Škoda Karoq odhalena ve Švédsku

V muzeu Artipelag v lese poblíž švédského hlavního města Stockholmu mladoboleslavská automobilka ve světové premiéře ukázala nástupce kompaktního SUV modelu Yeti. Nový Karoq vypadá designově výrazněji a robustněji než jeho větší a hlavně delší bratříček Kodiaq.

Nová Škoda Karoq studio 3

Karoq má na první pohled opticky velmi vysoko příď díky úzkým geometricky tvarovaným LED světlometům orámovaným v horní části přímo kapotou. Od výbavy Ambition budou k dispozici Full LED světlomety s čirou optikou a možností automatického přepínání mezi dálkovými a potkávacími světly. Oproti designérským trendům posledních let nejsou hlavní světla příliš protažena do stran. Pod nimi opticky ve druhém patře „visí“ ostře řezaná mlhová světla, která bude možné objednat s technologií LED a funkcí osvícení zatáčky. Nejvýraznější na přední části auta ale zůstává mohutný nárazník s registrační značkou.

Z profilu zaujme spojení předních a zadních světel výrazným bočním prolisem, který je designovou DNA současných modelů Škoda. Blatníky mohou mít ochranné plastové lemy, typické pro vozy SUV. Zadní část Karoqu vypadá méně komplikovaně v porovnání s Kodiaqem. Zásadním prvkem zádi jsou prolamovaná LED světla s úzkým pruhem přecházejícím do zadních výklopných dveří. Svítilny využívají diody pro koncová, brzdová a mlhová světla. Koncová světla do tmy opět píšou červené C. Funkce Coming Home při opouštění auta osvětlí okolí pro bezpečné vystoupení. Kromě toho se při otevření dveří promítá na zem nápis ŠKODA, podobně jako to mají třeba modely MINI.

 

Nové kompaktní SUV bude sériově obuto do 16palcových nebo 17palcových kol ve třech různých designech. Na přání se bude možné objednat kola z lehkých slitin ve velikostech 17, 18 a 19 palců.

Poprvé u Škody virtuální kokpit

Virtuální kokpit Škody Karoq

Karoq přebírá do poměrně prostorného interiéru moderní prvky dotvářející atmosféru při cestování. Především měnící se ambientní LED osvětlení v dekoračních lištách dveří a palubní desky, které se dá nastavit v některém z deseti odstínů. Ve vyšších výbavách bude premiérově u škodovek k dispozici virtuální digitální přístrojový panel. Řidič si bude moci zvolit mezi čtyřmi různými zobrazeními. Škoda tuto novinku marketingově nazvala Digital Instrument Panel.

Vrcholné systémy infotainmentu Columbus a Amundsen mají funkci WiFi-hotspot. Pro Columbus bude v nabídce na přání LTE modul, který umožňuje internetové připojení v současnosti nejrychlejšího mobilního standardu. S ním může být posádka auta připojena k internetu nebo posílat e-maily ze svých telefonů a tabletů.

Volitelná výbava zahrnuje i takzvaný Phonebox, tedy speciální prostor ve středové konzoli využitelný k automatickému bezdrátovému propojení s palubní anténou mobilního signálu, ale také pro bezdrátové nabíjení chytrých telefonů. K dispozici budou taky nezávislé topení a vyhřívané přední sedačky i volant.

Nastavení podle mého klíče

Palubní deska Škody Karoq

Praktickou škodováckou novinkou je takzvaný personalizovaný klíč. Jakmile uživatel odemkne vůz svým klíčem, všechna dříve uložená nastavení se vyvolají a aktivují, aniž by řidič musel cokoli dělat. Funkce se týká třeba jízdního profilu, nastavení asistenčních systémů, vnitřního a vnějšího osvětlení i polohy elektrického nastavení sedadel.

Zavazadlový prostor Škody Karoq nabízí v pětimístném uspořádání velmi slušný základní objem 521 litrů. Při sklopených zadních sedadlech se zvětší na 1630 litrů. Volitelná výbava nabízí i systém VarioFlex s možností tří samostatných, individuálně nastavitelných sedadel, která se dají vyjmout z vozu. V tomto případě má zavazadelník základní objem mezi 479 a 588 litry podle momentální polohy sedadel.

Na výběr pět motorů

Předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier u Škody Karoq

Nabídka motorů zahrnuje pět pohonných jednotek (objemy 1,0 , 1,5 , 1,6 , a 2,0 litry) s výkony od 85 kilowatů (115 koní) do 140 kW (190 k). Všechny motory včetně obou benzínových mají turbodmychadlo, přímé vstřikování paliva, systém Start-Stop a rekuperaci brzdné energie. S výjimkou nejsilnějšího naftového motoru jsou všechny dodávány buď s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou převodovkou DSG. Motor 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 k) je kombinován výhradně s pohonem všech kol a novou sedmistupňovou převodovkou DSG. Nový benzínový motor 1,5 TSI využívá systém Active Cylinder Management Technology, tedy funkci odpojování dvou válců, které v určitých provozních režimech přispívá k významné úspoře paliva.

Podvozek Škody Karoq zvládne i výlety mimo silnice. Od výbavového stupně Ambition si můžete volit mezi jízdními profily Normal, Sport, Eco, Individual a Snow (ve verzi 4×4). Pro těžší terén je určen režim Offroad u verze s pohonem všech kol.

Škoda pokračuje v SUV-ofenzívě

Při naplňování Strategie ŠKODA 2025 chce mladoboleslavská značka rozšířit hlavně nabídku SUV modelů. Po Kodiaqu, který na trh vstoupil na začátku letošního roku, bude Karoq letošním druhým novým esúvéčkem škodovky. Oficiální uvedení na trh je naplánováno na druhou polovinu roku 2017.

Jan Říha

Jako motoristický expert začal pracovat v roce 1994 v redakci Motožurnálu Českého rozhlasu. Později se stal vedoucím jeho motoristické i dopravní redakce (Zelená vlna), které vedl až do jara 2017, kdy přijal nabídku na šéfredaktora webů iSUV, AutoECO a SUV magazínu. Jako reportér se zúčastnil soutěžních expedic Camel trophy 96´ a 97´ na Borneu a v Mongolsku. V roce 2005 se v roli novináře poprvé zúčastnil Rallye Dakar. Od té doby v jejím konvoji nechyběl v žádném z dalších ročníků.

Jan Říha has 99 posts and counting. See all posts by Jan Říha