Test Nissanu NP300 Navara – Atlet z východu

Moderní trendy jízdních vlastností SUV dnes pomalu přechází i do segmentu Pickupů, takže jsme s napětím očekávali, kolik offroadového potenciálu v novém NP300 zůstalo. Jak se auto chová na silnici? Je vhodný na dovolenou? Jaké novinky Navara přinesla a co zůstalo z minulé generace?

Celková výška je 1 805 až 1 840 mm

Designéři tady odvedli kus práce, auto oproti předešlé generaci omládlo, ačkoli dominující maska chladiče se nápadně podobá jejímu předchůdci. Hlavní LED světlomety a okna jsou vysoko posazeny, což vytváří atletický dojem. Metalické lakování v barvě žlutá Savannah vybočuje z moderních šedých trendů a rozhodně zaujme. Na bocích auta najdeme nášlapy usnadňující nastupování, ovšem v terénu jsme je mnohdy proklínali. Chromový zadní nárazník se dá vybavit parkovacími senzory a vedle kliky nákladových dveří najdeme parkovací kameru.

Sjednocený interiér

Interiér prošel kompletní proměnou a sjednotil svůj vzhled s ostatními modely značky Nissan, snad kromě panelu přepínání pohonu a redukce, který si vypůjčil z předchozí Navary. Přední vyhřívaná sedadla sice vypadají obyčejně, ale ani po dlouhé cestě z nich nebolí záda nebo hýždě. Středovému panelu vévodí dotyková obrazovka, ukrývající navigační systém, audio a panoramatický parkovací asistent, který usnadní manipulaci s dlouhým Pickupem. Ve výbavě najdete také asistenta řízení klesání a elektrickou uzávěrku zadního diferenciálu.

Čtyři válce stačí, když dvě turba tlačí

Navaru si můžete pořídit pouze s přeplňovaným turbodieselem 2,3 litru o výkonu 117 kilowatů (160 koní) nebo 140 kW (190 koní – Bi-Trubo). Točivý moment 450 Nm je k dispozici od 1500 do 2500 otáček za minutu, proto se NP300 může pyšnit svižnou akcelerací. Rychlejší převody nabídnou výhodu pro jízdu v terénu, ale při dálničních rychlostech už zbytečně točíte 3000 ot./min, přestože má auto šestistupňový manuál.

Celkový pohled na interiér

Při testu jsme s Navarou vyrazili na výlet dlouhý tisíc kilometrů přes Vídeň, Budapešť, Bratislavu a zpět. Zvýšený posez nabízí potřebný rozhled a komfort. Ostatně samotné auto svými rozměry budí na silnici respekt. Jako s každým dlouhým vozem je obtížnější najít místo k parkování, na druhou stranu obrubník nebo chodník pro vás nebude překážkou. Páka šestistupňové převodovky se stejně jako v minulé generaci neposlušně klepe v rytmu jízdy. Samotné přeřazení nejde úplně hladce, stále cítíme tu dělnickou převodovku známou z let minulých. Po cestě jsme na moc Pickupů nenarazili, především v Rakousku nejsou příliš provozované, a to z důvodu vysokých emisních poplatků.

Kdo se bojí, nesmí do lesa

Celková délka je 5 300 až 5 330 mm

Zadní náprava vozu je nezávisle zavěšená, což rozhodně přispělo komfortu na silnicích, takže při vjezdu do lesa jsme se trochu obávali o terénní průchodnost. Nezpevněné a rozbité cesty zvládá NP300 hravě, tudíž jsme trochu přitvrdili. Na kličkování mezi stromy a kořeny nebyl vůz stvořen, ovšem křížení náprav zvládal neočekávaně dobře. Sem tam jsme si škrtli bočními prahy a některá stoupání pro jistotu překonali se zavřeným zadním diferenciálem. Jako všechny Pickupy je i Navara limitovaná dlouhým rozvorem, spojeným s hrozbou uvíznutí auta na břiše.

Syndrom SUV negativní

Nový Nissan Navara prošel inovacemi, které vylepšili jeho chování na silnici. Příjemný ergonomický interiér nabídne komfort i pro dlouhé cestování. Vítaným vylepšením byly hlavní LED světlomety a čtyři parkovací kamery. Průměrná spotřeba se pohybuje kolem 10 l / 100 km a akceleraci doprovází typický hučivý zvuk sání, který jsme si mohli užívat i v posledním Pathfinderu. NP300 stále nezapomněla být terénním Pickupem s pohonem 4×4, který se nebojí ušpinit mimo silnice.

Základní technické údaje:

Nissan Navara, 2.3 dCi 190 k MT6, N-CONNECTA

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec

Objem: 2298 cm3

Výkon: 140 kW (190 k) při 3750 1/min

Točivý moment: 450 Nm při 1500 – 2500 1/min

Rychlost: 184 km/h

Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,8 s

Spotřeba (město/mimo město/kombinovaná):   6.9 / 6.3 / 6.0

Provozní hmotnost: 2087 kg

Nosnost: 948 kg

Rozměry, vč. zp. zrcátek: 5330 x 2085 x 1840 mm

Rozvor: 3150 mm

Rozměry nákladového prostoru: 1578 x 1560 mm

Základní cena: 945 900 Kč

 

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 215 posts and counting. See all posts by Jan Majurník