Nejbezpečnější SUV podle hodnocení americké IIHS

Jezdit po silnici je občas hodně adrenalinový sport. Pokud dojde ke kolizi nebo dopravní nehodě, chcete se maximálně spolehnout na váš vůz. Americká IIHS je nezávislá a nezisková organizace zabývající se zkoumáním bezpečnosti automobilů, financovaná z fondů pojišťoven. Jaká SUV prodávaná ve Spojených státech jsou na tom aktuálně nejlépe?

Audi Q7

Nový model Q7 pro rok 2017 prošel testy organizace IIHS a získal nejlepší hodnocení v oblastech čelního i bočního nárazu, převrácení, odolnosti střechy a v bezpečnosti hlavových opěrek. Výborné hodnocení má také jeho systém uchycení dětských sedadel. Audi Q7 ve výbavovém stupni Prestige jsou standardně vybavena digitální přístrojovou desku, head-up displejem a panoramatickým kamerovým systémem.

AUDI Q7

FIAT 500X

V Americe sice dostal nelichotivou přezdívku čmelák, ovšem při testech exceloval nízkou spotřebou s přeplňovaným benzínovým motorem 1.4 litru. Nárazovými zkouškami prošel bez ztráty hvězdy a jeho technologie prevence nárazu získala vysoké ohodnocení. Do karet mu hraje i nízká pořizovací cena. (475 560 Kč)

FIAT 500X

Honda CR-V

Jedno z nejoblíbenějších SUV ve Spojených státech. Popularita mu stále roste, což se projevuje na  vysokých prodejích, kterým nahrává i dosažené označení IIHS Top Safety Prick +. Pět nárazových testů absolvoval model CR-V se ziskem všech pěti hvězd. Hlavní světlomety CR-V, spolu s autonomními systémy proti nehodě pomohly automobilce Honda figurovat na předních příčkách v oblasti bezpečnosti.

Honda CR-V

Honda Ridgeline

U japonské automobilky Honda ještě chvíli zůstaneme. Modelová řada Pickupu Ridgeline 2017 vede žebříček IIHS jako nejbezpečnější Pickup. Hodnocení Top Safety Prick + je tedy na místě. Ridgeline vítězí díky aktivní bezpečnosti, LED světlometům, výdrži střechy a senzoru převrácení, který dokáže aktivovat hlavové Airbagy.

Honda Ridgeline

Hyundai Santa Fe

Korejské automobily se rychle přizpůsobují americkému trhu a rozšiřují okruh svých zákazníků. Modelová řada Santa Fe 2017 dostala nejvyšší možný počet bodů v nárazových testech. Maximum hvězd Santa Fe vyhrálo také díky systému prevence čelního střetu a předním světlometům. Udělené hodnocení Top Safety Pick + dává IIHS jen těm nejbezpečnějším automobilům. Na vlně úspěchu se svezl i jeho sourozenecký model Santa Fe Sport.

Hyundai Santa Fe

KIA Sportage

Vzhledem k tomu, že Hyundai a jeho dceřiná KIA nadále posilují na americkém trhu, stala se bezpečnost jejich vozidel stejně důležitým faktorem, jakým je i 10-letá záruka. Model Sportage 2017 získal v oblasti malých SUV plný počet hvězd ve všech nárazových zkouškách. Vynikající ocenění také IIHS udělila systému prevence čelního střetu. Jediným negativem byly dle testů slabé hlavní světlomety.

KIA Sportage

Mazda CX-5

Automobilka má v USA dobrou pověst pro vyvážený poměr mezi výkonem a hospodárností. SUV CX-5 vybavené atmosférickým dvoulitrovým čtyřválcem znovu dokázalo přesvědčit IIHS v testech spotřeby a ze všech aut z toho seznamu má nejekonomičtější provoz. Všemi nárazovými testy prošla Mazda bez problémů, přičemž autonomní prevence čelního nárazu byla vyhodnocena jako velice funkční a spolehlivá.

MAZDA CX-5

Mitsubishi Outlander

V roce 2015 se Outlander prodával za 546 775 Kč a společně s Outlander Sport za 465 929 Kč bořily žebříčky prodejnosti v segmentu SUV. Sedmimístný Outlander vynikal příznivou spotřebou a v roce 2016 i 2017 si vysloužil nejvyšší bezpečnostní ocenění. Asistent prevence čelního nárazu je dle testů IIHS velmi funkční i v nízkých rychlostech pod 20 km/h.

Mitsubishi Outlander

Subaru Forester

S testy automobilů Subaru ve Spojených státech je spojeno každoroční ocenění jejich modelů nejvyšším hodnocením Top Safety Prick +. Pouze sporťák BRZ vyráběný společně s Toyotou na toto „+“ hodnocení v USA nedosáhl. Kompaktní SUV Forester získalo od IIHS špičkové hodnocení především díky technologii prevence nárazu. Dalším měřeným faktorem byla také ekonomičnost. Všechny modely Subaru Forester získaly od roku 1999, kdy byl automobil představen, plný počet hvězd.

Subaru Forester

Toyota RAV 4

Technologie prevence střetu posunula RAV4 na úroveň vozidel nesoucí označení Top Safety Prick +. V testech spotřeby IIHS nevyšla standardní varianta (578 994 Kč) jako nejekonomičtější, což Toyota kompenzovala svým hybridním modelem (674 581 Kč).

Toyota RAV4

Jan Majurník

Jako jediný důstojný dopravní prostředek uznává automobil jakéhokoliv druhu. Už od získání řidičského průkazu se začal podílet na tvorbě článků a videí s motoristickou tématikou. Miluje alternativní pohony, elektromobily, pickupy, nejmodernější asistenční systémy a cestování po Evropě v různých autech. Jeho specialitou jsou i domácí ruské vozy a různé speciály do extrémních podmínek.

Jan Majurník has 215 posts and counting. See all posts by Jan Majurník