TEST Hyundai Grand Santa FE – Luxus po Korejsku

Vlajková SUV loď korejské automobilky Hyundai připlula v naleštěném hnědém kabátě a na její zádi se blyštil nápis Grand Santa Fe. Sedmimístná plnohodnotná čtyřkolka slibuje nadstandardní výbavu a jízdní vlastnosti. V čem Hyundai Grand Sante Fe exceluje a co nás na autě zklamalo?

Plná výbava

Pokud se řekne plná výbava, nabídne stupeň EXECUTIVE mnoho prvků už ve standardu. Za zmínku stojí klimatizovaná přední sedadla, čtyři parkovací kamery, 19“ litá kola a uzamykatelná 4×4. Auto osloví moderním designem a zaměřuje se na pohodlí. Také jízda se nese ve znamení nadstandardního komfortu a odhlučnění, ačkoli přejezdy přes nerovnosti automobil rozhoupají. S tím je spojen i nepříjemný zvuk klepání sedadel a šustění zadní roletky, což by se podle nás u prémiového vozu dít nemělo.

Prostorný interiér byl navržen pro pohodlí cestujících

Rozhled z automobilu podporuje panoramatická střecha s výsuvným oknem, ale kvůli širokým A sloupkům máte horší výhled na přední část auta, proto nájezd do zatáček někdy musíte spíš odhadovat. Dominantu interiéru hledejte na středovém panelu vybaveným 8“ obrazovkou s velkým rozlišením. Přes ní se ovládá prémiový audio systém, podrobná navigace, parkovací kamery, nastavení vozidla, a to vše kompletně v češtině.

Z rodinného korábu sporťákem

Průměrná spotřeba se ustálila na 8.5 litrech na 100 km

Hyundai Grand Santa Fe má několik předností, především jeho pohonná jednotka 2.2 CRDI poskytuje 200 koní a 440 Nm točivého momentu s průměrnou spotřebou 8.5 l / 100 km. Na výběr máte mezi třemi jízdními režimy, přičemž aktivace módu SPORT výrazným způsobem změní chování auta. Ostrá reakce na plyn a vytáčení motoru s lehkostí benzíňáku přemění rodinné SUV na svižný sporťák, i přes jeho provozní hmotnost 2130 kg. Otáčení volantem jde díky silnému posilovači řízení hladce, ovšem samotný kožený věnec volantu v rukou občas nepříjemně klouzal. Automatická převodovka řadila kultivovaně a bez cukání, i když volba činnosti převodovky na ovládací páce šla ztuha. Pokud se umíte orientovat podle kompasu, světové strany se zobrazují ve zpětném zrcátku. Komfortním prvkem je funkce „Autohold“, která podrží auto na místě bez vašeho přičinění, bohužel je nutné tuto funkci aktivovat po každém nastartování.

Chytré páté dveře

Světlá výška je 180 mm

Příjemným překvapením po ukončení jízdy je samočinný odsun řidičova sedadla usnadňující vystupování. Auto umí také samo zaparkovat. Hovoříme-li o nadstandardní výbavě, stačí stát vzadu u zamčeného auta s klíčkem v kapse a za 3 vteřiny se otevřou dveře objemného zavazadelníku. Praktické uložení zadní roletky nacházíme pod falešným dnem kufru a odklápíme třetí řadu sedadel, která má vlastní nezávislé ovládání teploty. Posouváme se o řadu blíž, prostřední sedadla jsou posuvná a vyhřívaná, přičemž místo pro nohy tady nebude chybět ani vysokým lidem. Soukromí vzadu také ochrání boční okenní stínítka. Samotná druhá řada se dá sklopit dvěma páčkami, ovšem jedna z nich u testovaného vozu nefungovala.

Není všechno zlato, co se třpytí

Boční pohled na vůz

Když zaprší, patrně se budete spoléhat na dešťový senzor, bohužel v Santa Fe se chová hodně tvrdohlavě. Ani plastový výlisek výplně dveří nepůsobí nikterak prémiově a zklamala nás i tvrdá loketní opěrka levé ruky. Překvapily nás občasné falešné poplachy asistenta prevence čelního střetu a klepající se výbojky v adaptivních čočkách. U vlajkové lodi značky bychom chtěli vidět Bi-LED hlavní světla a kompletní LED osvětlení interiéru, nikoli jen xenony a halogenové lampičky. Řidičům, kteří využívají spojení mobilního telefonu s autem tady bude chybět větší konektivita s chytrým zařízením. Nový Hyundai Grand Santa Fe nabídne mnoho komfortu už v základním provedení, ale musíte mu odpustit pár nedokonalostí.

Základní technické údaje:

Hyundai Grand Santa Fe, 2.2 CRDi,  EXECUTIVE

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 2199 cm3

Výkon: 147 kW (200 k) při 3800 1/min

Točivý moment: 440 Nm při 1750 – 2750 1/min

Rychlost: 201 km/h

Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,9 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná):   8.3 / 6.3 / 7.0

Provozní hmotnost: 2130 kg

Nosnost: 500 kg

Rozměry: 4905 x 1885 x 1695 mm

Rozvor: 2800 mm

Objem zavazadlového prostoru: 634 l / 1842 l

Základní cena: 1 179 990 Kč

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 218 posts and counting. See all posts by Jan Majurník