Levný crossover Renault CAPTUR omladil a zbohatl

Tenhle městský crossover od Renaultu se nezdá. Loni byl ve své kategorii v Evropě nejprodávanější. Pořídilo si ho víc než dvě stě tisíc zákazníků. Teď přichází jeho omlazená verze taky na český trh.  

Nový CAPTUR bude pokračovat v barevné ofenzívě. K dispzici budou jeho typické výrazné dvoubarevné kombinace se třemi novými barevnými odstíny: oranžovou Atacama, modrou Ocean a  černou Améthyste. (pro luxusní verzi Initiale Paris) Vybírat bude možné až ze třiceti různých barevných kombinací. K tomu si můžete připočíst šest interiérových balíčků různých barev, třeba slonovinovou kost, hnědou karamel nebo patinovaný chrom.

Captur už má také světelný podpis písmene C

Captur se začíná podřizovat aktuálnímu designovému stylu značky Renault a podobou se přibližuje většímu modelu Kadjar. V předním nárazníku má světla pro denní svícení LED ve tvaru písmene C. Podle úrovně výbavy může mít i přední full LED světlomety LED PURE VISION. Upravená maska chladiče dostala stejně jako další crossovery značky Renault chromovanou lištu. Poručit si bude možné i proskelnou střechu.

Evoluce i v interiéru

Vyšší výbavové verze dostaly nová pohodlnější sedadla a kůží Nappa obšitý volant. Designéři zapracovali i na modernějším vzhledu řadicí páky, upravili dveřní panely a integrovali příjemnější LED vnitřní osvětlení.  Zůstávají praktické prvky výbavy jako velká přihrádka spolujezdce – zásuvka Easy Life nebo odepínací čalounění sedadel.

„CAPTUR byl prvním modelem nové generace SUV značky Renault. Je důležité, aby se dále rozvíjel jeho exteriér a aby se přiblížil novějším modelům Kadjar a Koleos. Zlepšili jsme kvalitu interiéru, protože bylo místo vstřikovaných plastů použito čalounění. Sofistikovanější je také výběr barev a potahů,“ vysvětluje Maria Pollau, šéfdesignér modelu CAPTUR.

K dispozici jsou tři multimediální systémy

Interiér obohatila šestice kvalitních reproduktorů Bose se subwooferem v zavazadlovém prostoru. Konektivitu zajišťují tři multimediální systémy: R&Go®, Media Nav Evolution a R-LINK Evolution. Základní umožňuje ovládat nejpodstatnější funkce jako je navigace, telefon, multimédia a informace o voze. Prostřední už disponuje navigací s informacemi o aktuálním provozu, bluetooth pro telefonování, streamingem ze smartphonu i  zobrazením couvací kamery. Nechybí ani funkce Driving Eco2 pro optimalizaci jízdy a spotřeby paliva. Systém R-LINK Evolution k tomu ještě přidává kapacitní sedmipalcový displej, 3G konektivitu a bluetooth, prohlížení médií (fotografie, video), širokou řadu aplikací v obchodě Renault R-LINK Store a ovládání asistenčních systémů vozidla.

Nové asistenční systémy podporující řidiče

CAPTUR má nově systém sledování mrtvého úhlu. Kromě zadních parkovacích senzorů nabízí v závisloti na verzi i přední parkovací senzory a couvací kameru. Další novinkou je systém automatického parkování (Easy Park Assist), který je k dispziici u vyšších verzí výbavy. Řidič zadá, jaký typ parkovacího místa hledá: podélné, příčné či šikmé. Když se vůz pohybuje rychlostí nižší než 30 km/h, systém detekuje všechna vhodná místa. Jakmile je nalezeno vhodné místo, systém propočítá a určí trajektorii vozu. Řidič ovládá jen pedály, volant se otáčí automaticky sám.

Pro fajnšmekry verze INITIALE PARIS

Kola verze Initiale Paris

CAPTUR získává nově nejluxusnější variantu INITIALE PARIS. „Vzhledem k městské crossoverové identitě modelu byla verze INITIALE PARIS logickým a současně účelným krokem. Mnoho klientů, kteří se rozhodnou pro CAPTUR, pochází z vyšších vrstev a hledá vyšší úroveň výbavy při zachování praktičnosti městského SUV. Bylo tedy nutné navrhnout verzi modelu CAPTUR, která by lépe odpovídala jejich očekávání,“ doplnil Maria Pollau. Verze INITIALE PARIS nabízí specifickou škálu barev jako je nový odstín Černá Améthyste i speciální 17ti palcové ráfky. Stejně exkluzivní je i interiér s vyhřívanými sedadly čalouněnými kůží Nappa, chromovanými ozdobnými prvky, palubní deskou potaženou kůží a hliníkovými pedály a prahovými lištami.

Na dnešní dobu optimalizace nákladů disponuje nový CAPTUR celkem bohatou škálou motorů. Pohánět ho mohou dva diesely dCi 90 s manuální i automatickou převodovkou a dCi 110 s manuální převodovkou se šesti rychlostmi. Typová čísla motorů označují jejich výkon v koních. Z benzínových motorizací jsou k dispozici verze Energy TCe 90 s manuální převodovkou a TCe 120 s manuální i automatickou převodovkou. Cena Reanultu Captur začíná na českém trhu v případě benzínové verze TCe 90 na sumě 314 900 korun.

Renault Captur a český trh:

  • uvedení modelu na konci roku 2013
  • v ČR je Captur nejprodávanějším malým crossoverem za rok 2016 (2245 kusů)
  • od začátku uvedení na český trh se prodalo celkem 5665 vozů
  • víc jak dvě třetiny těchto vozů se prodávají s dvoubarevnou karoserií

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha