Francouzský lev s korbou už v září

Vzdálené východní trhy hladoví po užitkových pick-upech. Dobře to ví i koncern PSA, který odhalil tvář své africké terénní vlajkové lodi. Vítr do plachet jí přináší spolupráce se státem vlastněnou Dongfeng Motor Corporation se sídlem v Číně. Spojením jejich úsilí vznikl nový Peugeot Pick Up.

Dong Feng Rich

Minulý rok oznámila světu skupina PSA návrat na trh s pick-upy a teď odhalila jeho konečnou podobu. Peugeot Pick je sice novým modelem, ovšem využívajícím už prověřenou starší techniku. Konstrukčně totiž vychází z čínského Dong Fengu Rich, jehož základ  najdeme ve starém Nissanu Navara D22. Připomeňme si, že poslední model typu pick-up značky Peugeot sjel z výrobních linek v Nigérii v roce 2005. (Peugeot 504 Pickup)

Jednoduchý základ

Přední logo je sladěné s novými SUV výrobce

Automobilce se daří na trzích jižní Ameriky a Afriky, kde jsou pick-upy velice populární. Zahájení výroby vlastního auta pro tyto země bylo tedy takřka nevyhnutelné. Francouzský automobilový koncern spolupracuje především s japonskou Toyotou, proto bylo překvapením, že nový Pick Up obstarají Číňané. Podle vyjádření Peugeotu je Double Cab Pick up určen pro zákazníky, kteří si přejí za všech okolností spolehlivý, snadno použitelný pracovní nástroj, s jednoduchou údržbou a umožňující spojit profesní a rodinné aktivity. Svoje tvrzení podporují základem v podobě žebřinového rámu, tuhé zadní nápravy, čtyřlamelovými pružinami a jednoduchou standardní výbavou čítající například ABS, manuální klimatizaci, rádio na CD/USB, Airbagy a zadní parkovací senzory.

Africká expanze

Zadní prolis odkazující na historii

Budoucí majitele chce PSA navnadit ke koupi možností výběru mezi výhradním pohonem zadní nápravy nebo 4×4 s přídavnou redukční převodovkou. Cílovým trhům dominují dieselové motory, proto bude nový Pick Up poháněn čtyřválcovým turbodieselovým agregátem se vstřikováním Common-Rail o objemu 2.5 litru s výkonem 115 koní a točivým momentem 280 Nm. Samotnou produkci by měl zajistit nově vznikající závod v Tunisku. Z důvodu zaměření na místní trhy by se výrobní kapacita měla pohybovat jen kolem 1200 kusů za rok. Automobilka staví další továrny v severní Africe, přičemž největší z nich najdeme v Maroku. Po jejím plánovaném otevření v roce 2020 má roční výrobní kapacita dosahovat počtu 200 000 vozidel určených pro Evropu, nicméně zatím nejsou žádné zprávy o tom, které modely to budou.

Peugeot 504

Návrat historické éry

Vzpomínkový odkaz na historickou éru najdeme na zadních dveřích Pick Upu, kde se je vyražený nápis Peugeot, stejně jako to bylo u dnes už historických modelů 504 a 404. Podle oficiální zprávy se Peugeotu Pick Up v Evropě nedočkáme z důvodu nesplnění emisních norem a evropských směrnic.

 

 

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 204 posts and counting. See all posts by Jan Majurník