Citroën odhaluje nové kompaktní SUV C3 Aircross

Prodeje v segmentu kompaktních SUV se mezi roky 2012 a 2016 v Evropě i ve světě zpětinásobily. Citroën reaguje „SUVenzivou“. Po představení modelu C5 Aircross teď ukazuje nový Citroën C3 Aircross.

Citroën C3 Aircross

Francouzská automobilka u tohoto vozu vsází na hravost, výrazný kulatý design a širokou škálu prvků personalizace. V nabídce bude 90 barevných kombinací u exteriéru a 5 stylů interiéru! Jak jsme u francouzských SUV (dřív u MPV) zvyklí, C3 Aircross poslouží posádce důmyslnou modularitou včetně sklopení předního sedadla do vodorovné polohy „stolek“. Ta dokáže zvětšit takzvaný „IKEA parametr“, tedy délku zavazadlového prostoru, na 240 centimetrů. Ani u tohoto kompaktního Citroënu nesmí chybět nabídka velkého panoramatického střešního okna.

Tvůrci C3 Aircross vsadili na široká komfortní sedadla a vnitřní prostornost vozu kombinovanou s vynikající variabilitou. Dozadu použili posuvnou lavici dělenou na dvě samostatné části, která se pohybuje v dráze dlouhé 15 centimetrů. A od toho, kde je lavice zrovna uchycena, se odvíjí aktuální velikost zavazadelníku mezi 410 a 520 litry.

 

 

Letmý pohled na techniku odhaluje, že C3 Aircross má systém Grip Control, tedy volbu jízdních režimů podle povětrnostních podmínek i povrchu, po kterém se pohybuje. Stačí otočným ovladačem podle piktogramu zvolit režim a auto se samo podmínkám přizpůsobí.

Ve výbavě bude i HUP displej

Do vínku novinka dostala i systém Hill Assist Descent. který auto udrží v nízké rychlosti 3 km/hod i na velmi strmých svazích. Mezi zajímavé technologie, které nejsou v kategorii kompaktních SUV běžné, patří i head-up displej a možnost indukčního bezdrátového nabíjení telefonu.

Pod kapotou budou tři benzínové varianty s možností šestistupňové automatické převodovky a dva diesely s manuálním řazením. Nové kompaktní SUV Citroën C3 Aircross se na evropském trhu objeví ve druhé polovině roku 2017. Ceny budou oznámeny v červenci.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha