Test Škoda Yeti 1.4 TSI L&K – Rozlučka prvního českého SUV

Škoda Yeti se v létě přestane vyrábět, na podzim ji nahradí Karoq, který má dnes večer statickou světovou premiéru ve Stockholmu. (budeme na místě) Znamená to konec modelu, který zpětně vzato Škodovku nadchl pro vývoj větších aut. Vyrobilo se ho přes 630 tisíc kusů. První české SUV z orlického podhůří si tak zaslouží ještě jednu velkou projížďku na rozloučenou.

Je to takový malý, bytelný a sympatický pracant

Krabicovitá karoserie skladného modelu Yeti ještě symbolizuje designový jazyk předchozích generací škodovek. I po letech ovšem nepůsobí zastarale, má jednoznačně rozpoznatelné rysy. Ve výbavě Laurin & Klement ho pak zdobí kromě stříbrných nápisů na blatnících a oplastování ve stylu verze Outdoor i lité sedmnáctky Origami a také adaptivní bi-xenony s LED denním svícením. Je to ostatně vrcholná verze, skutečně jí to sluší a na náplavce v Roztokách u Prahy si tohle vyšňořené provedení každý se zájmem prohlíží.

Horší přehled řidiče

Optické propojení zadních oken a C sloupků s černým dekorem designově rozděluje auto na dvě části. Na první pohled bytelná karoserie s sebou ale nese neduhy v podobě značně snížené viditelnosti od volantu. Přední bumerangově tvarovaná okénka s výše položenou hranou výhledu nijak nepomáhají, a tak se vám bez problému schová celý automobil. Někdy je to pořádně nebezpečné.

V interiéru ve výbavě L&K zaujmou prahové lišty s vložkou z ušlechtilé oceli, tříramenný kožený volant nebo hodně stylová čokoládově zbarvená kožená sedadla. Prostorově nemůže mít díky vysokému stropu (který výrazně nesnižuje ani panoramatické střešní okno) výhrady dvoumetrový řidič ani podobně velcí pasažéři.

Kufr s rezervou pojme jen 310 litrů

Hůře je na tom zavazadlový prostor s vysokou nakládací hranou, který má v případě, že vezete rezervu, jen 310 litrů. U Škodovky nevídaně málo. Třeba současná generace Nissanu Qashqai (která taky čeká na nástupce) disponuje 401 litry, podobně je na tom i třeba Ford Kuga. Skvělý je naopak příplatkový gumový koberec, tomu špína ani oděrky nevadí, a je to jedno z nejlepších Simply Clever řešení. Včetně třeba vyjímatelné LED baterky v kufru.

Motor se nechá vytáčet

Přeplňovaná benzínová čtrnáctistovka pod kapotou je motor s velmi sympatickým výkonem a v případě modelu Yeti představuje výkonnostní strop benzínových jednotek. Má 110 kW (150 koní) a pěkně řinčivý zvuk ve vyšších otáčkách, kam se snadno nechá vytáčet. Dole je pak motor kultivovaně tichý. Bohužel, turbo se roztáčí pekelně dlouho a v kombinaci s šestistupňovou automatickou převodovkou DSG auto poztrácí promptní odezvu i pár koníků. Určitě bych bral manuál.

Interiér ve výbavě L&K zaujmou prahové lišty s vložkou z ušlechtilé oceli nebo tříramenný kožený volant

Yeti je výborně odpružený stroj, přes vyšší karoserii nemá znatelnou tendenci naklánět se v ostrých zatáčkách do stran. Pohon 4×4 obstarává mezinápravová spojka Haldex 5. generace, auto se nebojí šotoliny ani nerovného bahnitého pole s vysokou trávou. Je to takový malý, bytelný a sympatický pracant. První český horal, fajn parťák. Vlastně chápu, proč se ho fanoušci poměrně neradi zříkají a doufají, že Karoq bude důstojným nástupcem. Ti méně důvěřiví horlivě vykupují poslední skladové zásoby – u obchodníků jsou už jen stovky aut.

Matěj Skalický

Autoliebhaber, externí redaktor. Od roku 2011 reportér Českého rozhlasu informující o světovém dění, vědě a technice a automobilovém průmyslu. Absolvent žurnalistiky na Univerzitě Karlově a student politologie v Hradci Králové.

Matěj Skalický has 43 posts and counting. See all posts by Matěj Skalický