jako rodinné SUV a hlavní přednosti předvést svému řidiči.

Převodový poměr variátoru je 3,851-0,570

Přiměřeně s asistenty

Na volantu najdete vše potřebné

Prostorný interiér v sobě ukrývá několik praktických vychytávek, jakými jsou třeba držák na doklady, posuvné protisluneční clony nebo ovladač vrchního palubního počítače. Testovaný výbavový stupeň Comfort nabídne posádce očekávané pohodlí, včetně dvouzónové automatické klimatizace a širokého střešního okna. Vešly se do něj i adaptivní Bi-LED světlomety. Ve výbavě není navigace, která je standardem v nejvyšší výbavě. Filozofii Subaru řidiče jako pána nad vozem v případě Foresteru potvrzuje omezená výbava elektronických asistenčních systémů, která zahrnuje povinné ABS + ESP a terénní režim X-MODE.

Legendární čtyřkolka

Rozvor náprav je 2640 mm

Krevní skupinu Subaru + odhalíte po pár kilometrech jízdy. Atmosférický benzínový motor 2.0i o výkonu 110 kW (150 k) je kombinovaný s variátorem Lineartronic. Tahle spolupráce má za následek svižnou akceleraci. Svůj podíl na tom má také symetrický pohon všech čtyř kol, legendární prvek automobilky Subaru. Navíc najdete na volantu tlačítko „S“, po jehož stisknutí dojde k úpravě reakce škrtící klapky a nastavení převodovky do sportovního režimu. Samotný jízdní komfort potvrzuje Subaru geny, přední nezávislé zavěšení se vzpěrou McPherson a zadní dvojitý lichoběžník zkrátka fungují. Rodinu s ním odvezete bez problémů, ale co když budete chtít trochu povyražení?

Mistr volantu

Les mu dělá dobře

Popuštění uzdy v podobě sešlápnutí pedálu plynu promění ochočené SUV v lovce zábavy. Byť nebude mít přirozeně dýchající motor takovou akceleraci a točivý moment jako přeplňované jednotky, v zatáčkách předvede svoje pravé umění. Samotná elektronika nemusí při sportovní jízdě příliš zasahovat, výrobce se pyšní přizpůsobením auta jeho řidiči, takže ostrou zatáčku projedete bezpečně jako mistr volantu. Celé kouzlo spočívá v nízkém těžišti, které zajišťuje hlavně plochý motor Boxer. Stálá distribuce točivého momentu na všechna kola bude vždy o krok napřed a systémy zasáhnou jen v případě, že se chyba nachází mezi sedačkou a volantem.

X faktor

Pneumatiky Yokohama zvládají i polní cesty

Kde asfaltová cesta končí, Forester pokračuje dál. Užitečným pomocníkem pro zdolání stoupání, klesání a různých nerovností je režim X-MODE. Po jeho aktivaci dojde ke snížení reakce na pedál plynu, upraví se převodový poměr a maximalizuje brzdný účinek. Tento režim vlastně simuluje redukční převodovku, spolupracující s asistentem řízení klesání. V terénním módu se pak dají překonávat i kluzké povrchy, což využijete především v zimě.

Vstupenka do komunity

Zdravím Subaru

Vyhovoval nám vysoký posez i rozhled ven. A sloupky nejsou široké a přední skleněné trojúhelníky pomohou řidiči k přehledu, co se děje kolem vozu. Pořízením Subaru si nekupujete jen auto, ale i vstupenku do této komunity. Jejich řidiči se totiž mezi sebou zdraví, což se nám několikrát během testu potvrdilo. Jestliže hledáte lva salónů se společenskou prestiží toužíc po obdivu, Forester nebude to pravé ořechové. Ovšem chce-li nenápadné SUV zaměřené na techniku a jízdní vlastnosti, měl by se Forester objevit ve vašem hledáčku.

Základní technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec BOXER

Objem: 1995 ccm

Výkon: 110 kW (150 k) při 6200 1/min

Točivý moment: 198 Nm při 4200 1/min

Rychlost: 192 km/h

Zrychlení: 0 – 100 km/h: 11.8 vteřin

Spotřeba: (město/mimo město/kombinovaná):   8.1 / 5.5 / 6.5

Provozní hmotnost: 1600 – 1641 kg

Nosnost: 415 – 374 kg

Rozměry: 4595 x 1795 x 1735 mm

Světlá výška: 220 mm

Rozvor: 2640 mm

Objem zavazadlového prostoru: 505 / 1592 l

Základní cena: 829 000 Kč

Cena testovaného modelu: 841 000 Kč

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 211 posts and counting. See all posts by Jan Majurník