Policejní Škody Yeti nahánějí zločince v lese

Flotila strážců pořádku v Hradci Králové se rozrostla o dvě nová auta Škoda Yeti. Proč strážníci využívají právě SUV, jaké výhody mají české majáky a kolik takové policejní auto spotřebuje paliva, jsme zjišťovali při návštěvě hlavní hradecké stanice.  

Policisté se seznamují s majáky

Na začátku června převzala městská policie v Hradci Králové dvě nová kompaktní SUV Škoda Yeti vybavená benzínovými přeplňovanými motory TSI. Kdo by čekal vůz v plné výbavě, byl by překvapen. Městská kasa není bezedná, proto Yetiny mají kromě policejní výbavy „jen“ šestistupňový manuál, klimatizaci, přední elektricky ovládaná okna a zrcátka, vyhřívaná sedadla a základní autorádio. V místním policejním vozovém parku nejde o první kousky těchto aut, bohaté zkušenosti mají hradečtí i s verzí před faceliftem.

První modely Yeti v rukách hradeckých strážníků vybavené pohonnou jednotkou 1.2 TSI měly trable s turbodmychadly, což se dotklo i policejních služebních vozidel. Aktuálně převládá u vedení  městské policie s Yetinami spokojenost. Spotřeba paliva se v ostrém nasazením pohybuje mezi 9 – 11 litry na sto kilometrů. Častější jsou také návštěvy servisu, především spotřeba žárovek, což odpovídá většímu zatížení při službě.

Nové majáky

Přední LED majáky

SUVéčka nejsou ve službách městské policie náhodou. Není ojedinělé, že pachatelé prchají skrze městské lesy. Zvýšená světlá výška má tedy své opodstatnění.

Důležitý byl správný výběr modrých majáků, které byly vyrobeny v České republice. Zvláštní požadavek byl na LED majáky v zavazadlovém prostoru, často policisté stojí s otevřenými pátými dveřmi, které zakrývají střešní majáky. Oproti zahraničním výstražným světlům si policejní technik pochvaluje rychlou dodávku českých náhradních dílů. „Když se tam něco rozbije, mám druhý den zboží tady, zatímco v Anglii mi klidně řeknou, že výrobce dílů už zkrachoval a že mám smůlu.“ Nové Škody Yeti mají také přepracované dálkové ovládání majáčků.  Sami policisté si auta vylepšují instalací přední i zadní kamery, jejichž záznam slouží jako důkaz při prokazování přestupku.

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 211 posts and counting. See all posts by Jan Majurník